کد خبر: 1203615
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳
همزمان با ایام دهه فاطمیه؛
پویش بزرگ نوگلان فاطمی با حضور 2 هزار و 500 نفر از دانش‌آموزان پسر از مدارس مقطع ابتدایی سراسر مشهد در حرم مطهر رضوی برگزار شد.
شهربانو بشکنی

دانش‌آموزان برای شرکت در مراسم عزاداری که با نام نامی حضرت مادر در حرم مطهر رضوی برگزار شده، اشتیاق فراوان دارند و صف به صف وارد رواق دارالمرحمه که محل برگزاری پویش نوگلان فاطمی است در حرکت هستند.
هرکدام از آنها پرچمی کوچک بر دست دارند که روی ان نوشته شده«السلام علیک یا فاطمه‌الزهرا» و زمزمه «یا زهرا» بر لب دارند.

مراسم با قرائت قرآن و سپس قرائت صلوات خاصه امام رضا(ع) و عرض سلام و ارادت به محضر صاحب عزای شهادت مادر؛ حضرت علی بن موسی الرضا(ع) آغاز شد و با مرثیه سرایی و همخوانی اشعار مذهبی با موضوع شهادت حضرت زهرا(س) ادامه پیدا کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین علی ابراهیمی؛ مجری پویش نوگلان فاطمی در حاشیه این مراسم باشکوه و معنوی گفت: پویش مردمی نوگلان فاطمی با همکاری و مشارکت آستان قدس رضوی، آموزش و پرورش، اداره کل تبلیغات اسلامی و حوزه علمیه اجرا شده است.
وی تصریح کرد: هدف از برگزاری این پویش کاشتن بذر محبت ام‌الائمه؛ حضرت فاطمه زهرا(س) در دل نوگلان و دانش‌آموزان که آینده‌سازان این کشور هستند، است.
مجری پویش نوگلان فاطمی افزود: در این پویش با همکاری آموزش و پرورش، دانش‌آموزان اشعاری با موضوع شهادت حضرت زهرا(س) را حفظ و این اشعار را در این پویش همخوانی کردند.
گفتنی است؛ سخنرانی معرفتی و مسابقه فرهنگی-مذهبی از دیگر برنامه‌های پویش نوگلان فاطمی در حرم مطهر رضوی بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار