کد خبر: 1223706
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۵
وزیر آموزش و پرورش در جمع مدیران ارشد صندوق ذخیره فرهنگیان:
صحرایی تصریح کرد: رضایت معلمان، پیشرفت جامعه را به دنبال دارد و صندوق ذخیره فرهنگیان در این زمینه باید نقش آفرینی کند.

جوان آنلاین: وزیر آموزش و پرورش ماموریت اصلی صندوق ذخیره فرهنگیان در سال ۱۴۰۳ را توجه به منزلت، معیشت و خلق ثروت برای قشر فرهیخته کشور اعلام کرد و گفت: تحول گرایی باید مبنای تصمیم گیری‌ها، برنامه‌ها و فعالیت‌های این صندوق در سال جهش تولید باشد.

رضامراد صحرایی رییس هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان در دیدار با مدیرعامل، رییس و اعضای هیات مدیره و معاونان این صندوق و مدیران عامل و اعضای هیات مدیره هلدینگ‌های تابعه به نامگذاری سال ۱۴۰۳ از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم اشاره و بر اهمیت منزلت، معیشت و خلق ثروت برای معلمان تاکید کرد.

وی افزود: بخشی از منزلت معلمان در گرو معیشت آنان بوده و تقویت معیشت توسط شما مستلزم خلق ثروت برای آن‌ها است و این صندوق نقش مهم و جدی در این زمینه دارد.

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین دغذغه‌های ما اعتماد معلمان به صندوق ذخیره فرهنگیان است؛ اعتمادسازی و اعتمادآفرینی در فرهنگیان از وظایف ارکان تصمیم گیری و مدیریتی صندوق است؛ انتظار می‌رود این اعتماد به جامعه فرهنگیان بازگردد چراکه آن‌ها سرمایه گذار هستند و مجموعه صندوق امانت دار آنان محسوب می‌شوند و باید رضایت آن‌ها جلب شود.

صحرایی تصریح کرد: رضایت معلمان، پیشرفت جامعه را به دنبال دارد و صندوق ذخیره فرهنگیان در این زمینه باید نقش آفرینی کند.

توجه به بهره وری در همه اجزای صندوق یک ضرورت است

وی اهتمام به افزایش بهره وری و تحول در همه ارکان و بخش‌های صندوق ذخیره فرهنگیان را ضروری دانست و خطاب به مدیرعامل، رییس و اعضای هیات مدیره و معاونان این صندوق و مدیران عامل و اعضای هیات مدیره هلدینگ‌های تابعه افزود: به گونه‌ای عمل کنید که که کار‌های آموزش و پروزش به صندوق سپرده شود.

رییس هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان به وجود ظرفیت‌های آموزش و پرورش برای فعالیت‌های صندوق ذخیره اشاره کرد و ادامه داد: بیش از هفت هزار و ٣٠٠ هنرستان می‌تواند واحد تولیدی برای صندوق باشد و در این مسیر بهره مندی از ظرفیت‌ها بسیار مهم است.

صحرایی ادامه داد: از دست اندرکاران صندوق انتظار جدی برای تحقق شعار سال داریم و صندوق ذخیره فرهنگیان برنامه خودش را در زمان کوتاهی اعلام کند. اقدامات خوبی در حوزه تامین مسکن فرهنگیان و همچنین ورود هلدینگ پتروفرهنگ به صنایع پایین دستی و تولید اسید استیک انجام شده است که باید تداوم یابد.

تاکید وزیر آموزش و پرورش بر حفظ منزلت، معیشت و خلق ثروت برای فرهنگیان در سال جهش تولید

احیای بانک سرمایه با جدیت دنبال شود

وی همچنین درباره اجرای کامل طرح ارزش مالکانه تصریح کرد: باید اقدامات جدی در این زمینه انجام شود و موضوع سهام مالکانه را دنبال کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر احیای بانک سرمایه و ایجاد تغییر و تحول اساسی در فعالیت‌ها و عملکرد بانک افزود: بانک سرمایه همچنان بحران‌ها و چالش‌هایی دارد که باید رفع شود.

صحرایی همچنین گفت: در مورد روند انتصابات باید از سیاست زدگی در آموزش و پرورش و صندوق ذخیره، پرهیز شود؛ انتصاب سیاسی نداشته باشیم و افراد پاک دست، متعهد و متخصص به کار گرفته شوند و کوچک‌ترین فساد در صندوق قابل قبول نیست.

وی ضمن تاکید بر سودآوری واقعی و شفاف در صندوق ذخیره فرهنگیان اظهارداشت: شرکت زیان ده نباید در این صندوق داشته باشیم.

ساخت مسکن ویژه فرهنگیان در دستورکار قرار گرفت

براساس گزارش روابط عمومی صندوق ذخیره فرهنگیان، در این دیدار محسن احمدی مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان در سخنانی ضمن تبریک به وزیر آموزش و پرورش به مناسبت آغاز سال جدید و عید سعید فطر، از حمایت‌ها و هدایت‌های صحرایی درخصوص صندوق ذخیره فرهنگیان تقدیر و گزارش کوتاهی از اقدامات و عملکرد صندوق در سال گذشته و برنامه‌های سال جاری ارائه کرد.

وی، توجه به معیشت فرهنگیان را اولویت مهم این صندوق برشمرد و گفت: ساخت مسکن ویژه فرهنگیان به عنوان یکی از مطالبات و خواسته‌های این قشر فرهیخته به طور جدی در دستور کار قرار گرفته است.

همچنین سید عبدالمجید فرجی رییس هیات مدیره صندوق در این دیدار با قدردانی از رییس هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان تاکید کرد خلق ارزش افزوده و سود پایدار برای معلمان از اهداف اصلی این صندوق در سال ۱۴۰۳ است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار