کد خبر: 1088662
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹
محکومیت‌های جهانی در قبال کشتن خبرنگار الجزیره ادامه دارد
در پی اقدام نیرو‌های اسرائیلی در کشتن شیرین ابوعاقله خبرنگار فلسطینی تبار شبکه خبری الجزیره و ضرب وشتم شرکت کنندگان در تشییع جنازه وی، محکومیت اسرائیل در سطح جهانی ادامه دارد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: عفو بین الملل و دیده بان حقوق بشر و برخی نهاد‌های غیر دولتی بین المللی دیگر در پی اقدام نیرو‌های اسرائیلی در کشتن شیرین ابوعاقله گزارشاتی را منتشر کردند و تاکید کردند که این یک مصداق عملکرد غیر انسانی نظام آپارتاید اسرائیل است. جمعی از گزاشگران تابعه شورای حقوق بشر بیانیه‌ای صادر و خواهان تحقیقات فوری و موثر برای شناسایی عوامل این جنایت و محاکمه آن‌ها شدند. در میان مواضع جهانی مختلف در این خصوص، بیانیه سخنگوی کاخ سفید آمریکا نیز قابل توجه است که ضمن یادآوری تابعیت آمریکایی خبرنگار کشته شده دارای ریشه فلسطینی، قتل وی را به شدت محکوم و تاکید کرده که باید عوامل این جنایت شناسایی و در معرض پاسخگویی قرار گیرند.
 
یادبود شهیده خبرنگار شیرین ابوعاقله با حضور اهالی رسانه
 
مراسم یادبود شهیده خبرنگار شیرین ابوعاقله و محکومیت رژیم صهیونیستی در سالروز یوم النکبة توسط هیأت فاطمی فرهنگ و رسانه، عصر یکشنبه ۲۵ اردیبهشت با حضور اهالی رسانه و قلم و فعالان حوزه فلسطین در حسینیه هنر برگزار شد.
 
رقیه سادات موسوی در مراسم یادبود شهید خبرنگار شیرین ابوعاقله گفت: این ترور مستقیم و با فاصله نزدیک یک ترور هدفمند بود.
 
واکنش عضو ارشد حماس
 
«اسماعیل رضوان» عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی حماس در سخنانی اظهار داشت: هرگونه تعرض به مقدسات فلسطینیان پاسخی ویرانگر به دنبال خواهد داشت.
 
اسماعیل رضوان همچنین عنوان کرد: مقاومت بهترین گزینه برای مقابله با دشمن اشغالگر و طرح‌های آن است. روز گذشته زیاد نخاله دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در اظهاراتی به مناسبت هفتاد و چهارمین سالروز فاجعه اشغال فلسطین موسوم به روز «نکبت» اعلام کرد: ما می‌توانیم رژیم صهیونیستی را تهدید کنیم و تلفاتی را در تمام سرزمین فلسطین به این رژیم وارد کنیم.
 
یورش مجدد صهیونیست‌ها به «جنین»
 
در حالیکه محکومیت‌های جهانی در قبال کشتن خبرنگار الجزیره ادامه دارد؛ نظامیان رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه بار دیگر به شهر «جنین» در کرانه باختری یورش بردند؛ اقدامی که به وقوع درگیری مسلحانه با مبارزان فلسطینی منجر شد. در جریان این حمله مبارزان مقاومت به سمت اشغالگران صهیونیست آتش گشوده و با آنان درگیر شدند.
 
یورش صهیونیست‌ها به کرانه باختری و درگیری با فلسطینیان
 
در حالیکه موضع‌گیری‌های بین المللی گستره علیه جنایت اخیر اسرائیل ادامه دارد، اما در آن سوی دیگر ماجرا همچنان شاهد اقدامات خصمانه صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان و مقدسات آن‌ها هستیم.
 
نظامیان رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه در اقدامی وحشیانه بار دیگر به کرانه باختری یورش بردند. به دنبال یورش گسترده نظامیان صهیونیست به کرانه باختری درگیری شدیدی میان آن‌ها و شهروندان فلسطینی درگرفت. شاهدان عینی اعلام کردند که شماری از شهروندان فلسطینی توسط صهیونیست‌ها بازداشت شدند.
 
این در حالی است که پیشتر گروه‌های مقاومت فلسطین به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در کرانه باختری واکنش نشان دادند. گروه‌های مقاومت فلسطین در این خصوص گفتند: «مقاومت فراگیر» تنها گزینه بازدارنده در برابر دشمن صهیونیستی است.
 
این گروه‌ها همچنین افزودند: ما معتقدیم که مقاومت مسلحانه تنها گزینه‌ای است که رژیم صهیونیستی را از تداوم ارتکاب جنایت‌هایش علیه شهروندان فلسطینی در اراضی اشغالی باز می‌دارد. هرگز از این گزینه دست نمی‌کشیم.
 
خطیب «مسجدالاقصی» ممنوع‌السفر شد
 
همچنین در اقدامی دیگر رژیم صهیونیستی «شیخ عکرمه صبری» خطیب مسجدالاقصی را به دلیل اقداماتش در دفاع از این مسجد به مدت ۴ ماه ممنوع السفر کرد.
 
اقدام خصمانه رژیم صهیونیستی علیه شیخ عکرمه صبری واکنش سریع وی را به دنبال داشت. خطیب مسجدالاقصی گفت: من به فعالیت‌های خود در دفاع از مسجدالاقصی ادامه می‌دهم. از پای نخواهم نشست و تا پایان زندگانی ام از مسجدالاقصی دفاع خواهم کرد.
 
پیشتر «شیخ عکرمه صبری» خطیب مسجد الاقصی تاکید کرده بود که دشمن صهیونیستی به رغم حملات و تجاوزات علیه ساکنان قدس، در پیشبرد و اجرای طرح‌های خود ناکام ماند و نتوانست خواسته‌های گروهک‌های تندرو در رابطه با قربانی کردن در مسجد الاقصی را برآورده کند.
 
جمعیت فلسطینی‌ها از زمان یوم النکبه ۱۰ برابر شده است
 
به گزارش وبگاه عربی ۲۱، مرکز آمار فلسطین در گزارشی جدید اعلام کرد که جمعیت کل فلسطینی‌ها در داخل و خارج در پایان سال ۲۰۲۱ (سال گذشته میلادی) به ۱۴ میلیون نفر رسیده که از این تعداد ۷ میلیون نفر در داخل فلسطین زندگی می‌کنند؛ بنابراین گزارش، جمعیت فلسطینی‌ها در داخل با وجود کوچ اجباری فلسطینی‌ها و سیاست‌های تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی نسبت به زمان یوم النکبه (۱۵ می ۱۹۴۸)، ۱۰ برابر شده است.
 
مرکز آمار فلسطین در گزارش خود اعلام کرده است که جمعیت فلسطین در سال ۱۹۱۴ به ۶۹۰ هزار نفر رسیده بود که کمتر از ۸ درصد آن از یهودیان بودند.
 
براین اساس، با وجود آوارگی ۸۰۰ هزار فلسطینی در سال ۱۹۴۸ و کوچ اجباری ۲۰۰ هزار فلسطینی از این کشور پس از جنگ ژوئن ۱۹۶۷ به اردن، طی سال‌های اخیر جمعیت فلسطینی‌ها افزایش مناسبی داشته و در پایان سال ۲۰۲۱ به هفت میلیون نفر در داخل فلسطین رسیده است. ۷ میلیون فلسطینی دیگر در شرایط کنونی در کشور‌های دیگر اقامت دارند؛ بنابراین گزارش، از هفت میلیون جمعیت فلسطین در داخل ۳.۲ میلیون نفر در کرانه باختری (قدس نیز بخشی از آن محسوب می‌شود)، ۲.۱ میلیون نفر در غزه و یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در اراضی اشغالی ۱۹۴۸ زندگی می‌کنند.
 
مرکز آمار ملی فلسطین تاکید کرده با وجود سیاست‌های متعدد رژیم صهیونیستی برای کاهش جمعیت، آمار‌های جدید، از شکست تل‌آویو در کاهش رشد جمعیت فلسطینی‌ها حکایت دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار