کد خبر: 1217447
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۸
مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از واگذاری زمین به یک‌هزار و هشت خانوار این استان در قالب طرح جوانی جمعیت و در راستای پویش کشوری "مهدویت" خبر داد.

جوان آنلاین: عطاء اله اکبری روز جمعه در این مراسم که به نمایندگی از دیگر شهر‌های شمال سیستان و بلوچستان با حضور مسوولان استانی و شهرستانی در میرجاوه برگزار شد، با بیان اینکه یکی از مولفه‌های قدرت و پویایی هر کشور جمعیت به خصوص جوانان آن است، افزود: اهدای زمین در طرح جوانی جمعیت یک تکلیف قانونی است و حتی در صورتی که فرم «ج» متقاضیان نیز سبز نباشد، افراد واجد شرایط این طرح مشمول دریافت زمین می‌شوند.

به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: در این راستا بر اساس بند ح تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ وزارت راه و شهرسازی موظف است به منظور حمایت از خانواده و تحقق جوانی جمعیت، یک قطعه زمین یا واحد مسکونی رایگان در قالب شرایط مندرج در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به خانوار‌های مشمول اختصاص دهد.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: مطابق با آیین نامه ماده چهار قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به خانواده‌هایی که فرزند سوم به بعدشان، پس از ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۰ (تاریخ تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت) متولد شده باشند، در صورت واجد شرایط بودن زمین یا واحد مسکونی تعلق می‌گیرد.

وی اظهار کرد: خانواده‌هایی که شرایط مذکور را دارند نیاز به مراجعه به اداره کل راه و شهرسازی نداشته و می‌توانند به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به آدرس https://saman.mrud.ir مراجعه کرده و ثبت‌نام کنند.

اکبری تصریح کرد: در مجموع ۶ هزار و ۹۷۳ متقاضی در محدوده شهر‌های زیر پوشش این اداره کل در این طرح اقدام به ثبت نام کردند که با پالایش و بررسی‌های به‌عمل آمده از میان یک‌هزار و ۲۴ متقاضی واجد شرایط تایید نهایی شده که امروز زمین به یک‌هزار و هشت نفر از آنان واگذار شد.

وی با بیان اینکه شهر‌های زابل، هامون، نیمروز و میرجاوه در محدوده شهر‌های زیر پوشش این اداره کل مشمول جوانی جمعیت می‌شوند، خاطر نشان کرد: متقاضیان قانون جوانی جمعیت علاوه بر دریافت زمین ۲۰۰ متری رایگان، برای ساخت آن نیز می‌توانند از تسهیلات پرداختی نهضت ملی مسکن استفاده کنند.

استان سیستان و بلوچستان به دلیل وسعت زیاد دارای دو اداره کل راه و شهرسازی شمال به مرکزیت زاهدان و جنوب به مرکزیت ایرانشهر است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار