کد خبر: 511315
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۲
نماینده ولی فقیه در همدان:

به گزارش جوان از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی در دیدار دانش‌آموزان دختر نخبه بسیجی ناحیه ۲ آموزش و پرورش همدان با بیان اینکه از هزاران سال پیش جامعه بشری در حق زن جفا و ظلم کرده است، اظهار داشت: از دیرباز زنان را از رسیدن به درجات بالای کمال و جمال محروم کردند.
وی ادامه داد: در دوران جاهلیت با تعصبات غلط شیطانی فکر می‌کردند اگر جامعه زنان را ضعیف نگه دارند، مردان رشد بیشتری می‌یابند، اما نمی‌دانستند هر اندازه که به زنان آسیب وارد شود، مردان بیشتر از زنان آسیب می‌بینند.
نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه در دوران گذشته به زنان ضعیفه می‌گفتند، افزود: اما اسلام برای زن آن قدر شأن و عظمت قائل است که سوره نساء به نام زن نازل شده، اما سوره‌ای به نام مردان نداریم.
وی تصریح کرد: به برکت انقلاب اسلامی و روشن‌بینی امام خمینی به ابعاد توانمندی، رشد، ترقی و تعالی زن و ارزش‌های وجودی و جایگاه والای آنها در جامعه بشری اهمیت داده شد، به طوری که بعد از ائمه معصومین هیچ عالمی به اندازه امام خمینی به زن ارزش قائل نشده است.
محمدی در ادامه خاطرنشان کرد: مرد از دامن زن به معراج می‌رود و این گفته امام خمینی را باید به صورت تابلویی در میادین بزرگ دنیا نصب می‌کنیم.
وی به شهدای بزرگ انقلاب اسلامی مثل شهید بهشتی اشاره کرد و گفت: بهشتی در دامن مادری پرورش یافت که از لحظه تولد مادر برای او قرآن می‌خوانده و از دامن چنین مادری بهشتی به وجود می‌آید که امام بعد از شهادت او گفت بهشتی یک ملت بود.
نماینده ولی فقیه در همدان با اشاره به رفتار منافقین و تروریست‌ها بیان داشت: مادری فرزندی چون شهید بهشتی را تربیت می‌کند و به جامعه تحویل می دهد و مادری هم بچه‌ای را تربیت می‌کند که در حرم امام رضا (ع) بمب‌گذاری می‌کند و زائران را به خاک و خون می‌کشد.
وی اضافه کرد: اگر اسلام و خصوصاً شیعه مادرانی مثل مادر شهید بهشتی را بیشتر تربیت کنند که افرادی چون بهشتی در جامعه زیاد شوند آنگاه دنیا بهشت می‌شود.
محمدی در ادامه به غلط بودن نحوه تربیت زنان در جامعه گذشته اشاره کرد و گفت: زنان را در گذشته در خانه‌ها زندانی کردند و اجازه ندادند که استعدادها، خلاقیت و هنر آنها با بهره‌گیری از پاکدامنی بروز کند و این موضوع به جامعه آسیب رسانده است.
وی ادامه داد: قبل از اسلام اعراب جاهلی زنان را زنده به گور می‌کردند و ایران که در آن زمان متمدن‌ترین کشور دنیا بود، معتقد بودند که روح شیطان در زن وجود دارد و زنان زندگی اسارت‌باری داشتند.
نماینده ولی فقیه در همدان در ادامه با بیان اینکه امروز در دنیا از هر چهار زن یکی مورد خشونت‌ واقع می‌شوند، یادآور شد: امروز ۵۰ درصد مشکلات و ظلمی که به زنان می‌شود، خود آنان مقصر هستند و ۵۰ درصد بعدی به خاطر مردانی است که فکر می‌کنند با ضعیف نگه داشتن زن به آرمان‌های شیطانی خود بهتر می‌رسند.
وی اضافه کرد: الگوی زن باید حضرت زینب باشد که در یک روز تمام اعضای خانواده خود و برادری چون امام حسین را از دست داد، اما در مواجهه با فاجعه با ایستادگی و استقامت به خدا می‌گوید که این اندک قربانی را از اهل بیت قبول کند.
محمدی خطاب به دانش‌آموزان ادامه داد: شما دانش‌آموزان راه این بانوی گرانقدر را که اسوه زنان عالم است، ادامه دهید و خود را به عالی‌‌ترین درجه تعالی و رشد برسانید.
وی در ادامه با توصیه به دانش‌آموزان دختر اظهار داشت: به پندهای والدین گوش دهید و حجاب و عفاف برای نگهداری شما از آسیب‌های اجتماعی است و خود را اسیر مدگرایی نکنید.
نماینده ولی فقیه در همدان در پایان گفت: درست است که زنان نمی‌توانند به مقام رسالت و امامت برسند اما با تهذیب نفس به مقام عصمت می‌رسند و حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) با تقوای الهی به مقام عصمت رسیدند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار