کد خبر: 522421
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۰
رئیس ستاد انتخابات استان همدان تشریح کرد

به گزارش جوان از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد در نشست خبری با اصحاب رسانه همدان با بیان اینکه ثبت‌نام چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایری در تاریخ ۲۱ فروردین آغاز شد، افزود: ثبت‌نام از داوطلبان به مدت هفت روز تا ۲۶ فروردین در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها انجام شد.
وی ادامه داد: در مدتی که ثبت‌نام از داوطلبان عضویت در شوراها انجام شد هیئت‌های اجرایی تشکیل شده و ثبت‌نام از شوراهای شهر در فرمانداری‌ها و شوراهای روستایی و عشایری در بخشداری‌ها به عمل آمد.
رئیس ستاد انتخابات استان همدان در ادامه با اشاره به اینکه در ۸۱۲ روستای زیر هزار نفر جمعیت و ۱۲۶ روستای بیش از هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت، ثبت نام از داوطلبان انجام شده، گفت: در این مدت، ثبت نام از شوراهای عشایری در ۲۰ حوزه انتخابیه عشایری در ۲۰ نقطه استان در بخشداری‌ها و ۲۹ شهر در فرمانداری‌ها انجام شد.
وی در ادامه به تعداد داوطلبان استان اشاره کرد و یادآور شد: در مدت قانونی ثبت نام تعداد ۶ هزار و ۲۹۹ نفر در سطح شهرها و روستاهای استان ثبت نام کردند.
قاسمی فرزاد اضافه کرد: در آخرین روز نام نویسی با توجه به مراجعه زیاد نامزدها ساعت نام نویسی از داوطلبان تا ساعت ۲۴ تمدید شد و ما شاهد ازدحام کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایری بودیم.
* نام نویسی ۷۰۱ نفر  در سطح شهرستان همدان
وی در ادامه به آمار تفکیکی تعداد داوطلبان ثبت نامی در سطح شهرستان‌های استان اشاره کرد و گفت: در شهرستان همدان ۷۰۱ نفر کاندیدای ورود به شوراها نام‌نویسی کردند که ۶۵۲ نفر مرد و ۴۹ نفر زن هستند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان ادامه داد: در سطح روستاهای شهرستان همدان ۴۱۶ نفر ثبت‌نام کردند که ۴۰۶ نفر مرد و ۱۰ نفر زن هستند و در سطح شهرهای این شهرستان ۲۸۸ نفر ثبت‌نام کردن که از این تعداد ۲۴۹ نفر مرد و ۳۹ نفر زن هستند.
وی تصریح کرد: در سطح شهرها و روستاهای شهرستان همدان تعداد داوطلبان به حد نصاب رسید و شهر همدان در شورای چهارم دارای ۱۵ نفر اعضای اصلی و هفت نفر علی‌البدل خواهد بود.
* هزار و ۱۲۲ نفر  در ملایر
قاسمی فرزاد در ادامه با بیان اینکه تعداد هزار و ۱۲۲ نفر در شهرستان ملایر برای عضویت در شوراهای اسلامی ثبت نام کردند، افزود: در سطح شهرستان ملایر هزار و ۱۰۶ مرد و ۱۶ زن نام‌نویسی کردند.
وی ادامه داد: در سطح روستاهای شهرستان ملایر ۹۴۶ نفر ثبت نام کردند که از این بین ۹۳۶ نفر مرد و ۱۰ نفر زن و در سطح شهرهای شهرستان ملایر ۱۷۶ داوطلب شدند که ۱۷۰ نفر آنها مرد و شش نفر زن کاندیدای عضویت در شوراهای اسلامی شدند.
رئیس ستاد انتخابات استان همدان در ادامه با اشاره به اینکه در هفت روستای شهرستان ملایر تعداد دواطلبین به حد نصاب نرسید، گفت: تعداد اعضای اصلی شورای اسلامی شهر ملایر ۱۱ نفر و علی‌البدل پنج نفر است.
* نام نویسی ۵۱۹ نفر در شهرستان بهار 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به تعداد دواطلبین عضویت در شوراهای اسلامی شهرستان بهار اشاره کرد و یادآور شد: در سطح شهرستان بهار ۵۱۹ نفر ثبت نام کردند که ۵۰۴ نفر آنها مرد و ۱۵ نفر زن هستند.
قاسمی فرزاد ابراز داشت: در سطح روستاهای شهرستان بهار ۴۳۱ نفر داوطلب نام‌نویسی کردند که ۴۲۳ نفر مرد و هشت نفر زن هستند و در سطح شهرهای بهار ۸۸ نفر ثبت نام کردند که ۸۱ نفر آنها مرد و هفت نفر زن کاندیدا شدند.
وی ادامه داد: در همه شهرها و روستاهای شهرستان بهار تعداد داوطلبین به حد نصاب رسید و شهر بهار در شورای چهارم تعداد هفت نفر اعضای اصلی و سه نفر علی البدل خواهد داشت.
* ۶۹۱ نفر در شهرستان رزن 
رئیس ستاد انتخابات استان همدان همچنین در ادامه به تعداد نامزدهای ورود به شوراهای اسلامی شهرستان رزن اشاره کرد و گفت: تعداد ۶۹۱ نفر در سطح شهرستان نام‌نویسی کردند که ۶۷۴ نفر مرد و ۱۷ نفر زن هستند.
وی خاطرنشان کرد: در روستاهای شهرستان رزن ۶۴۹ نفر ثبت نام کردند که ۶۳۴ نفر مرد و ۱۵ زن و در سطح شهرهای رزن نیز ۴۲ نفر داوطلب شدند که از این تعداد، ۴۰ نفر مرد و دو نفر زن حضور خود برای ورود به شوراهای اسلامی اعلام کردند.
قاسمی فرزاد با بیان این که در سطح شهرستان رزن داوطلبان شش روستا به حد نصاب نرسید، گفت: شهر رزن دارای پنج نفر اعضای اصلی و سه نفر عضو علی البدل است.

*۵۲۳ نفر در شهرستان اسد آباد 
وی در ادامه با بیان اینکه ۵۲۳ نفر در شهرستان اسد‌آباد برای عضویت در شوراهای اسلامی نام نویسی کردند، اذعان داشت: از این تعداد، ۵۰۸ نفر مرد و ۱۵ نفر زن هستند و در سطح روستاهای شهرستان ۴۷۲ نفر ثبت نام کردند که ۴۵۹ نفر آنها مرد و ۱۳ نفر زن هستند.
رئیس ستاد انتخابات استان همدان با بیان این که شهر اسدآباد دارای ۹ نفر عضو اصلی و چهار نفر علی‌البدل در شورای اسلامی است، اضافه کرد: در سطح شهرهای شهرستان اسد آباد ۵۱ نفر نام نویسی کردند که ۴۹ نفر مرد و دو نفر زن هستند.
* ۹۴۴ نفر در نهاوند 
وی در ادامه به آمار کاندیداهای چهارمین دوره شوراهای اسلامی در سطح شهرستان نهاوند اشاره کرد و یادآور شد: ۹۴۴ نفر در این شهرستان نام نویسی کردند که ۹۲۰ نفر مرد و ۲۴ نفر زن هستند.
قاسمی فرزاد افزود: در سطح روستاهای شهرستان نهاوند ۸۰۲ نفر نامزد ورود به شوراهای اسلامی هستند که ۷۸۷ نفر آنها مرد و ۱۵ نفر زن هستند و در سطح شهرهای این شهرستان نیز ۱۴۲ نفر داوطلب شدند که ۱۳۳ نفر مرد و ۹ نفر زن هستند.
وی با بیان این که شهر نهاوند دارای ۹ نفر عضو اصلی و چهار نفر علی البدل در شورای شهر است، ادامه داد: در سطح روستاهای شهرستان نهاوند سه روستا از ۱۵۱ روستا به حد نصاب داوطلب ثبت نام نرسید.
* در تویسرکان ۵۶۵ نفر نامزد ورود به شوراهای اسلامی شدند
رئیس ستاد انتخابات استان همدان در ادامه با بیان اینکه در سطح شهرستان تویسرکان تعداد ۵۶۵ نفر برای عضویت در شوراهای اسلامی ثبت نام کردند، گفت: از این تعداد، ۵۴۳ نفر مرد و ۲۲ نفر زن هستند.
وی بیان داشت: در سطح روستاهای شهرستان تویسرکان ۴۸۶ نفر برای عضویت در شوراها نام‌نویسی کردند که ۴۷۴ نفر مرد و ۱۲ نفر زن هستند و همچنین در سطح شهرهای تویسرکان ۷۹ نفر نام نویسی کردند که ۶۹ نفر مرد و ۱۰ زن هستند.
قاسمی فرزاد با بیان این که تعداد اعضای شورای شهر تویسرکان هفت نفر عضو اصلی و سه نفر علی البدل خواهد بود، افزود: در شهرستان تویسرکان از مجموع ۹۵ روستا یک روستا به حد نصاب داوطلبین نرسید.
* ۳۱۳ نفر در شهرستان فامنین 
وی در ادامه با بیان اینکه در شهرستان فامنین ۳۱۳ نفر برای عضویت در شوراهای دوره چهارم نام‌نویسی کردند، گفت: در این شهرستان ۳۰۵ نفر مرد و هشت نفر زن داوطلب ورود به شوراهای اسلامی شدند.
رئیس ستاد انتخابات استان همدان تصریح کرد: در سطح روستاهای شهرستان فامنین ۲۸۷ نفر ثبت نام کردند که ۲۸۱ نفر آنها مرد و شش نفر زن هستند و در سطح شهرها تعداد ۲۶ نفر داوطلب عضویت در شوراها شدند که ۲۴ نفر آنها مرد و دو نفر زن هستند.
وی با بیان این که اعضای اصلی شورای شهر فامنین پنج نفر و اعضای علی‌البدل دو نفر هستند، اضافه کرد: در این شهرستان تعداد داوطلبان همه روستاها و شهرها به حد نصاب رسید.
* ۸۲۱ نفر در شهرستان کبودراهنگ 
قاسمی فرزاد در ادامه با اشاره به اینکه در سطح شهرستان کبودراهنگ ۸۲۱ نفر برای عضویت در شوراهای اسلامی نام‌نویسی کردند، بیان داشت: از این بین ۸۱۰ نفر مرد و ۱۱ زن برای عضویت در شوراها ثبت نام کردند.
وی ادامه داد: در سطح روستاهای شهرستان کبودراهنگ ۷۶۳ نفر ثبت نام کردند که ۷۵۴ نفر مرد و ۹ نفر زن هستند و در سطح شهرهای این شهرستان نیز ۵۸ نفر نام نویسی کردند که ۵۶ نفر مرد و دو نفر زن هستند.
رئیس ستاد انتخابات استان همدان با بیان این که تعداد اعضای اصلی شورای شهر کبودراهنگ هفت نفر و اعضای علی البدل سه نفر است، خاطرنشان کرد: تعداد داوطلبان همه ۱۲۲ روستای شهرستان کبودراهنگ به حد نصاب رسیده است.
* آغاز رسیدگی به تایید صلاحیت داوطلبین عضویت در شوراها به مدت ۱۰ روز
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کار تایید صلاحیت نامزدهای شوراهای اسلامی پس از ثبت نام و به مدت ۱۰ روز انجام می‌شود، ابراز داشت: در این مدت هیئت‌های اجرایی از چهار دستگاه ثبت‌احوال، نیروی‌انتظامی، دادگستری و اطلاعات استعلامات لازم را انجام می‌دهند.
قاسمی فرزاد گفت: بعد از اتمام مدت ۱۰ روزه هیئت‌های اجرایی طبق قانون انتخابات باید بر اساس گزارشات و استعلامات چهارگانه صلاحیت افراد را ظرف هفت روز رسیدگی کرده و اگر فردی در این مرحله رد صلاحیت شد به هیئت نظارت شکایت می‌کند و در آنجا به اعتراض او رسیدگی می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به اینکه کار برگزاری انتخابات در شهرها با فرمانداری‌ها و در روستاها و عشایری با بخشداری‌ها است، افزود: هیئت‌های اجرایی در سطح شهرها متشکل از فرمانداران، رؤسای ثبت احوال، رؤسای آموزش و پرورش و هشت نفر از معتمدین است.
رئیس ستاد انتخابات استان همدان اضافه کرد: با توجه به اینکه هیئت‌های اجرایی و همه عوامل برگزاری انتخابات از بین خود مردم هستند و مردم هم رای می‌دهند در واقع خود مردم برگزار کننده انتخابات هستند.
* تشکیل هیئت عالی نظارت بر انتخابات 
وی در ادامه همچنین به هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراها اشاره کرد و یادآور شد: در هر استان هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان‌ها متشکل از سه نماینده استان تشکیل می‌شود که این سه نفر برای هر شهرستان هیئت پنج نفری را مشخص کرده و در بخش‌ها هیئت سه نفری نظارت را مشخص و تعیین می‌کنند.
قاسمی فرزاد افزود: هیئت نظارت مرکزی هم در مجلس شورای اسلامی با عضویت سه نماینده از کمیسیون شوراها و دو نماینده از کمیسیون اصل ۹۰ تشکیل شده که اعضای هیئت‌های عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان‌ها را معرفی می‌کند.
* روند مطلوب حضور داوطلبان برای عضویت 
وی در پایان سخنان خود به مقایسه چهار دوره حضور داوطلبان در انتخابات شوراهای اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: در اولین دوره شوراها ۹ هزار ۳۸۰ نفر، در دوره دوم ۵ هزار ۸۵۸ نفر، دوره سوم ۶ هزار و ۵۹۷ نفر و در دوره چهارم که پیش روست ۶ هزار ۲۹۹ نفر داوطلب عضویت در شوراهای اسلامی شدند.
رئیس ستاد انتخابات استان همدان خاطرنشان کرد: روند حضور پر نشاط داوطلبان با توجه به شرط مدرک تحصیلی و خارج شدن ۵۰ روستا در سطح استان به خاطر کاهش جمعیت و نرسیدن به حد نصاب بوده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار