کد خبر: 1224367
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۸

جوان آنلاین: کانال تلگرامی اندیشکده راهبردی تبیین در مطلبی با عنوان حمله ایران می‌تواند به جنگ غزه پایان دهد به گزارش بلومبرگ به نقل از آموس یادلین، رئیس سابق سازمان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی پرداخت و نوشت:

حمله ایران به مواضع این رژیم در سرزمین‌های اشغالی ممکن است به یک تغییر استراتژیک در جنگ غزه منجر شده و حتی به آن پایان بخشد.

حمله بی‌سابقه ایران به رژیم صهیونیستی را که با بیش از ۳۰۰ موشک و پهپاد انجام شد، تغییر مهمی در وضعیت منطقه توصیف کرد و نوشت: «هر دو طرف می‌گویند تقابل آن‌ها تغییر کرده است. ایران آن را «معادله جدیدی» نامیده که در آن اسرائیل باید برای حمله‌ای دوباره آماده باشد و اسرائیل هم گفته است به هر کشوری که به آن حمله کند، حمله خواهد کرد.»

رژیم صهیونیستی تا این لحظه واکنشی به حمله ایران نشان نداده و این تا حدی ناشی از حمایت آمریکا در دفاع از رژیم صهیونیستی در حمله ایران است.

عدم واکنش اسرائیل به این دلیل است که پس از هفته‌ها بدرفتاری از سوی واشنگتن به دلیل اقدامات اسرائیل در جنگ غزه، اسرائیل یک‌بار دیگر با آغوش باز واشنگتن مواجه شد و این برایش تسلی‌بخش بود.

اما نیروهایی که نتانیاهو را در قدرت نگه داشته‌اند، مخصوصاً نیروهای جریان راست، نظر متفاوتی دارند

جریان راست افراطی در رژیم صهیونیستی معتقد است اگر این رژیم هرچه سریع‌تر پاسخ محکمی به حمله ایران ندهد، تهران و جنبش‌های مقاومت منطقه این را به‌عنوان یک ضعف قلمداد خواهند کرد.

این خبرگزاری همچنین با اشاره به برخی گزارش‌ها مبنی بر اینکه ایران در حمله خود قصد تحمیل خسارات و تلفات سنگین به رژیم اشغالگر را نداشت، به نقل از سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نوشت: فرستادن بیش از ۱۰۰ موشک بالستیک یک حرکت نمایشی نبود. اگر اسرائیل متحدان قدرتمند و چنین پدافند هوایی پیشرفته‌ای نداشت، این موشک‌ها می‌توانستند خرابی و مرگ‌ومیر فراوانی به دنبال داشته باشند.

رژیم صهیونیستی مدعی است که بخش اعظم موشک‌ها و پهپادهای شلیک‌شده به‌سوی سرزمین‌های اشغالی را رهگیری کرده و سامانه گنبد آهنین مانع اصابت آن‌ها به اهداف خود شده است. این در حالی است که تصاویر منتشرشده از حمله ایران از اصابت موشک‌ها به اهداف تعیین‌شده حکایت دارند.

بلومبرگ در انتها با اشاره حملات حزب‌الله لبنان به نواحی شمالی سرزمین‌های اشغالی و منابع محدود رژیم صهیونیستی در مدیریت چندین جبهه درگیری، نوشت: دوراهی دیگری که اسرائیل با آن مواجه است، درگیری در مرزهای شمالی با حزب‌الله است که ده‌ها هزار تن از ساکنان هر دو طرف را آواره کرده است... اسرائیل درحالی‌که به واکنش خود به حمله ایران فکر می‌کند، نه‌تنها باید نگران دشمنی باشد که صدها مایل از آن فاصله دارد، بلکه باید دشمنی را در نظر بگیرد که در مجاورت آن قرار دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار