کد خبر: 740348
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۲
همزمان با هفته دفاع مقدس در بوستان کوهسنگی مشهد صورت می گیرد:
قائم مقام سازمان فرهنگی ـ تفریحی شهرداری مشهد از افتتاح باغ موزه خراسان و نمایشگاه دفاع مقدس در بوستان کوهسنگی مشهد بمناسبت هفته دفاع مقدس خبرداد.
هانیه فیاض
 جعفر رئیسیان‌زاده، قائم مقام سازمان فرهنگی ـ تفریحی شهرداری مشهد در مراسم بازدید خبرنگاران از باغ موزه و نمایشگاه دفاع مقدس خراسان با اشاره به اینکه با توجه به فضای حاکم در جهان امروز موظف هستیم در این زمینه دین خود را ادا کنیم، شاخص‌های شهرداری را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و بیان کرد: آنچه امروزه در جهان موجب آزار و اذیت استکبار شده و تمام معادلات آن‌ها را برهم زده، روحیه ایثار و شهادت بین مسلمانان است.

وی با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت تمامیت ارزی یک کشور را بیمه می‌کند، ادامه داد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند: «باید کارهای ارزشی و محتوایی در زمینه دفاع مقدس انجام دهیم»، از همین رو باید در این زمینه اقدامات شاخصی صورت گیرد.

رئیسیان‌زاده با اشاره به اینکه این نمایشگاه برای نخستین بار در مشهد اجرایی می‌شود، عنوان کرد: جامع و متنوع بودن و جذابیت برای اقشار مختلف مخاطبین از جمله خصوصیات بارز این باغ موزه و نمایشگاه میباشد.

در ادامه حامد صادقی، مسئول فرهنگسرای پایداری مشهد به تشریح ویژه برنامه های فرهنگسرای پایداری مشهد در این خصوص پرداخت و افزود: هشت بخش اصلی برای نمایشگاه در نظر گرفته شده است که مهم‌ترین بخش آن بخش معنوی است که از چند بخش تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حماسه و ایستادگی رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس نخستین بخش این نمایشگاه را تشکیل می‌دهد، افزود: این بخش ابتدای جنگ تا پایان آن و قطعنامه و عملیات ناجوانمردانه رژیم بعث عراق را روایت می‌کند.

صادقی با بیان اینکه بخش دوم به شهدای بدون مرز در تداوم انقلاب و مسائلی که در سوریه، یمن و عراق است، اختصاص دارد، اظهار کرد: بخشی هم به تشکل‌هایی که در زمینه دفاع مقدس فعالیت دارند، اختصاص داده شده است، مسیر شهادت از دیگر بخش‌های نمایشگاه است که انتهای آن به گلزار شهدا می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه مفهومی و تجهیزات نظامی از جمله بخش‌هایی هستند که پس از پایان نمایشگاه برای باغ موزه دفاع مقدس در بوستان کوهسنگی حفظ می‌شوند، تصریح کرد: در بخش مفهومی موضوعاتی از جمله حماسه و ایستادگی، دلایل آغاز تا پایان جنگ تحمیلی، حمایت ناجوانمردانه بیش از 40 کشور تحت سلطه آمریکا از عراق در جنگ تحمیلی، روایت حماسه شهدای بدون مرز و علل الگوبرداری از انقلاب اسلامی توسط کشورهای مختلف مانند یمن و سوریه و ... توسط راوی روایت می‌شود.

مدیر فرهنگسرای پایداری با اشاره به اینکه «استکبارستیزی» و شعار «مرگ بر آمریکا» دو راهبرد اصلی نمایشگاه دفاع مقدس است که در همه بخش‌های آن وجود دارد، افزود: نمایشگاه تجهیزات نظامی که با مشارکت لشکر 77 سپاه ثامن ائمه، فرماندهی یگان ویژه نیروی انتظامی، لشکر 5 سپاه پاسداران و تیپ 21 امام رضا (ع) برپا شده است از بخش‌های جذاب برای مردم محسوب می‌شود.

صادقی تأکید کرد: در شهربازی مقاومت در بخش کودکان، هم دخترها و هم پسرها می‌توانند شرکت کنند اما در بخش نوجوان تنها پسرهای گروه سنی 9 تا 12 سال امکان حضور در این شهربازی را دارند و برای والدین نیز کارگاهی آموزشی در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: نمایش شهدای غواص به مدت 45 دقیقه با عنوان دریادلان، هر شب در جوار دریاچه کوهسنگی اجرا می‌شود البته برنامه‌هایی مانند پرده آبی، اجرای 5 تئاتر خیابانی و سرودهای انقلابی نیز در 3 نقطه از کوهسنگی همزمان با برنامه‌های نمایشگاه دفاع مقدس اجرا می‌شود.

وی از برگزاری ویژه برنامه‌هایی در قالب قرائت دعای عرفه در حسینیه شهدای کربلا خبر داد و گفت: تلاش شده این نمایشگاه لحظات شاد و غرورآفرینی را برای مردم رقم بزند.

مدیر فرهنگسرای پایداری درپاسخ به این سوال خبرنگار جوان که نظر شما در مورد هتک حرمت به مزار شهدای گمنام در بوستان کوهسنگی از جانب اعضای جمعیت دوستداران توسعه مشهدالرضا مبنی بر اینکه فضای تفریحی به فضایی همراه با حزن واندوه تبدیل شده است،چیست و آیا اینکه این موزه پاسخی به بی احترامی این جمعیت هست یا خیر، اظهار داشت:بزرگ کردن کسانی که معلوم نیست که نماینده چه کسانی هستند کاملا اشتباه است و اینها صرفا به دنبال سیاسی کاری هستند.

وی با اشاره به آیه شریفه‌ "ولا تحسبن الذین قتلوا..." افزود:عالم شهادت، عالم غم وغصه نیست ،عالم فرح و رستگاری است و کسانی که شهدا را اموات میدانند چنین برداشت هایی دارند.لذا ما باز هم همچون قبل، آمادگی پاسخگویی به این جمعیت را براساس آموزه های دینمان،اسلام، داریم.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار