کد خبر: 1224695
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
آزادکاران ایران به دنبال سهمیه المپیک
بیشکک قرقیزستان از ۳۱ فروردین تا دوم اردیبهشت‌ماه میزبان رقابت‌های کشتی آزاد کسب سهمیه المپیک است
شمیم رضوان

جوان آنلاین: بیشکک قرقیزستان از ۳۱ فروردین تا دوم اردیبهشت‌ماه میزبان رقابت‌های کشتی آزاد کسب سهمیه المپیک است. رقابت‌هایی که بهترین فرصت برای احمد جوان در ۵۷ کیلو، یونس امامی در ۷۴ کیلو و امیرعلی آذرپیرا در ۹۷ کیلوگرم است که نام خود را در زمره مسافران پاریس جای دهند. تیم ملی کشتی آزاد ایران پیش از این در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ بلگراد توسط رحمان عموزاد در ۶۵ کیلو، حسن یزدانی در ۸۶ و امیرحسین زارع در ۱۲۵ کیلوگرم موفق به کسب سهمیه المپیک شده، اما هنوز تکلیف سه سهمیه باقی‌مانده مشخص نشده است. در صورت ناکامی در کسب سهمیه در قرقیزستان تنها یک فرصت دیگر برای کسب سهمیه باقی می‌ماند و کشیدن کار به دقیقه ۹۰ در استانبول ترکیه بی‌شک به سود هیچ یک از نماینده‌های ایران که سودای المپیکی شدن دارند، نیست. 
در وزن ۵۷ کیلوگرم احمد محمدنژاد جوان کار راحتی برای رسیدن به فینال این مسابقات ندارد، چراکه وان‌هان زو از چین، امان امان از هند، بکزت آلماز از قزاقستان، مونخ از مغولستان، چونگ سونگ هان از کره‌شمالی و عبدالله اف از ازبکستان نیز در بیشکک به دنبال کسب سهمیه در این وزن هستند. 
یونس امامی، نماینده ایران در وزن ۷۴ کیلوگرم نیز باید با مدعیانی از هند، چین، قزاقستان و مغولستان رقابت کند، اما شاخص‌ترین حریفان امامی بی‌شک ماگومد رسول، کشتی‌گیر روسی‌الاصل تیم بحرین و بکزاد عبدالرحمن‌اف آزادکار کهنه‌کار ازبکستانی هستند. 
امیرعلی آذرپیرا، نماینده وزن ۹۷ کیلوگرم ایران در بیشکک است. آزادکاری که در فینال مسابقات زاگرب از سد اسنایدر عبور کرد، اما در بیشکک برای رسیدن به فینال این وزن رقابت سختی با آرش یوشیدا ژاپنی، دپیک هندی، ابراگیموف ازبکستان و گنباتار مغول دارد، چراکه در این وزن در بین مدعیان آسیایی تنها احمت تاجدین‌اف موفق به کسب سهمیه شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار