کد خبر: 990495
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۰
سرویس ایران جوان آنلاین: با تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام آبزی‌پروری در چهارمحال و بختیاری، ظرفیت تولید ماهی سردابی در این استان به ۳۰ هزار تن در سال می‌رسد.
ذبیح‌الله غریب رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری میزان تولید ماهی سردابی استان را ۲۴ هزار تن ماهی قزل‌آلا در سال عنوان کرد و گفت: این استان تولید بیش از ۱۵ درصد از ماهیان سردابی کشور را به خود اختصاص داده است. وی با اشاره به اینکه این استان چندین سال است رتبه نخست تولید ماهیان سردابی کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: با تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام آبزی‌پروری ظرفیت تولید ماهی سردابی در این استان به ۳۰ هزار تن در سال می‌رسد. رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، از تقاضای دریافت تخصیص آب برای احداث و تکمیل مزارع پرورش ماهی سردابی در نقاط مختلف استان از سوی تعداد زیادی از متقاضیان خبر داد و افزود: سرانه مصرف ماهی در این استان هفت کیلوگرم است؛ این در حالی است که سرانه مصرف ماهی در کشور ۱۰ کیلوگرم و میانگین جهانی بالای ۲۰ کیلوگرم است. غریب همچنین از فعالیت بیش از ۴۰۰ مزرعه پرورش ماهی دارای پروانه بهره‌برداری در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: بیش از ۹۹ درصد مزارع در حوضه سرشاخه‌های کارون قرار دارد. وی گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده سال آینده صادرات ماهیان سردآبی به کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس و روسیه به بیش از ۵۰۰ تن خواهد رسید.
رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: با ارائه کد تأییدیه فنی بهداشتی دامپزشکی جهانی به ۲۰ واحد بهره‌بردار و تولیدکننده آبزی‌پرور، فرآیند صادرات محصول ماهی سردابی باکیفیت و مشتری‌پسند از این استان به خارج از کشور فراهم شد. غریب با اشاره به اشتغال ۲ هزار و ۵۰۰ نفری صنعت آبزی‌پروری در این استان، گفت: این استان ۱۰ سال متوالی رتبه نخست تولید ماهیان سردابی کشور را به خود اختصاص داده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار