کد خبر: 982679
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۴
سرويس ايران جوان آنلاين: در سال زراعی جاری بیش از ۷۸ هزار و ۱۴۸ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان قزوین به روش کشاورزی حفاظتی کشت شده است.
تورج بنیادی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به کشت بیش از ۷۸ هزار و ۱۴۸ هکتار از زمین‌های کشاورزی قزوین به روش کشاورزی حفاظتی در سال‌جاری گفت: سال گذشته ۶۱ هزار و ۹۲۷ هکتار از مزارع گندم و جو دیم و آبی و کلزا در استان قزوین به روش کم خاک ورزی کشت شد. وی افزود: کشاورزی حفاظتی از نوع کشت کم خاک‌ورزی با هدف حفاظت از منابع خاک امسال نسبت به سال گذشته در استان قزوین ۱۶ هزار هکتار رشد و توسعه پیدا کرده است.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: سال گذشته اجرای ۳۷ هزار و ۶۰۰ هکتار کشاورزی حفاظتی از نوع کم خاک ورزی از سوی وزارت جهاد کشاورزی به قزوین ابلاغ شد که با اجرای این نوع کشت در سطح بیش از ۶۱ هزار هکتار از مزارع، ۶۴ درصد بیش از برنامه محقق شد. بنیادی گفت: در سال جاری نیز ۵۴ هزار هکتار کشت کم خاک ورزی به قزوین برای اجرا در مزارع گندم آبی و دیم ابلاغ شده که این برنامه فراتر از رقم تعیین شده و به میزان ۷۸ هزار و ۱۴۸ هکتار پیش رفته است. وی افزود: در سال گذشته همچنین اجرای کشت بی‌خاک ورزی در سطح ۵۸۰ هکتار به قزوین ابلاغ شد که ۶۱ درصد بیش از رقم تعیین شده به میزان ۹۳۸ هکتار از این نوع کشت در استان به ثبت رسید. مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین افزود: امسال نیز اجرای ۴۷۰۰ هکتار کشت بی‌خاک ورزی به قزوین ابلاغ شد که از این رقم تاکنون هزار و ۵۷۸ هکتار محقق شده که علت سرعت پایین در این بخش کمبود تجهیزات و ادوات مربوط به این نوع کشت است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار