کد خبر: 1157011
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۱
رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: تمام ظرفیت ها برای جلب محکومین و بخصوص محکومین متواری به کار گرفته شود.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران در ستاد پیشگیری و مقابله با جرائم مهم و خشن استان تهران که با حضور علی صالحی دادستان تهران، سردار محمدیان رئیس پلیس تهران و تعدادی از معاونین قضایی رئیس کل و دادستان و فرماندهان انتظامی و امنیتی شرق و غرب تهران در سالن ولایت مجتمع امام خمینی(ره) برگزار شد گفت: تمام ظرفیت ها برای جلب محکومین و بخصوص محکومین متواری به کار گرفته شود.

مأموریت رئیس کل دادگستری به رؤسای پلیس‌های تخصصی برای شناسایی سریع محکومین متواری

القاصی دسترسی کامل به سامانه‌های برخط و فراهم سازی بسترهای تبادل اطلاعات مجرمین و محکومین متواری را ضروری دانست و گفت: ثبت نام الکترونیکی تمام محکومین در ثنا و تکمیل بانک اطلاعات محکومین، موجب تسریع در شناسایی این افراد شده و ضمن ایجاد بازدارندگی و افزایش مراقبت‌های بعد از خروج، تعداد محکومین متواری را کاهش می‌دهد.

وی تجمیع و تکمیل بانک‌های اطلاعاتی محکومین و بروزرسانی و روزآوری مستمر این اطلاعات را با هماهنگی ثبت احوال، زندانها، فرماندهی انتظامی و شعب اجرای احکام دادگستری ها ضروری عنوان کرد.

رئیس کل دادگستری استان تهران از دادستان ها و فرماندهان انتظامی و امنیتی استان تهران خواست تا با تمرکز بیشتر بر محکومین و مجرمین، هزینه های ارتکاب مجدد به جرایم و ضریب ناامنی و سرعت دستگیری مجدد پس از تکرار ارتکاب به جرم را برای این افراد افزایش دهند.

همچنین وی به رؤسای پلیس آگاهی در فرماندهی انتظامی غرب و شرق تهران مأموریت داد تا عملیات شناسایی متهمین و محکومین متواری را در دستور کار قرار دهند و با حساسیت ویژه ای نسبت به این امر اقدام کند.

بازارها و بسترهای خرید اموال مسروقه حذف شوند

القاصی با ارائه راهکار دیگری در راستای پیشگیری و مقابله با جرائم مهم و خشن استان تهران گفت: بازارها و بستر های خرید و فروش اموال مسروقه ، با شناسایی مال خرها باید برچیده شود و کلانتری ها و پلیس آگاهی اشراف کاملی در این خصوص در حوزه های استحفاظی خود داشته باشند.

وی در ادامه گفت: جامعه امروز نیازمند امنیت و آرامش خصوصا برای خانواده ها است تا در سایه این آرامش، اشتغال و تولید نیز رونق یابد.

زمینه کار برای حضور زندانیان پس از آزادی در عرصه تولید و اشتغال فراهم شود

القاصی به بازدید اخیر خود از شهرک های صنعتی اشاره کرد و گفت: مدیران برخی از این شهرک ها دغدغه جذب نیروی کار مفید را دارند و در شهرک صنعتی نصیر آباد در حال حاضر باز کار برای جذب 6هزار نیرو وجود دارد و در سال افزایش تولید و مهار تورم باید به سمتی برویم که امنیت جامعه برای قشر تلاشگر و تولید کننده افزایش یافته و زمینه برای حضور و بکارگیری زندانیان نیز پس از آزادی در عرصه تولید و اشتغال فراهم شود و فرصت بازگشت این افراد به زندان با ارتکاب مجدد جرایم از آنها گرفته شود.

وی با اشاره به ایجاد چالش های فرهنگی و اجتماعی در اثر تحمیل جنگ ترکیبی دشمن و فشارهای اقتصادی گفت: تلاش دشمن برای افزایش فشاربر اقشار مختلف مردم و همزمان کار رسانه ای صورت گرفته زمینه نافرمانی اجتماعی در موضوعاتی مانند حجاب و تقابل اجتماعی در موضوعاتی مانند حقوق و دستمزد را میان مردم و حکومت ایجاد می کند و در این زمینه باید کاملا هوشیارانه اقدام کرد.

سیاست قوه قضاییه در مقابله با بی حجابی اقدام بر اساس الزامات قانونی است

رئیس کل دادگستری ناهنجاری های اجتماعی و هرج و مرج را عامل سو استفاده و تجری افراد سابقه دار برای ارتکاب مجدد به جرایم خشن تر از جمله سرقت به عنف و برهنگی عنوان کرد و گفت: اشاعه فرهنگ حجاب و عفاف اقدامات فرهنگی و آموزشی را می طلبد اما با قانون گریزان و با افرادی که عامدانه بدنبال رواج برهنگی در کف خیابان هستند، مقابله و از اینگونه سو رفتارها جلوگیری خواهد شد.

وی در ادامه بیان کرد: سیاست قوه قضاییه در موضوع مقابله با بی حجابی، اقدام بر اساس الزامات قانونی است اما در این جنگ ترکیبی شاهد تلاش برخی افراد و گروه ها در فضای مجازی هستیم تا اقدامات شاخص و مقابله سریع و بدون فوت وقت دستگاه قضایی و پلیس را با هنجار شکنان در هاله ای از ابهام قرار دهند تا ناهنجاری و بزه را خصوصا نزد جامعه هدف، که بیشتر نوجوانان و جوانان می باشند عادی انگاری کند.

القاصی تأکید کرد از روز مرگی در مسیر مقابله با ناهنجاری های اجتماعی باید اجتناب کرد و با همکاری و هماهنگی بیشتر میان دستگاه قضایی و پلیسهای تخصصی خصوصا در مجموعه پلیس آگاهی، فتا و امنیت باید هتاکی هایی که در فضای مجازی صورت می گیرد را با حضور موثر و اقدام به موقع و با تدبیر پاسخ لازم و قانونی داد.

اختصاص شعب ویژه برای کسانی که در فضای رسانه ای دست به تخریب امنیت روانی جامعه می زنند

رئیس کل دادگستری تهران گفت: شعب ویژه ای در دادسرا، دادگاه بدوی و دادگاه تجدید نظر برای کسانی که در فضای رسانه ای دست به تخریب امنیت روانی جامعه می زنند اعم از کسانی که صاحب رسانه هستند و نیز افرادی که امتیازرسانه ای ندارند و در فضای مجازی بر مخاطبین زیادی اثر گذاری دارند، اختصاص داده شده است که پرونده ها را بلافاصله و خارج از نوبت و کمترین زمان ممکن رسیدگی می کنند.

دبیرخانه ستاد مقابله و پیشگیری از جرائم خاص در دادسرای تهران فعال است

علی صالحی دادستان تهران نیز در این نشست به راهکارهایی برای برخورد با مجرمین حرفه ای و سابقه دار ارائه داد.

صالحی اظهار کرد: دبیرخانه ستاد مقابله و پیشگیری از جرائم خاص در دادسرای تهران فعال می باشد و لازم است موارد مهم توسط پلیس به دادستانی و دفتر رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام شود.

فرماندهان انتظامی تهران و همچنین مدیران وروسای پلیس های تخصصی حاضر در این نشسیت نیز در خصوص موصوعات مرتبط نظرات خود را بیان کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار