کد خبر: 1195433
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۲
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: باید موضوع پدافند غیرعامل را به خوبی به دانش‌آموزان خودمان آموزش دهیم چراکه این دانش‌آموزان امروز، مدیران فردای جامعه هستند.

جوان آنلاین: رزمایش ملی پدافند غیرعامل، امروز ۹ آبان در دبیرستان دوره اول متوسطه رازی منطقه ۳ تهران برگزار شد.

به گزارش فارس، علیرضا کریمیان مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در این مراسم، ضمن گرامیداشت یاد شهید محمدحسین فهمیده و تبریک روز بسیج دانش‌آموزی، اظهار کرد: موضوع پدافند غیرعامل موضوعی است که تقریبا ۲۰ سال است در گفتمان و فرهنگ ما جای خود را پیدا کرده است و ما با این واژه، دو دهه است که آشنا شده‌ایم.

وی ادامه داد: واقعیت امر این است که موضوع پدافند غیرعامل از دیرباز با زندگی بشر عجین و همراه بوده است و اگر جدیداً به این موضوع به صورت ویژه، آکادمیک و علمی می‌پردازیم، دلیل بر این نیست که یک پدیده نوظهور در زندگی و مدیریت جامعه است بلکه از دیرباز، نگاه خردمندانه انسان به موضوع مدیریت جامعه همراه با پدافند غیرعامل بوده است.

کریمیان افزود: اگر به موضوع دفاع، یک نگاه خردمندانه توأم با عقلانیت داشته باشیم و بنا باشد دفاع ما بدون استفاده تسلیحات و تجهیزات نظامی باشد به آن پدافند غیرعامل می‌گوییم.

وی با بیان اینکه این موضوع نباید فقط در محیط‌های نظامی و برای ارگان‌های نظامی خلاصه شود بلکه باید موضوع پدافند غیرعامل را در سراسر کشور بین آحاد جامعه نهادینه کنیم، ادامه داد: یکی از دستگاه‌هایی که می‌تواند به صورت شایسته، اثرگذار، عمیق و دقیق روی موضوع پدافند غیرعامل کار کند، آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران تصریح کرد: امروز باید موضوع پدافند غیرعامل را نهادینه و فرهنگسازی کنیم و بهترین کار در حوزه فرهنگسازی، آموزش است و بهترین نسل برای فراگیری و آموزش، نسل نوجوان و جوان است که امروز در جایگاه دانش‌آموز در آموزش و پرورش هستند.

وی تأکید کرد: باید موضوع پدافند غیرعامل را به خوبی به دانش‌آموزان خودمان آموزش دهیم چراکه این دانش‌آموزان، فردا مدیران جامعه هستند و وقتی در جایگاه‌های جدید قرار می‌گیرند، چون پیشینه پدافند غیرعامل را از دوران مدرسه دارند، طبیعتا در حوزه مدیریتی خودشان نگاه عقلانیت و نگاه خردمندانه مبتنی بر پدافند غیرعامل می‌تواند جایگاه کشور ما در این حوزه ارتقا دهد.

کریمیان با بیان اینکه امروز در دنیا به موضوع پدافند غیرعامل به عنوان یکی از سریع‌ترین، ارزان‌ترین و مطمئن‌ترین شیوه‌های دفاعی نگاه می‌کنند، افزود: باید این موضوع را در سراسر حوزه‌های مدیریتی کشور نهادینه کنیم و این آموزش و پرورش است که می‌تواند بهترین، عمیق‌ترین و دقیق‌ترین کار آموزشی و فرهنگی را انجام دهد و امیدواریم موضوع پدافند غیرعامل فقط به هفته و روز پدافند غیرعامل خلاصه نشود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار