کد خبر: 727454
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت:
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: میزان انتقال آب آشامیدنی به استان بوشهر از ۱۰۶ میلیون متر مکعب سال قبل با کاهش ۱۳ میلیون متر مکعبی به ۹۳ میلیون متر مکعب می‌رسد .

کیقباد یاکیده در نشست با فرمانداران شهرستان‌های استان بوشهر گفت :  خشکسالی‌های سال های اخیر به منابع آبی استان بوشهر خسارت عمده‌ای رسانده است .

وی افزود : بارش‌ باران سال گذشته کاهش چشمگیری داشت که میزان بارندگی سال قبل  130 میلی‌متر ثبت شده که 52 درصد کاهش نشان می‌دهد.

یاکیده با اشاره باینکه  مصرف سرانه آب در استان بوشهر بیش از میانگین سرانه کشوری است تصریح کرد :  شهر بوشهر به ازا هر نفر در روز 200 لیتر، بقیه شهرها 170 لیتر و روستاها 140 لیتر آب تخصیص یافته است که برخی نقاط به سبب بالا بودن ارتفاع کمتر از 50 درصد این سرانه و برخی نقاط که دارای شیب پایین‌تری هستند تا 320 لیتر به ازا هر نفر آب مصرف می‌کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر در تامین آب آشامیدنی در رتبه آخر استانی قرار دارد گفت:  استان بوشهر در تامین آب در سطح کشور رتبه 30 کشوری در خشکسالی بعد از هرمزگان رتبه برتر هستیم که این نشان می‌دهد که بحران کم‌آبی در استان بوشهر بسیار حاد است.

یاکیده از کاهش مصرف سرانه آب در استان بوشهر خبرداد و گفت: به ازا هر نفر سال 1392 حدود 330 لیتر آب تولید می‌شد که این رقم سال قبل به 270 لیتر و امسال پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که به 220 لیتر می‌رسد.

وی با بیان اینکه میزان آبدهی رودخانه کازرون یکی از منابع مهم تامین آب آشامیدنی استان بوشهر کاهش یافته است افزود: میزان آبدهی این رودخانه 40 درصد کاهش یافته و این در حالی است که خط آبرسانی کازرون دارای آسیب است که سبب تشدید بحران آب در دشتستان شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به اینکه میزان انتقال آب از منابع آبی استان بوشهر امسال کاهش می‌یابد گفت: میزان انتقال آب آشامیدنی به استان بوشهر از 106 میلیون متر مکعب سال قبل با کاهش 13 میلیون متر مکعبی به 93 میلیون متر مکعب می‌رسد.

یاکیده با اشاره به اینکه بیشاز 10 هزار انشعاب آب غیرمجازخانگی دراستان بوشهر شناسایی شده است افزود: از این میزان انشعاب 4 هزار انشعاب در بوشهر، 3هزار انشعاب دربرازجان  3 هزار انشعاب غیر مجاز آب در شهرهای گناوه، عسلویه و نخل تقی وجود دارد.

وی با اشاره به بحران آب در شهرستان‌های دشتستان، بوشهر، جم، عسلویه و نوار ساحلی تنگستان بیان کرد: حفر و کف‌شکنی، تجهیز چاه‌ها و آب‌رسانی سیار از اقدامات اضطراری است که می‌توان در این شرایط انجام داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهربا بیان اینکه امسال 20 هزار دستگاه کنتور فرسوده خانگی تعویض می‌شود گفت: اکنون 30 درصد این ک یاکیده با تاکید براین نکته که تمام انشعابات آب غیرمجاز خانگی قطع می‌شود گفت: هر مشترک انشعاب غیر مجاز چون فاقد کنتور است پیش بینی می‌شود 30 درصد بیشتر از سایر مشترکان آب مصرف کند که ظلمی مهمی به مشترکانی است که دارای انشعابات قانونی هستند.نتورها تامین شده است  که تا پایان سال این کنتورها تامین و به صورت رایگان تعویض می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر