کد خبر: 1222694
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۳

جوان آنلاین: کانال ابوقاسم در ایتا در مطلبی پیرامون جنگ اوکراین نوشت:

وقتی درباره آثار نرم جنگ اوکراین صحبت می‌کنیم باید به این باور برسیم که پیامد‌های این جنگ عمیقا دامنه تنش را در اروپا افزایش خواهد داد.

موضوعی که آثار آن را در رفتار‌های ناتو در شرق اروپا و بالتیک و همچینن قفقاز می‌بینیم.

آخرین نقطه‌ای که در جنگ اوکراین برای روسیه قابل تصور است این است که آن‌ها اوکراین را کامل تصرف کنند.

با سقوط اوکراین آیا ناتو بیخیال روسیه خواهد شد؟ دقیقا چه زمانی می‌توانیم درباره پیروزی روسیه صحبت کنیم؟ تصرف کامل اوکراین یا تضعیف دستگاه تحلیلی و محاسباتی ناتو؟

روس‌ها زمانی پیروز قائله شرق اروپا خواهند شد که ناتو را به یک واقعیت جدیدی برسانند که نمی‌توانند روسیه را حذف کنند.

این جنگ برای ناتو و آمریکا فراتر از جغرافیای اوکراین است، عضویت سوئد در ناتو و بزودی فنلاند و همچنین افزایش کمک‌های مالی گسترده به اوکراین و حضور نرم ناتو و اتحادیه اروپا در قفقاز از مهم‌ترین متغیر‌ها و آثار جنگ روسیه و اوکراین است که نشان می‌دهد ناتو به هیچ عنوان نمی‌خواهد واقعیت را بپذیرد؛ بنابراین جنگ را در همه ابعاد ادامه خواهند داد.

طراحی‌های ناتو در لهستان، چک، بلغارستان و رومانی و سوئد و فنلاند و آنچه در بازی دوگانه میان ترکیه_باکو اسرائیل و ارمنستان و ناتو دنبال می‌کنند برای این است که واقعیت را قبول نکنند.

ارمنستان مورد حمایت نظامی یونان و فرانسه به‌عنوان دو کشور عضو ناتو است موضوعی که عملا آثار استراتژی ناتو را در یک جهت معادلات قفقاز می‌بینیم.

روس‌ها از بعد فروپاشی شوروی در تاریخی‌ترین زمانه خود قرار دارند ان‌ها در قفقاز تضعیف شده اند و ارمنستان چرخش گسترده‌ای به غرب پیدا کرد تا بتواند از حمایت نظامی و سیاسی بیشتری برای حفظ موازنه با باکو استفاده کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار