کد خبر: 516219
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۰
مدیرکل راه و شهرسازی همدان خبر داد

به گزارش جوان، غلامرضا سقندلی در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های طرح نوروزی ۹۲ اداره کل راه و شهرسازی همدان اظهار کرد: این اداره در روزهای پایانی سال ۹۱ و ایام نوروز ۹۲ دو طرح بزرگ و مشترک با همکاری پلیس ‌راه، اورژانس، هلال احمر، میراث فرهنگی، امداد خودرو برگزار می‌کند.
وی افزود: یکی از این طرح‌های برگزاری مانور «یک روز بدون حادثه ترافیکی» در سطح راه‌های استان است که طبق هماهنگی‌های صورت گرفته ساعت ۸:۳۰ روز ۲۲ اسفند ماه از مقابل فرماندهی پلیس‌راه با حضور مدیران آغاز می‌شود.
مدیرکل راه و شهرسازی همدان با بیان اینکه ما در طول سال به صورت روزانه در سطح جاده‌های کشور شاهد از دست رفتن ۵۵ نفر از هموطنان خود در راه‌های درون‌شهری و برون‌شهری هستیم، بیان داشت:‌ با توجه به این امر هماهنگی‌های لازم در سطح استان صورت گرفته تا حداقل یک روز در سال را بدون حادثه ترافیکی داشته باشیم.
وی با اشاره به برگزاری این مانور عنوان کرد:‌ با اجرای موفق این مهم در سطح استان در محدوده راه‌های برون‌شهری شاهد کاهش تلفات، حداقل دو نفر در یک روز در سطح استان خواهیم بود.
سقندلی تصریح کرد:‌ در سطح راه‌های استان به طور متوسط در هر دو روز سه نفر جان خود را از دست می‌دهند که امیدواریم با برگزاری این مانورها و برنامه‌ها هموطنان سال نو را با ایمنی در سطح راه‌ها آغاز کنند.
وی با اشاره به آمار تلفات ادامه داد: آمار تلفات جاده‌ای برون‌شهری حدود ۴۸۷ نفر در سال گذشته بوده که این میزان با کاهش تعداد ۳۰ نفر طی امسال از کاهش ۶.۵ درصدی برخوردار بوده که اتفاق مهمی است.
مدیرکل راه و شهرسازی همدان یادآور شد: برنامه دیگر ما طرح نوروزی و بحث ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی است که اداره کل راه و شهرسازی استان از ۲۴ اسفند ماه ۹۱ تا ۱۷ فروردین ماه ۹۲ آماده ارائه خدمات به مسافران است.
وی ابراز داشت: با توجه به اینکه روز طبیعت در اواسط هفته و سه‌شنبه قرار دارد سفرها تا پایان هفته ادامه خواهد داشت و طرح نوروزی امسال جزو طولانی‌ترین برنامه‌های نوروزی است.
سقندلی با اشاره به آمادگی اداره کل راه و شهرسازی برای طرح نوروزی سال ۹۲ اظهار کرد: این طرح در فاز نخست از ۲۸ اسفند ماه تا دوم فروردین و در مرحله بعد نیز از ۱۲ تا ۱۷ فروردین ماه اجرایی می‌شود.
وی در ادامه سخنانش افزود: اداره کل راه و شهرسازی استان ۱۲ محور استان را با تمام توان زیر پوشش قرار داده که ۳۵۶ کیلومتر از این محورها به صورت شریانی است.
مدیرکل راه و شهرسازی همدان ابراز داشت:‌ اکیپ‌های تعمیراتی سیار در این محورها راه‌اندازی شده که به صورت رایگان آماده ارائه خدمات به هموطنان هستند.
وی تأکید کرد:‌ ۲۳۴ دستگاه ماشین‌آلات مخصوص راهداری سبک و نیمه‌سنگین به همراه ۳۴۱ نفر از همکاران ما در راهداری و در سطح راه‌ها خدمت‌رسانی خواهند کرد و با هماهنگی‌‌های صورت گرفته از رستوران‌های بین راهی، مجتمع‌های خدماتی و رفاهی و پمپ بنزین‌ها مخصوص سرویس‌های بهداشتی، نظافت سالن‌های غذاخوری و... بازدید به عمل خواهد آمد تا بتوانیم به صورت ایده‌آل خدمات‌رسانی داشته باشیم.
سقندلی با اشاره به کشیک‌های نوروزی تصریح کرد: کشیک‌های نوروزی برنامه‌ریزی شده و تمام ادارات ما لیست کشیک‌های نوروزی را به سازمان‌ها اعلام کرده‌اند تا در صورت نیاز هماهنگی‌های لازم صورت گیرد.
وی با اشاره به بارش‌های اخیر گفت:‌ احتمال دارد این وضعیت تا پایان سال ادامه داشته باشد که برای این امر نیز امادگی لازم را داریم و در تمام محورها راهدارخانه‌ها مجهز و آماده خدمت‌رسانی بهتر به مسافران هستند.
وی در پایان سخنانش خاطر نشان کرد:‌ از برنامه‌های ویژه ما طی امسال برگزاری جنگ شادی و کارناوال‌های شادی با برنامه‌های متنوع در پارکینگ‌های محورهای برون‌شهری استان است تا با اجرای این امر به اجبار خستگی مسافرت را از تن رانندگان خارج کنیم و از این مراسم استفاده کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار