کد خبر: 1226273
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۷
امیررضا رفیعی هرچقدر در دیدار‌های قبلی موقعیت روی دروازه‌اش کم ایجاد می‌شد، مقابل آلمینیوم اراک شب سختی داشت.

جوان آنلاین: امیررضا رفیعی پس از ثبت چهار کلین‌شیت، مقابل آلومینیوم چهار گل دریافت کرد و در ضربات پنالتی موفق به مهار توپی نشد تا با اتفاقی تلخ، به نیمکت بازگردد و جایش را به علیرضا بیرانوند بدهد.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، یکی از جذاب‌ترین دیدار‌های دور یک‌هشتم نهایی رقابت‌های جام حذفی بین آلومینیوم و پرسپولیس به انجام رسید. جدالی که با نتیجه پرگل ۴-۴ در ۱۲۰ دقیقه خاتمه یافت و در ضربات پنالتی، ایرالکو بود که پیروز شد و به دور بعدی راه یافت. سرخ‌پوشان تهرانی پس از پنج بازی، دروازه‌شان باز شد و این اتفاق در شرایطی به وقوع پیوست که از زمان حضور اوسمار ویرا به عنوان سرمربی، در ۱۰ بازی قبلی فقط ۳ گل دریافت کرده بودند، ولی در یک مسابقه، ۴ بار دروازه‌شان فرو ریخت و برای اولین‌بار، نبود علیرضا بیرانوند به چشم آمد.

نمایش درخشان رفیعی در چهار بازی

امیررضا رفیعی پس از محروم شدن علیرضا بیرانوند، مقابل ذوب‌آهن برای اولین‌بار درون دروازه پرسپولیس ایستاد و هواداران این تیم نگرانی زیادی بابت او داشتند. اما این گلر جوان عملکرد کم‌نقص و مطمئنی داشت و اولین کلین‌شیتش را در اولین بازی رسمی برای تیمش به‌ثبت رساند. در سال ۱۴۰۳ و پس از مصدومیت بیرو، بازهم شانس به رفیعی رو کرد، اما این‌بار باور به او افزایش پیدا کرده بود. این دروازه‌بان ۲۲ ساله نیز با اعتماد‌به‌نفس بیش‌تر درون چارچوب ایستاد و با ارائه نمایشی قابل‌قبول، به کمک ساختار دفاعی نظام‌مند پرسپولیس، ۳ کلین‌شیت متوالی را مقابل گل‌گهر، ملوان و صنعت‌نفت به چنگ آورد تا کسی دلش برای بیرو تنگ نشود. سرانجام نوبت به آخرین مسابقه پیش از حضور سنگربان شماره یک تیم ملی رسید.

بدشانس در جریان بازی و ضعیف در ضربات پنالتی

امیررضا رفیعی هرچقدر در دیدار‌های قبلی موقعیت روی دروازه‌اش کم ایجاد می‌شد، مقابل ایرالکو شب سختی داشت. مهدی لیموچی و شروین بزرگ ۲ ضربه غیر قابل مهار را در ۹۰ دقیقه به سمت دروازه او روانه کردند و در وقت‌های اضافی نیز رفیعی نتوانست کار خاصی برابر ضربات شروین و نقی‌زاده از خود نشان دهد تا با دریافت ۴ گل، تعداد کلین‌شیت‌هایش در پنجمین بازی رسمی برای پرسپولیس روی همان عدد ۴ باقی بماند. رفیعی به جز یک خروج اشتباه، خطای خاص دیگری در این مسابقه نداشت و چند بار با واکنش‌های مناسب مانع از فروپاشی دروازه تیمش شد. اما اوج کار مربوط به ضربات پنالتی می‌شد.

هفت پنالتی به سمت دروازه رفیعی فرستاده شد که او نتوانست هیچ‌کدام را مهار کند. پنالتی اول توسط امیر نوری به تیر افقی اصابت کرد و ۶ پنالتی بعدی به تور دروازه چسبید. رفیعی ۵ پنالتی اول را به صورت یک‌درمیان به سمت راست و چپ خود حرکت کرد و در ضربات تک‌به‌تک نیز ترجیح داد روی گارد راست خود حرکت کند. او در مجموع مسیر حرکت ۴ پنالتی را به درستی تشخیص داد، ولی کیفیت بالای ضربات بازیکنان آلومینیوم و همچنین قدوقامت نسبت کوتاه او مانع از مهار توپ‌ها شد و این‌‎جا بود که هواداران پرسپولیس به وضوح، جای خالی بیرو را حس کردند. علیرضا فصل قبل و در جدال با ون‌پارس نیز در جریان بازی روی نیمکت بود، اما برای ضربات پنالتی به میدان آمد و خوش درخشید. شاید حضور او در این مسابقه نیز می‌توانست شانس پرسپولیس برای پیروزی را بیش‌تر کند. تبحر بیرو و همچنین تاثیری که روی بازیکنان حریف می‌گذاشت، کاملا کفه ترازو را به سمت سرخ‌پوشان سنگین می‌کرد، ولی در نبودش، تیم اوسمار با جام حذفی وداعی زودهنگام داشت.

فرش قرمز برای علیرضا پهن است

بیرانوند حالا برای بازی حساس برابر سپاهان آماده بازگشت به دروازه است. بدون شک اگر دیدار با آلومینیوم نبود، علیرضا کار دشواری در درون دروازه می‌داشت و ممکن بود با یک اشتباه، سایه سنگین رفیعی را حس کند. اما اتفاقات بازیِ اراک باعث شده تا دوباره این گلر باتجربه، با طیب خاطر و خیال راحت به دروازه پرسپولیس بازگردد و آسوده‌خاطر باشد که فعلا خطری از سوی رفیعی او را تهدید نمی‌کند و می‌تواند با آرامش ۱۰۰ درصد از دروازه تیمش حفاظت کند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
0
0
علیرضا بیرانوند بیا با سپاهان بازی مهم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار