کد خبر: 1223934
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
گزارش‌های سازمان‌ها و نهاد‌های بین‌المللی حاکی است با تداوم کارشکنی‌های صهیونیست‌ها در امدادرسانی به مردم غزه، نه تنها کودکان جان خود را از دست می‌دهند بلکه در معرض آسیب‌های روانی قرار دارند

جوان آنلاین: گزارش‌های سازمان‌ها و نهاد‌های بین‌المللی حاکی است با تداوم کارشکنی‌های صهیونیست‌ها در امدادرسانی به مردم غزه، نه تنها کودکان جان خود را از دست می‌دهند بلکه در معرض آسیب‌های روانی قرار دارند. 
وزارت بهداشت غزه اعلام کرده است از هفتم اکتبر تاکنون ۳۳هزارو۶۳۴ فلسطینی در غزه شهید و ۷۶هزارو۲۱۴ نفر دیگر زخمی شده‌اند. شبکه خبری الجزیره جمعه شب گزارش داد جنگنده‌های رژیم‌صهیونیستی بخش‌های مسکونی را در اردوگاه المغازی در مرکز نوار غزه بمباران کردند. در پی بمباران جدید ارتش صهیونیستی علیه منطقه «الزرقا» در مرکز غزه، پنج فلسطینی شهید و دست‌کم ۳۰نفر هم زخمی شدند. همچنین جنگنده‌های اشغالگران خانه‌ای را در شهر دیر البلح در مرکز نوار غزه هدف قرار دادند. وضعیت وخیم در شرایطی ادامه دارد که صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) درباره پیامد‌های جنگ غزه بر سلامت کودکان فلسطینی در این باریکه و وضعیت روحی و روانی آن‌ها در بلندمدت هشدار داد. «تیس انگرام» سخنگوی یونیسف تصریح کرد که کودکان غزه در میان جنگ و حملات پی‌درپی سرگردانند و هیچ مکان امنی برای آن‌ها وجود ندارد. انگرام که اکنون در شهر رفح در جنوب نوار غزه حضور دارد، گفت: به رغم شرایط سختی که در این باریکه برقرار است، اما همچنان روزنه‌های امید از طریق تقویت روحیه ساکنان این باریکه دیده می‌شود. وی گفت: اگر کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه سرریز شود، می‌توان گفت که هنوز فرصت برای مهار گرسنگی در این منطقه وجود دارد، اما ارسال کمک‌ها به ویژه به مناطق شمالی این باریکه همچنان با محدودیت و موانع زیادی همراه است. این مسئول بین‌المللی تأکید کرد: وضعیت غزه بسیار فاجعه‌بار است، به ویژه سوءتغذیه و نبود غذا و در نتیجه آن کودکان جان می‌دهند و تاکنون ۲۳کودک در بیمارستان‌های این باریکه بر اثر گرسنگی و سوءتغذیه جان داده‌اند. 
جیمی مک گلدریک، هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در غزه نیز اعلام کرد: هوا در غزه بسیار گرم شده است و مردم دسترسی کمی به آب دارند، در نتیجه نبود آب سالم و پاکیزه و خرابی سیستم‌های فاضلاب بیماری‌های مختلفی پدید آمده است. 
وی پس از سفر اخیر خود به نوار غزه خاطرنشان کرد: ما باید در ماه‌های آتی راهی برای تأمین منابع آب در مناطقی که در حال حاضر مردم در آن تجمع بیشتری دارند، پیدا کنیم. 
طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت، مصرف آب آلوده و خراب‌شدن سیستم فاضلاب به بروز بسیاری از بیماری‌ها مانند وبا، اسهال، اسهال خونی و هپاتیت منجر شده است. این سازمان از اواسط اکتبر گذشته و پس از حمله به نوار غزه، بیش از ۳۴۵هزار مورد اسهال ثبت کرده که بیش از ۱۰۵هزار مورد مربوط به کودکان زیر پنج سال بوده است. شهرداری غزه هم اعلام کرد بیماری‌ها در این باریکه به دلیل افزایش تعداد حشرات ناقل گسترش پیدا کرده است: «ما شاهد انباشت حدود ۹۰هزار تن زباله در غزه و ریخته شدن فاضلاب‌ها در خیابان‌ها هستیم.» این نهاد فلسطینی نسبت به اوضاع بهداشتی ساکنان نوار غزه در نتیجه شرایط وخیم مذکور هشدار داد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار