کد خبر: 663026
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۱
در نشست خبری دانشگاه علوم پزشکی لرستان با خبرنگاران مطرح شد:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، با بیان اینکه آموزش عالی مهم ترین زیرساخت توسعه است، گفت: در توسعه آموزش عالی نباید کوتاهی شود.

به گزارش جوان ، دکتر کورش ساکی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان  در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی این استان، گفت: در عرصه آموزش عالی باید دگرگونی و تحول مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر ضرورت مطرح شدن عدالت در توسعه، افزود: در استان نیز باید این مقوله به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

ساکی، توسعه بخش خصوصی را از دیگر عوامل موثر در توسعه خواند و اظهارداشت: در این راستا بهره گیری از ظرفیت خیرین ضروری است.

وی با اشاره به فعالیت بخش خیرین سلامت، عنوان کرد: در این راستا باید بستر فعالیت خیرین سلامت در استان فراهم شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، در ادامه با اشاره به طرح تحول نظام سلامت در استان، افزود: این طرح از 15 اردیبهشت ماه سال جاری پس از ابلاغ سیاست های کلی نظام سلامت توسط مقام معظم رهبری در آغازین روز های سال، در نیمه دوم اردیبهشت شروع شد.


وی با بیان اینکه این طرح فرصتی بی نظیر و تاریخی است که باید با تلاش جهادگونه اجرایی شود، خاطرنشان کرد: این طرح زمینه ساز دگرگونی در حوزه سلامت است.


ساکی، در ادامه با گرامیداشت روز خبرنگار، گفت: خبرنگاران به عنوان چشم بینا و گوش شنوای جامعه باید به نقد منصفانه توجه داشته باشند.

دانشگده دندان پزشکی در استان لرستان مورد بهره برداری قرار می گیرد

دکتر ابوالفضل عباس زاده معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیزدر جمع خبرنگاران رسانه های گروهی این استان گفت: دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی لرستان به زودی تجهیز و تا پایان سال جاری مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی افزود: این دانشکده علاوه بر جذب دانشجو به مردم نیز خدمت رسانی خواهد کرد.

دکتر عباس زاده، در ادامه از در دست ساخت بودن دانشکده داروسازی این استان خبرداد و گفت: دانشکده داروسازی استان پس از تجهیز در بهمن ماه امسال دانشجو جذب خواهد کرد.

وی اظهار داشت: هم اکنون تعداد دو هزار و 465 دانشجو و 9 دانشکده در حوزه علوم پزشکی استان فعال است.

دکتر عباس زاده، ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان در 17 رشته دانشگاهی دانشجو جذب می کند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی لرستان، اظهار کرد: راه اندازی رشته های اطفال، زنان و جراحی نیز از برنامه های دانشگاه علوم پزشکی است که مورد پی گیری قرار دارد.

 
کاهش قابل توجه هزینه های درمانی با طرح تحول نظام سلامت

 سیاوش بیرانوند، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان نیز درجمع خبرنگاران ، گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان لرستان از اردیبهشت امسال تاکنون هزینه های درمانی مردم کاهش قابل توجهی داشته است.

وی با بیان اینکه سال گذشته حدود 300 هزار ویزیت در بخش دولتی انجام شده است، افزود: پیش بینی می شود میزان ویزیت دولتی در استان لرستان امسال به 500 تا 800 هزار افزایش یابد.

بیرانوند، اظهار داشت: کاهش تخلفاتی چون زیر میزی از دیگر آثار ارزشمند طرح تحول نظام سلامت است.

وی با بیان اینکه در صورت گزارش هرگونه دریافت زیر میزی توسط پزشکان، برخورد قاطع با متخلفان انجام می شود، ادامه داد: پس از سه بار اخطار به متخلفان، پرونده طبابت آنها باطل خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه جذب متخصصان پزشکی از اولویت های فعالیت حوزه درمان دانشگاه علوم پزشکی است، بیان کرد: در این زمینه باید زیرساخت های لازم نیز توسعه یابد.

وی با اشاره به اینکه در سال های گذشته ماهانه 250 بیمار از مردم استان به مراکز درمانی سایر استان ها ارجاع داده می شد، گفت: هم اکنون این آمار در استان به متوسط 80 بیمار در ماه کاهش یافته است.

بیرانوند، ادامه داد: مراکز درمانی استان هم اکنون در بسیاری از شاخص های درمانی همچون جراحی از استان های همجوار بیمار پذیری دارد.
 

اعلام حمایت دانشگاه علوم پزشکی لرستان از طرح های پژوهشی 

 محمد حسن کائیدی، معاون تحقیقات و فناوری، دانشگاه علوم پزشکی لرستان، نیزدر جمع خبرنگاران رسانه های گروهی گفت: دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اعلام فراخوانی از کلیه طرح های پژوهشی مردم علاقه مند استان حمایت می کند.

وی افزود: در این راستا یک تا سه درصد از کل بودجه دانشگاه که بالغ بر یک و نیم میلیارد تومان است در حوزه تحقیقات هزینه می شود.

کاییدی، اظهار داشت: در این طرح از پروژه ها و طرح های تحقیقاتی فارغ التحصیلان بیکار مقطع کارشناسی به بالا در استان حمایت مالی می شود.


وی، با اشاره به اینکه بیکاری امروز دغدغه بسیاری خانواده های لرستانی است، اذعان داشت: در این راستا از طرح های پژوهشی و تحقیقاتی تا زمان دستیابی به شغل مناسب توسط این افراد بیکار حمایت می شود.


کاییدی بیان کرد: کلیه علاقه مندان در رشته های مرتبط با علوم پزشکی می توانند با مراجعه به سایت دانشگاه علوم پزشکی لرستان به آدرسwww.lums.ac.ir مراجعه و در بخش معاونت تحقیقات و فناوری در این طرح ثبت نام کنند.

وی در ادامه با اشاره به دیگر فعالیت های حوزه تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان، بیان کرد: تا پایان سال جار ی دو مرکز تحقیقاتی در استان مورد بهره برداری قرار می گیرد.


معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی لرستان، با بیان اینکه تحقیقات سرطان یکی از این دو مرکز تحقیقاتی، است، افزود: این مرکز با کاربری تحقیقاتی و درمانی در استان مورد بهره برداری قرار می گیرد.


کاییدی، اضافه کرد: سلامت بارداری دیگر مرکز تحقیقاتی است که تا پایان سال جاری در استان مورد بهره برداری قرار می گیرد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار