کد خبر: 1223752
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
کادرفنی وزنه‌برداری زیر سؤال رفت!
ناکامی دهدار در آخرین مرحله کسب سهمیه المپیک با انتقادات بسیاری همراه شد
دنیا حیدری

جوان آنلاین: ناکامی دهدار در آخرین مرحله کسب سهمیه المپیک با انتقادات بسیاری همراه شد. هرچند که تیم ملی، تایلند را با دست خالی ترک نکرد و دو سهمیه المپیک، سه نقره و سه برنز حاصل کار چهار نماینده ایران در جام جهانی وزنه‌برداری بود. با وجود این ناکامی وزنه‌بردار ملی‌پوش وزن ۱۰۲ کیلوگرم ایران در دوضرب، انتقاد‌های زیادی را متوجه نصیرشلال کرد، چراکه عدم کسب حدنصاب لازم در آخرین مسابقه گزینشی وزنه‌برداری باعث شد رضا دهدار فرصت کسب سهمیه از طریق رنکینگ جهانی و سهمیه المپیک را از دست بدهد. وزنه‌برداری که به واسطه سقوط یک پله‌ای در رنکینگ جهانی کار برای او به جام جهانی تایلند کشیده بود، اما او این‌بار هم نتوانست بلیت پاریس را از آن خود کند. 
نصیرشلال، اما عملکرد تیم‌ملی وزنه‌برداری ایران در تایلند را رضایت‌بخش می‌خواند. این در حالی است که کارشناسان وزنه‌برداری از جمله علی جباری، صراحتاً سرمربی تیم را مقصر ناکامی دهدار در تایلند می‌دانند: «عملکرد دهدار در یک‌ضرب عالی بود و هیچ جایی برای بحث نداشت، اما در دوضرب، کادر فنی در انتخاب وزنه‌های دهدار اشتباه کرد و هنوز نمی‌توانم هضم کنم که چرا او با ۲۰۸ کیلوگرم شروع کرد در حالی که باید کارش را با وزنه ۲۱۳ کیلوگرم آغاز می‌کرد.» نصیرشلال، اما مدعی است کسانی که در خصوص انتخاب وزنه انتقاد دارند با وزنه‌برداری آشنا نیستند: «باید بپذیریم رکورد‌های دهدار نسبتاً پایین بود و رکورد‌هایی که همیشه داشت از سطح جهان ۱۰کیلوگرم پایین‌تر بود. قبلاً بار‌ها اعلام کردم در دسته ۱۰۲ کیلوگرم ممکن است نتوانیم سهمیه بگیریم.»
تیم ملی وزنه‌برداری مردان ایران در جام جهانی تایلند که آخرین مسابقه کسب سهمیه المپیک بود با کسب دو سهمیه المپیک، سه مدال نقره و سه برنز در رده یازدهم قرار گرفت. در این رقابت‌ها علی داوودی با رکورد ۴۵۴ کیلوگرم نایب‌قهرمان شد و بعد از مصطفی جوادی، دومین سهمیه المپیک وزنه‌برداری ایران را به دست آورد. البته سهمیه او با رکورد ۴۵۲ کیلوگرم در قهرمانی جهان عربستان و حضور در رده چهارم رنکینگ قطعی شده بود، اما باید با حضور در جام‌جهانی تایلند آن را قطعی می‌کرد. همچنین آیت شریفی با کسب سه مدال برنز به کار خود در این رقابت‌ها پایان داد. او به دنبال شکست دادن داوودی برای کسب سهمیه بود که موفق نشد. درست مانند دهدار که دستش از سهمیه کوتاه ماند تا مصطفی جوادی در دسته ۸۹ کیلوگرم و علی داوودی در فوق‌سنگین دو وزنه‌بردار ایران در پاریس باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار