کد خبر: 1201138
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴
دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر لرستان:
حجت الاسلام مهدوی با بیان اینکه امربه معروف ونهی از منکر برای اصلاح فرد و جامعه است، گفت: اگر امربه معروف و نهی از منکر در جامعه ترک شود دیگر سالم نخواهد بود.

به گزارش جوان از لرستان، حجت الاسلام یونس مهدوی نیا، ظهر امروز، در جمع دبیران شوراهای امربه معروف و حراست دانشگاه های استان لرستان با اشاره به اهمیت فریضتین واجب امربه معروف و نهی از منکر گفت: خداوند امربه معروف را برای مصلحت و اصلاح جامعه واجب کرد.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر لرستان افزود: امربه معروف و نهی از منکر برکات فردی، اجتماعی، اقتصادی و معنوی فراوانی در پی دارد.

حجت الاسلام مهدوی نیا عنوان کرد: فریضه امربه معروف و نهی از منکر برکات فردی خودسازی و اصلاح انسان و اصلاح جامعه را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: امام علی(ع) در نامه 31 نهج البلاغه خطاب به امام حسن مجتبی(ع) می فرماید: امربه معروف انجام بده تا اهل معروف باشید.

حجت الاسلام مهدوی نیا خاطرنشان کرد: در جامعه گروهی هستند که در برابر نیازمندی های مادی جامعه احساس مسئولیت می کنند و گروه دیگر کسانی هستند که علاوه بر نیازمندی های مادی در برابر نیازمندی های معنوی و فرهنگی احساس مسئولیت می کنند و این گروه دوم وظیفه سنگین تری بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه  فردی که امربه معروف و نهی از منکر می کند در نیکی و ثواب آن عمل شریک می شود، اظهارداشت: کسی که قلبی در برابر انجام منکرات واکنش نشان دهد، این حرکت به دنبال آن نجات از قهر خداوند را در پی دارد و اینها از برکات معنوی امربه معروف و نهی از منکر است.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر لرستان با بیان اینکه ارزش ها و معروفات اگر ترک شود آفت و بلاهایی به دنبال خواهد داشت و آن جامعه دیگر جامعه ای سالم نخواهد بود، خاطرنشان کرد: نباید اجازه داد که جای معروف و منکر عوض شود.

وی تاکید کرد: در زمینه چالش های پیش روی امربه معروف و نهی از منکر باید به صورت تخصصی و با برنامه ریزی ورود پیدا کنیم.

تغییر منکر به معروف و معروف به منکر مهمترین آفت جامعه اسلامی

وی ادامه داد: یکی از بالاترین حقوقی که باید از آن دفاع کرد حقوق انسانیت است و از جمله این حقوق امربه معروف و نهی از منکر است، زیرا با اقامه این فریضتین جامعه انسانی یک جامعه شایسته و سالم خواهد بود اما اگر امر به معروف ترک شود جامعه به تدریج به تباهی کشیده می شود و انسانها از این حق خود محروم خواهند شد.

امر به معروف و نهی از منکر و آزادی

حجت الاسلام مهدوی نیا با بیان اینکه آزادی به مفهومی که امروز در دنیای غربرترویج می شود با امر به معروف و نهی از منکر تنافی دارد، افزود: امروزه بت عصر ما، همین آزادی است و بعضا به جای خدا بت آزادی را می پرستش می کنند.

وی ادامه داد: آزادی در مفهوم غربی آن یعنی هیچ کس حق دخالت در امور دیگران را ندارد فرد در اینجا یا باید آزادی را بپذیری یا دستورات خداوند را اجرا کند.

حجت الاسلام مهدوی نیا با بیان اینکه برخی بنام آزادی به هر عملی دست می زنند و به نام آزادی ضروریات اسلام را در کشور اسلامی به تمسخر می گیرند، خاطرنشان کرد: غربی ها و غرب زده ها برای رسیدن به خواهش های نفسانی و حیوانی آزادی بی حد و مرز را دنبال می کنند.

وی با بیان اینکه آزادی در فرهنگ غربی، ارزشها را انکار می کند و این ارزش ها را محدود کننده ی انسان ها می دانند، گفت: در صورتی که آزادی در لوای اسلام و طبق قوانین اسلامی مقدس است و این موضوعات باید در دانشگاه ها و مراکز آموزشی استان تبیین گردد.

حجت الاسلام مهدوی نیا بیان کرد: باید با راه اندازی نشست های علمی، کرسی های آزاد اندیشی، همایش های علمی به این چالش ها پرداخت تا فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر به گفتمان علمی در بین دانشجویان  تبدیل گردد.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار