کد خبر: 1224133
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۴
گذری بر اقدامات اثربخش بنیاد کرامت رضوی در ارائه خدمات اجتماعی:
مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی برخی از اقدامات اثربخش بنیاد کرامت رضوی در ارائه خدمات اجتماعی را تشریح کرد.
سیده سمیه ناصری

محمد حسین استادآقا با بیان اینکه بنیاد کرامت رضوی به عنوان سازمان اجتماعی آستان قدس رضوی در قالب نهادی مردمی و جهادی، پروژه‌هایی اثر بخش در عرصه محرومیت‌زدایی و ارائه خدمات اجتماعی در دستور کار دارد، گفت: احداث و تجهیز 3 بلوک جدید فاز سه زائرسرای رضوی، تکمیل و تجهیز ۲۴بلوک فاز دو زائرشهر رضوی، تکمیل فاز یک مدرسه مهرشهر بیرجند، توسعه و تکمیل زیرساخت‌های باغ اردوگاه خاتون، توسعه و تکمیل مجتمع‌های ورزشی شهید دارایی و شهید اصلانی و احداث مجتمع‌های اقامتی زائران میان‌راهی مهران و ریمدان از جمله آن‌هاست.

 

احداث و تجهیز فاز سه زائر سرای رضوی

وی در خصوص احداث و تجهیز فاز سه زائر سرای رضوی که مشخصه بارز آن توسعه فضای اسکان ارزان قیمت برای زائران است گفت: پروژه فاز سه زائرسرای رضوی در زمینی به وسعت حدود 23 هزار و 750 متر مربع با زیربنایی در حدود 19 هزار و 600 مترمربع در قالب 7 بلوک 4 طبقه با ظرفیت ۱۴٠٠ اتاق به منظور اسکان زائران علی بن موسی الرضا علیه السلام و طرح توسعه آشپزخانه زائرسرا در زمینی به وسعت 500 متر مربع در دست اقدام است.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی افزود: پروژه فاز دو زائر شهر رضوی در زمینی به مساحت 10 هکتار و زیر بنای 34 هزار متر مربع، با 28 بلوک و ظرفیت سه هزار نفر طراحی شده، که در این پروژه تاکنون 6 بلوک آن به طور کامل به بهره‌برداری رسیده است. 

 

تکمیل و تجهیز رستوران و تالار زائر شهر رضوی

استادآقا از تکمیل و تجهیز رستوران و تالار زائر شهر رضوی در زمینی به مساحت حدود دو هزار متر مربع با زیر بنای 3 هزار و 800 متر مربع، احداث سالن‌ ورزشی و سالن چندمنظوره در زائرشهر با احداث و تجهیز دو سوله در زمینی به مساحت 5 هزار متر مربع و تکمیل و تجهیز آشپزخانه در دو طبقه یا زیربنای 2 هزار و 500 متر مربع برای زائران و منطقه طرق خبرداد.

وی بیان کرد: فاز یک مجتمع آموزشی مهر شهر بیرجند دارای دو مدرسه و 16 کلاس درس، در زمینی به وسعت 6 هزار متر مربع و زیر بنای 4 هزار متر مربع در حال تکمیل است.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی با اشاره به تهیه برنامه سالانه و اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مختلف بنیاد کرامت رضوی با مشارکت مراکز تابعه گفت: باغ اردوگاه خاتون در زمینی به مساحت ۲٠ هکتار ویژه بانوان و دختران طراحی شده است که توسعه و تکمیل زیرساخت‌های باغ اردوگاه خاتون آن با اعتبار 260 میلیارد ریال در دست احداث است.

 

تکمیل و توسعه دو مجتمع ورزشی شهید اصلانی و دارایی

استادآقا گفت: همچنین طرح های تکمیل و توسعه مجتمع ورزشی شهید اصلانی در منطقه توس در زمینی به مساحت 10 هزار متر مربع و زیر بنای 2 هزار متر مربع و مجتمع ورزشی شهید دارایی در شهرک شهید رجایی در زمینی با مساحت 4 هزار متر مربع و زیربنای 2 هزار متر مربع در مناطق حاشیه شهر مشهد مقدس نیز در سال 1403 در دستور کار قرار گرفته است.

وی به طراحی مجتمع میان‌راهی در شهر مهران در زمینی به وسعت 25 هزار متر مربع و مجتمع فرهنگی و زائرسرای میان‌راهی امام رضا علیه السلام در منطقه ریمدان در مرز سیستان و بلوچستان در زمینی به وسعت 18 هکتار اشاره کرد و افزود: این دو مجتمع دارای دو مکان استراحت مجزا برای آقایان و بانوان، دارالشفاء، آشپزخانه، پارکینگ، حمام و سرویس بهداشتی است که در فاصله بسیار نزدیک به نقطه صفر مرزی قرار گرفته و دارای ظرفیت پذیرایی از زائران در ایام مختلف به ویژه اربعین حسینی است.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی در پایان به جدیت این بنیاد در نظارت بر اجرای پروژه‌ها، طبق برنامه زمان‌بندی و ایجاد ساز وکارهای افزایش منابع و مشارکت‌های مردمی در بنیاد و واحدهای تابعه تاکید کرد.

 

برچسب ها: خبر ، مشهد ، آستان قدس رضوی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار