کد خبر: 1220344
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۴:۰۰
مدیرفنی و محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی سپاه فجر: 
طرح‌های مختلفی از جمله حفرچاه، کف شکنی، تست پمپاژ، تصفیه آب، تجهیز چاه، تجهیز ایستگاه پمپاژ، برق‌رسانی، احداث مخازن و اجرای خط انتقال، پلی اتیلن، چدن و فلزی در مناطق مختلف استان در حال اجراست

جوان آنلاین: استان فارس را باید در فهرست استان‌هایی قرار داد که در سال جاری پروژه‌های زیادی را در جهت محرومیت‌زدایی و رفع مشکلات مناطق کم‌برخوردار به اجرا درآورده، به‌خصوص در حوزه آبرسانی که توانسته است گام‌های بزرگی در این جهت بردارد. مدیریت فنی و محرومیت‌زدایی سازمان بسیج سازندگی سپاه فجر فارس در حوزه عمرانی، کارنامه خوبی از خود برجای گذاشته و خدمات آن‌ها از اقدامات جهادی در زمینه آبرسانی گرفته تا احداث مسکن ویژه محرومان همگی گره‌های زیادی از زندگی ساکنان مناطق مختلف استان باز کرده است. 
 
اگر گذری به مناطق مختلف و به خصوص روستا‌های استان فارس داشته باشیم، به راحتی می‌توانیم شاهد اقداماتی باشیم که در جهت رفاه شهروندان صورت گرفته است. احداث کانال‌های کشاورزی، ساخت خانه عالم، بهسازی معابر مناطق حاشیه‌ای شهر شیراز، احیای قنات، ساخت تانکر‌های سیار و ثابت آبرسانی از جمله برنامه‌های اجرایی در زمینه فنی و محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی فارس به شمار می‌آیند که طی شش ماه نخست سال به اجرا درآمده و به بهره‌برداری رسیده‌اند. در همین رابطه مدیر فنی و محرومیت‌زدایی سازمان بسیج سازندگی سپاه فجر با بیان اینکه به صورت کلی پروژه‌های آبرسانی استان فارس تاکنون بیش از ۵۰ درصد پیشرفت داشته‌اند، می‌گوید: طرح‌های مختلفی از جمله حفرچاه، کف شکنی، تست پمپاژ، تصفیه آب، تجهیز چاه، تجهیز ایستگاه پمپاژ، برق‌رسانی، احداث مخازن و اجرای خط انتقال، پلی اتیلن، چدن و فلزی در مناطق مختلف استان در حال اجراست.
حمید کارگر یکی از مهم‌ترین اقدامات جهادگران و گروه‌های جهادی را در حوزه مسائل فنی و محرومیت‌زدایی عنوان می‌کند و با بیان اینکه با اقدامات مختلف به دنبال کمک‌رسانی به مناطق محروم و خدمت‌رسانی به ولی‌نعمتان انقلاب اسلامی هستیم، ادامه می‌دهد: خوشبختانه با مشارکت گسترده گروه‌های جهادی در سراسر استان فارس، نهضت بزرگ ساخت مسکن برای مددجویان واجد شرایط کمیته امداد امام خمینی (ره) آغاز شده است و در حالی که قرار بود به صورت مرحله‌ای و در هر مرحله ساخت ۱۵۰واحد مسکونی آغاز شود، در دومین مرحله اجرایی این طرح شاهد بودیم عملیات اجرایی ساخت ۵۳۵مسکن آغاز شد و در مجموع تاکنون حدود نیمی از کار‌ها به خوبی پیش رفته و پروژه از پیشرفت فیزیکی قابل قبولی برخوردار است. 
وی با اشاره به اینکه این واحد‌های مسکونی در متراژ ۵۵ تا ۶۰ متر ساخته می‌شود و دارای طرح توسعه هستند، تصریح می‌کند: سهمیه استان فارس هزارو ۲۰۰ مسکن است که از طریق اعتبارات مختلف تأمین خواهد شد، از جمله آن‌ها می‌توان به آورده مددجویان، تسهیلات بلاعوض کمیته امداد، وام‌های بنیاد مسکن، حمایت‌های قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی و اقدامات اجرایی گروه‌های جهادی اشاره کرد.
مدیر فنی و محرومیت‌زدایی سازمان بسیج سازندگی استان فارس یکی دیگر از اقدامات مهم بسیج را جهاد آبرسانی می‌داند و می‌گوید: در راستای رفع مشکلات آب آشامیدنی روستا‌ها و مناطق کم‌برخوردار استان فارس ۴۵پروژه آبرسانی تعریف شده است که شامل ۳۴مجتمع آبرسانی و ۱۱پروژه تک‌روستایی بوده که در سطح ۲۰شهرستان جهت ۳۷۲روستا اجرا می‌شود تا به ۳۰۴هزار نفر از اهالی این روستا‌ها خدمات‌رسانی شود.
به گفته این مسئول، آغاز این پروژه‌ها از اردیبهشت ماه سال جاری بوده و باید مطابق تفاهم‌نامه و صورتجلسات در عرض ۳۰ماه به پایان برسد، اما امیدواریم تا پایان امسال شاهد اتمام عملیات اجرایی آن‌ها باشیم و کل پروژه‌ها به بهره‌برداری برسد، زیرا به همت جهادگران و تیم‌های فنی بسیج سازندگی ۴۰پروژه فعال و تا شش ماه نخست سال مشکل آب ۴۲روستا مرتفع و در هفته بسیج هم افتتاح آبرسانی به ۱۰۰ روستا انجام شد. 
کارگر یکی دیگر از اقدامات مهم بسیج سازندگی را مربوط به قیر تهاتری می‌داند و ادامه می‌دهد: برابر بند (ز) تبصره۱ قانون بودجه، بسیج سازندگی نیز یکی از دستگاه‌های دریافت‌کننده قیر تهاتری است که در راستای اجرای راه روستایی و جاده بین مزارع، آسفالت پاسگاه انتظامی، پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت مصرف می‌شود که در سه مرحله بخشی از این قیر‌ها تأمین شد. در مرحله اول و دوم به ترتیب ۹۰۰ و هزارو ۶۵۰ تن تهیه و عملیات اجرایی به پایان رسید و در مرحله سوم که شامل ۵هزار تن بود، بخش دیگری از کار‌ها به نتیجه رسید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار