کد خبر: 1219830
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۰
امکان آتش‌بس پیش از ماه رمضان اندک است
به رغم تلاش‌های امریکا برای برقراری آتش‌بس در غزه پیش از ماه مبارک رمضان با هدف جلوگیری از پیامد‌های احتمالی، دستیابی به توافق همچنان دور از دسترس است. در چنین شرایطی، رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند با اعمال تدابیر امنیتی، از متشنج شدن فضا و شعله‌ور شدن آتش انتفاضه جلوگیری کند. 

به رغم تلاش‌های امریکا برای برقراری آتش‌بس در غزه پیش از ماه مبارک رمضان با هدف جلوگیری از پیامد‌های احتمالی، دستیابی به توافق همچنان دور از دسترس است. در چنین شرایطی، رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند با اعمال تدابیر امنیتی، از متشنج شدن فضا و شعله‌ور شدن آتش انتفاضه جلوگیری کند. 
کاخ سفید در مدت زمان اندک باقی مانده تا ماه مبارک رمضان، تلاش می‌کند توافق آتش‌بس نهایی شود. جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا هم که پیش از این، برقرار نشدن آتش‌بس در غزه قبل از ماه رمضان را بسیار خطرناک توصیف کرده بود، پس از موافقت اسرائیلی‌ها با پیشنهادی که او آن را «منطقی» توصیف کرد، گفته است که آتش‌بس در نوار غزه اکنون در دست حماس است و او انتظار دارد تا ماه مبارک رمضان توافق بین تل‌آویو و حماس حاصل شود. شبکه ۱۲ اسرائیل با اعلام اینکه ویلیام برنز، رئیس سازمان سیا احتمالاً طی روز‌های آینده به منطقه سفر خواهد کرد، تصریح کرد که او در مصر، قطر و شاید اسرائیل در قالب بخشی از فشار و نفوذ امریکا بر گفتگو‌ها جلساتی برگزار خواهد کرد. با این حال، یک منبع سیاسی توضیح داد که احتمال حصول این توافق چندان زیاد نیست، چرا که حماس به میانجی‌ها تصریح کرده که درباره بازگشت ساکنان نوار غزه به شمال آن و تعداد فلسطینی‌های آزادشده چانه‌زنی نخواهد کرد. ضمن اینکه با وجود تلاش امریکا، کابینه تل‌آویو نسبت به احتمال دستیابی به توافق در روز‌های آینده امیدی ندارد. البته صهیونیست‌ها این را می‌دانند که تداوم این وضعیت، بی‌تاوان نخواهد بود و اگرچه ایتامار بن‌گویر، وزیر امنیت داخلی این رژیم خواهان افزایش سختگیری‌ها علیه مسلمانان در ماه مبارک رمضان است، اما بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر و دستگاه امنیتی او از کاهش محدودیت‌ها برای نمازگزاران فلسطینی در ماه مبارک رمضان حمایت می‌کنند تا به این ترتیب و در سایه افزایش تدابیر امنیتی شرایط را کنترل و از بروز انتفاضه‌ای جدید جلوگیری کنند. رسانه‌های اسرائیلی، ماه رمضان امسال را چالش‌برانگیزترین رمضان در تاریخ (این رژیم) می‌دانند. حضور نیرو‌های امنیتی از جمله شین‌بت نیز به طور کامل محسوس است و این نیرو‌ها مراقبند که اوضاع قدس از کنترل خارج نشود.


 اشغالگران خود را برای حملات در ماه رمضان آماده کنند
همزمان با این تحرکات، جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما به حملات خود علیه رژیم صهیونیستی طی ماه مبارک رمضان ادامه خواهیم داد. رژیم اشغالگر و حامیانش باید به خوبی خود را برای حوادثی که طی ماه مبارک رمضان در انتظارشان است، آماده کنند.» گردان‌های المجاهدین شاخه نظامی جنبش المجاهدین جدا شده از جنبش فتح هم اعلام کرد که فلسطینی‌ها باید خود را برای قیام در برابر اشغالگران صهیونیست و شهرک‌نشینان طی ماه مبارک رمضان آماده کنند. هانی الدالی، کارشناس امور مقاومت فلسطین در مصاحبه با المیادین درباره پیام‌های مقاومت درخصوص عملیات‌هایش در کرانه باختری به ویژه با توجه به عملیات‌های روز جمعه گفت: «کرانه باختری روز به روز برای آغاز طوفان رمضان آماده‌تر می‌شود. هیچ کسی نمی‌تواند این طوفان را متوقف کند. تمام ملت فلسطین در طوفان رمضان شرکت خواهند کرد و کرانه باختری شاهد تحرکات مردمی خواهد بود. برخی از اعضای دستگاه‌های امنیتی نیز در این عملیات شرکت می‌کنند. مهم‌ترین مسئله این است که آتشی که رژیم اشغالگر در غزه روشن کرده تمام میدان‌ها در کرانه باختری، قدس و خارج از فلسطین را شعله‌ور خواهد کرد. تحرکات در تمام میدان‌ها نتیجه اقدامات اشغالگران است.» وی به نقل از منابعی در مقاومت فلسطین تأکید کرد تعداد زیادی عملیات در کرانه باختری اجرا شده است که برخی از آن‌ها هماهنگ شده بود.

برچسب ها: آتش بس ، امریکا ، غزه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار