کد خبر: 1125764
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴
مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل:
مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل گفت: رعایت دمای رفاه و الگوی مصرف بهینه گاز طبیعی در ادارات دولتی و مراکز عمومی و صنایع بصورت جدی باید رعایت شده و همه مشترکین نسبت به صرفه جویی در مصرف گاز اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، میر سعید سید متین در جلسه مدیریت بحران با محوریت کنترل مصرف گاز در اردبیل اظهار داشت: با توجه به افزایش قابل ملاحظه مصرف گاز در کشور در زمستان سال جاری و به منظور جلوگیری از  افت فشار و قطع احتمالی گاز و رعایت الگوی بهینه مصرف در سطح ادارات و مراکز دولتی و صنعتی، نیروهای ارزیاب شرکت گاز استان روزانه از عملکرد ادارات ، به شکل حضوری،  بازدید نموده و گزارش نتایج حاصل به مراجع ذی‌صلاح ارائه می‌شود.

سید متین همه مشترکین گاز طبیعی در استان را به صرفه جویی توصیه نمود و رعایت دمای رفاه (18 تا 21 درجه سانتی گراد) را برای گذر از زمستان امسال الزامی برشمرد و گفت: مصرف گاز طبیعی در سطح استان در هفته قبل  از مرز 9 میلیون متر مکعب در روز گذشته ؛ که در این خصوص صرفه جویی مشترکین گاز طبیعی در استان نقش چشمگیری در کاهش مصرف کل روزانه در دو روز اخیر داشته است.

وی تنظیم سامانه‌های گرمایشی و خودداری از گرم کردن بیش از اندازه محیط اداری به ویژه اتاق ها و بخش هایی همچون سالن های جلسات که به شکل منظم مورد استفاده نیستند، استفاده از درهای ویژه در ورودی ساختمان های اداری به منظور جلوگیری از هدررفت انرژی، استفاده از پنجره های دوجداره، قطع گرمایش اتاق های بدون استفاده، تعمیر، بازسازی و به روزرسانی کلیه سامانه ها و تجهیزات انرژی بر و موتورخانه ها و خاموش کردن موتورخانه ها یک ساعت قبل از اتمام ساعات اداری را از جمله راهکارهایی دانست که به ادارات در کاهش مصرف انرژی، کمک خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل در ادامه به برخی از اقدامات این شرکت نیز اشاره و اظهار کرد: علاوه بر بازرسی های مستمر اکیپ های شرکت گاز از ادارات و مراکز دولتی و سنجش میزان رعایت دمای رفاه در ادارات ، در صورتی که تخلفاتی در این خصوص مبنی بر عدم رعایت الگوی مصرف و دمای رفاه (18 الی 21 درجه سانتی گراد) از سوی بازرسان این شرکت گزارش شود در وهله اول اخطار و در صورت تکرار موارد به مراجع ذیصلاح گزارش می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت مصرف بهینه گاز طبیعی تاکید نموده و افزود:  بهینه‌سازی مصرف انرژی به معنی این نیست که از انرژی استفاده نکنیم یا کمتر استفاده کنیم بلکه به این معناست که به اندازه کافی و صحیح و با رعایت الگوهای مصرف از منابع انرژی بهره ببریم و از هدر رفت آن به هر نحوی جلوگیری کنیم.

میرسعید سید متین زمستان امسال را به لحاظ شرایط آب و هوایی سخت توصیف کرد و گفت: اقدامات گسترده ای از جمله قطع یا محدود نمودن گاز برخی از صنایع پر مصرف در دستور کار قرار گرفته و برنامه های متنوعی در خصوص فرهنگسازی اصلاح الگوی مصرف با همکاری صدا و سیمای مرکز استان و آموزش و پرورش طرح ریزی و اجرایی می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل ضمن اشاره به گسترش شبکه های گازرسانی در سطح شهرها و روستاها، بیان داشت: در حال حاضر 29 شهر با ضریب نفوذ 100 درصد و 1464 روستا با ضریب نفوذ حدود 97 درصد تحت پوشش گاز طبیعی است و هر سال به تعداد مشترکین گاز طبیعی افزوده می شود و این نیاز ضروری احساس می شود که باید برای استاندارد کردن مصرف انرژی تجهیزات گازسوز و امکانات ادارات دولتی، صنایع و منازل مسکونی به روزرسانی شود.

سیدمتین در پایان رعایت دمای رفاه را یکی از موثرترین راهکارها برای گذر از زمستان امسال عنوان نمود و از کلیه مشترکین گاز طبیعی در استان خواست تا نسبت به صرفه جویی در مصرف این نعمت خدادادی اقدام نمایند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر