کد خبر: 1224671
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
گفت‌وگوی «جوان» با کارشناس اقتصاد مالی 
کارشناس اقتصاد مالی معتقد است مدل تأمین مالی مبتنی بر «سهام ممتاز» و «سهام عام پروژه با تضمین کف سود» یک راهبرد مؤثر در جذب سرمایه‌های خرد مردمی است که نه تنها در پیشبرد توسعه اقتصادی کشور نقش دارد بلکه به مردمی‌سازی اقتصاد و تحقق اصل عدالت اجتماعی کمک شایانی می‌کند.

کارشناس اقتصاد مالی معتقد است مدل تأمین مالی مبتنی بر «سهام ممتاز» و «سهام عام پروژه با تضمین کف سود» یک راهبرد مؤثر در جذب سرمایه‌های خرد مردمی است که نه تنها در پیشبرد توسعه اقتصادی کشور نقش دارد بلکه به مردمی‌سازی اقتصاد و تحقق اصل عدالت اجتماعی کمک شایانی می‌کند. این مدل با ایجاد بستری برای سرمایه‌گذاری‌های عمومی به عنوان یک نقطه عطف در تاریخ اقتصادی کشور و بستر اصلی جذب سرمایه مردمی به سمت ابرپروژه‌ها مطرح می‌شود که می‌تواند سرمایه‌گذاری مستقیم مردم را در جهش تولید تسهیل کند و زمینه‌ساز توسعه بیشتر و مردمی‌سازی اقتصاد شود. 
محمد آرین‌نژاد کارشناس اقتصاد مالی در گفتگو با «جوان» با اشاره به وظایف دولت در زمینه تحقق مشارکت مردم و بسترسازی برای هدایت نقدینگی اظهار کرد: دولت باید پروژه‌ها را به نوعی طراحی کند که نه تنها جذابیت بیشتری نسبت به فعالیت‌های غیرمولد داشته باشند، بلکه بازده رقابتی به سرمایه‌گذاران ارائه دهند. این امر می‌تواند از طریق ارائه طرح‌های با بازده مالی بالا، تعیین جدول زمان‌بندی دقیق برای پرداخت‌های سرمایه و فراهم‌سازی ارتباطات شفاف برای تشریح دقیق فواید اقتصادی هر پروژه صورت گیرد. دولت باید در ارتباطات خود با سرمایه‌گذاران بسیار شفاف باشد. توضیح دقیق مزایا، ریسک‌ها و فرصت‌های موجود در هر پروژه می‌تواند به ساختن اعتماد میان سرمایه‌گذاران و دولت کمک کند. این شفافیت باید شامل گزارش‌دهی دوره‌ای درباره پیشرفت پروژه‌ها و استفاده کارآمد از منابع مالی جمع‌آوری شده نیز باشد. 
وی ادامه داد: دولت باید نه تنها از نظر قانونی بلکه از نظر عملی نیز تضمین کند که مزایای سرمایه‌گذاری به طور کارآمد و بدون تأخیر به سرمایه‌گذاران بازمی‌گردد. این امر می‌تواند شامل اجرای سیاست‌های حمایتی برای تسریع در پروژه‌ها و همچنین ایجاد ساختار‌های نظارتی مؤثر برای اطمینان از عملکرد صحیح پروژه‌ها باشد. با این رویکرد، دولت می‌تواند حمایت خود را از شتاب رشد و توسعه اقتصادی در کشور نشان دهد و به تدریج به سمت توسعه پایدار و مردمی‌سازی اقتصاد حرکت کند. این سیاست‌ها نه تنها به تقویت بنیه اقتصادی کشور کمک می‌کنند، بلکه موجب افزایش مشارکت و تعهد عمومی در بهبود و پیشبرد اقتصاد ملی خواهند شد. 
این کارشناس اقتصاد مالی در رابطه با مزایای شرکت سهام عام پروژه در جذب سرمایه‌های خرد مردمی گفت: می‌توان اذعان داشت مدل تأمین مالی مبتنی بر «سهام ممتاز» و «سهام عام پروژه با تضمین کف سود» یک راهبرد مؤثر در جذب سرمایه‌های خرد مردمی است که نه تنها در پیشبرد توسعه اقتصادی کشور نقش دارد بلکه به مردمی‌سازی اقتصاد و تحقق اصل عدالت اجتماعی کمک شایانی می‌کند. این مدل با ایجاد بستری برای سرمایه‌گذاری‌های عمومی به عنوان یک نقطه عطف در تاریخ اقتصادی کشور مطرح می‌شود که می‌تواند سرمایه‌گذاری مستقیم مردم را در جهش تولید تسهیل کند و زمینه‌ساز توسعه بیشتر و مردمی‌سازی اقتصاد شود. 
وی در پایان گفـت: شرکت سهام عام پروژه، بسترساز اصلی تحقق مشارکت مردم در سرمایه‌گذاری هستند. این مدل تأمین مالی بستر اصلی جذب سرمایه مردمی به سمت ابرپروژه‌ها است که با ابزار حاکمیتی در دست دولت به خوبی امکان جذب سرمایه‌های مردمی را فراهم خواهد کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار