کد خبر: 1185880
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰
مدیر ستاد اقامه نماز لرستان:
حجت الاسلام چراغی با بیان اینکه آموزش در حوزه دعوت به اقامه نماز مساله مهمی است، گفت: دعوت به نماز نباید با مبانی سطحی به فرزندان آموزش داده شود بلکه باید به فلسفه خواندن نماز عمیق تر بنگریم.

به گزارش جوان از لرستان، حجت الاسلام محمدجواد چراغی، ظهر امروز درکارگاه شیوه های دعوت به نماز ویژه مربیان پرورشی آموزش و پرورش استان لرستان در خصوص اهمیت شیوه های دعوت به نماز، گفت: روی آوردن به عبادت و معنویات از دیدگاه طب مزاج شناسی، مزایای زیاد روحی و جسمی دارد که لازم است بدانیم و به فرزندانمان بیاموزیم.

مدیر ستاد اقامه نماز لرستان افزود: در دیدگاه های تربیتی سوق دادن نوجوانان و جوانان به سمت نماز و عبادت، ایجاد شخصیت در فرزندان و به کارگیری از راهکارهای تشویقی در اولویت قراردارد.

وی عنوان کرد: آموزش نماز و پرورش روحیه مذهبی مناسب برای اقامه آن، ابتدا از خانه شروع می‎شود و نباید از نقش تربیتی والدین غافل شد.

حجت الاسلام چراغی خاطرنشان کرد: خانواده نقش مهمی در انتقال فرهنگ نماز از خود بروز می‎دهد.

وی با بیان اینکه وجود انگیزه در مورد فرزند در گرایش به نماز مهم است، گفت: در این راستا آموزش مساله مهمی است.

حجت الاسلام چراغی با اشاره به نقش مدارس در تربیت دانش آموزان گفت: دعوت به نماز نباید با مبانی سطحی به فرزندان آموزش داده شود بلکه باید به فلسفه خواندن نماز عمیق تر نگریسته شود.

وی اظهار داشت: زمانی آموزش نماز به توفیق می‎انجامد و موجب موفقیت می شود که با احساس خوشایندی همراه باشد و بدون تردید همه انسان ها به طور فطری استعداد و گرایش به نیایش دارند.

مدیر ستاد اقامه نماز لرستان بیان کرد: آنچه که درباره کودکان و نوجوانان مهم است، چگونگی روش های آموزش و نحوه ارائه و انتقال این ارزش هاست.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار