کد خبر: 509832
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۸
همزمان با دهه فجر صورت گیرد

به گزارش جوان از همدان، همزمان با سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور فرماندار، معاون فرماندار، فرمانده سپاه و دیگر مسئولان شهرستان صد و هفدهمین کارگاه دوره آموزشی فرش‌بافی مددجویان زیر‌پوشش کمیته امداد در این نهاد برای ۱۵ بافنده به صورت نمادین با آموزش استادان و کارشناسان بخش فرش آغاز به کار کرد.
در حاشیه این مراسم مدیر کمیته امداد شهرستان تویسرکان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه رویکرد اصلی کمیته امداد امام خمینی خودکفایی افراد بی‌بضاعت کاهش فقر و بزه در جامعه است، افزود: دوره فرش‌بافی در کمیته امداد برای مددجویان خواهر در بازه سه ماه با آموزش و نظارت مستمر کارشناسان امداد در حوزه فرش برگزار می‌شود.
تیمور کرمی‌مقدم هزینه صرف شده برای وسایل آموزش عملی نظیر دار قالی و مواد مورد نیاز را ۵ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: برای ۱۵ کارآموز مددجو تا پایان دوره قالی‌بافی ۷۵ میلیون ریال هزینه در این کارگاه صرف خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه امروز همزمان با هم سه آموزشگاه آموزش فرش‌بافی برای ۴۵ مددجوی زیر چتر حمایت امداد آغاز می‌شود، تصریح کرد: نقشه‌های به‌ کار گرفته شده برای بافت بر روی دار قالی و طرح جوزان ملایر است.
مدیر کمیته امداد شهرستان تویسرکان در خصوص عملکرد این نهاد در حوزه تولید فرش از سال‌های ۶۳ تا ۹۱، گفت: در پروسه زمانی سال ۶۳ تا سال جاری، ۴۹ دوره فرش‌بافی برای علاقه‌مندان زیر چتر حمایت امداد با هدف ارتقای وضعیت معیشت زندگی افراد محروم اجتماع در شهرستان تویسرکان برگزار شد.
وی تعداد کارآموزان آموزش دیده فرش دارای گواهی مهارت را یک هزار و ۴۱۰ نفر اعلام کرد و گفت: ۵ هزار و ۹۹۲ تخته فرش دستباف در متراژ ۱۷ هزار و ۹۷۶ متر مربع به ارزش ۵۳ میلیارد و ۹۲۸ میلیون ریال در مدت زمان سال‌های ۶۳ تا پایان امسال توسط مددجویان هنرمند کمیته امداد شهرستان تویسرکان تولید شده است.
کرمی‌مقدم خاطرنشان کرد: کمیته امداد با حمایت مردم خیراندیش نقش مهمی در کاهش نرخ ضریب فقر، فاصله طبقاتی و ناهنجاری‌های سطوح مختلف اجتماع و ارتقای چرخه اقتصاد و تاثیرگذاری دارد وامیدواریم نیکوکاران و خیران در ریشه‌کن کردن فقر ما را همانند گذشته یاری کنند.
مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان تویسرکان در پایان افزود: مبلغ هزینه شده برای هر فعالیت سه کارگاه آموزشی فرش‌بافی در دهه فجر ۲۱۰ میلیون ریال است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار