کد خبر: 1222406
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
۵۷۲ هزار معلم به رتبه خود معترض بودند که تمام اعتراضات بررسی شد و به سرانجام رسید. 

جوان آنلاین: سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از بازبینی رتبه‌بندی معلمان هر چهار سال یک‌بار خبر داد. 
علی فرهادی، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مهم‌ترین اتفاق سال ۱۴۰۲ به سرانجام رسیدن رتبه‌بندی معلمان بود، اظهار کرد: ۵۷۲ هزار معلم به رتبه خود معترض بودند که تمام اعتراضات بررسی شد و به سرانجام رسید. 
وی افزود: ۸۵۰ هزار نفر از معلمان رتبه‌بندی شدند و از این به بعد رتبه‌بندی معلمان جدیدالاستخدام انجام می‌شود، نو‌معلمانی که در سال ۱۴۰۳ وارد آموزش و پرورش می‌شوند، مشمول رتبه‌بندی هستند و باید منابع مالی آن پیش‌بینی شود، رتبه‌بندی یک نظام پیوسته است و معلمان در صورت کسب شرایط هر چهار سال ارتقای رتبه دارند. 
وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۳ حدود ۷۲ هزار معلم جدید از طریق آزمون استخدامی، جذب می‌شوند و ۳۲ هزار نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و رجایی وارد مدارس می‌شوند. بر این اساس بیش از ۱۰۰ هزار معلم جدید خواهیم داشت. همچنین امسال، ۱۹ هزار مربی پرورشی، تربیت‌بدنی و مربی سلامت استخدام می‌شوند که از اول مهر کار خود را در مدارس آغاز خواهند کرد. 
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش افزود: سال ۱۴۰۳، ۷۳ هزار معلم بازنشسته می‌شوند که تلاش می‌کنیم در صورت رضایت آنها، استمرار خدمت داشته‌باشند. 
فرهادی درباره کمبود معلم در سال ۱۴۰۳ گفت: جذب دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان از سال ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۷ از ۳۰ هزار نفر به ۳ هزار نفر در سال کاهش یافت و این وضعیت باعث کمبود معلم شد که هم‌اکنون از طریق آزمون استخدامی به دنبال جبران آن هستیم. 
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش افزود: دوسوم کمبود معلم از طریق ساعات حق‌التدریس یا اضافه کار معلمان جبران می‌شود، در تلاش هستیم حق‌التدریس معلمان با کمک سازمان برنامه و بودجه، وزارت اقتصاد و خزانه هر دو ماه پرداخت شود، سال گذشته به دلیل تأخیر در پرداخت حق التدریس شرمنده معلمان شدیم. 
فرهادی بیان کرد: اگر می‌خواهیم معلمان شاغل و بازنشسته برای اضافه کار انگیزه لازم داشته‌باشند باید حق‌التدریس‌ها به موقع پرداخت شود و مبلغ پرداختی آن افزایش یابد؛ طرحی را با همراهی سازمان برنامه و بودجه دنبال می‌کنیم که از مهر ۱۴۰۳ اجرا خواهد شد و براساس آن حق‌الزحمه ساعات اضافه تدریس معلمان دو برابر خواهد شد. 
وی درباره توزیع شیر مدارس عنوان کرد: سال گذشته دستور توزیع شیر صادر شد و در بودجه سال ۱۴۰۲ اعتبار مالی لازم پیش‌بینی نشده‌بود، اما با تدابیر اتخاذ شده و همراهی معاون اول رئیس‌جمهور، توزیع شیر در مدارس آغاز شد و تا پایان اسفند ۴۰۲ به طور میانگین ۲۴ مورد توزیع شیر در مدارس داشتیم و بهار ۱۴۰۳ هم ۱۵ نوبت دیگر توزیع شیر خواهیم داشت. 
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که چرا توزیع شیر به ۷۰ نوبت نرسید، مطرح کرد: شرکت‌های تولیدکننده برای شیر مدارس خط تولید آماده نداشتند و مشکل اعتباری وجود نداشت، بلکه ظرفیت تولید محدود بود به همین دلیل حدود ۴۰ نوبت شیر در مدارس توزیع شد و این کار از مناطق محروم آغاز شد و مدارس تهران دیرتر از همه مناطق کشور، شیر دریافت کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار