کد خبر: 1086671
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸
نماینده جنبش سیاسی حماس در تهران گفت: شاهد برگزاری روز جهانی قدس در پنج قاره بودیم و این تأثیر خوبی در مبارزات فلسطینیان دارد.

خالد قدومی در برنامه گفتگوی ویژه خبری افزود: در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی تقریباً 12 ـ 13 سالم بود که انقلاب اسلامی ایران شکل گرفت و یک تغییر جدیدی در سطح منطقه و مسأله فلسطین به وجود آورد. دوستان من در اردوگاه های فلسطینیان تصاویر حضرت امام خمینی(ره) را در خانه هایشان داشتند.

خالدقدومی: روز قدس تأثیر خوبی در مبارزات فلسطینیان داردنماینده جنبش سیاسی حماس در تهران ادامه داد: یاسر عرفات هم برای تبریک پیروزی انقلاب به تهران آمد و گفت:پیروزی انقلاب اسلامی یک نور و امید جدیدی برای فلسطین است.
وی افزود:در آن روزها انقلاب اسلامی یک ریسمان نجات برای مسأله و عدالت فلسطین بود و حضرت امام (ره) استراتژی های حقیقی و واقعی در منطقه ایجاد کرد و سفارت اسرائیل در ایران به فلسطینی ها واگذار شد و حضرت امام(ره) تصمیم گرفت که فلسطین و مسأله قدس را جزو اولویت ادبیات ایران قرار دهد.
آقای خالد قدومی گفت: الآن یک طرح جدیدی در منطقه غرب آسیا و خاورمیانه شکل گرفته است که موجب دوستی های جدیدی بین ملت های مظلوم منطقه شد و در مقابل قدرت های استکباری امریکا و رژیم صهیونیستی ایستاد و این تأثیر خوبی در مبارزات فلسطینیان داشته است.
وی ادامه داد: همه اینها یک مسیر و قطب نمای جدیدی را به سوی آزادی قدس و به سوی یک موج جدیدی از مبارزه فلسطینی ها ایجاد کرد.
آقای خالد قدومی در پاسخ به این سوال که آیا در بیش از 40 سال پیش تصور می کردید که روز جهانی قدس به این گستردگی برسد؟گفت: آن روزها همه جهان و قدرت های استکباری می گفتند انقلاب اسلامی به خصوص بعد از هشت سال جنگ تحمیلی شکست می خورد اما به یاری خداوند و حتی بعد از رحلت امام خمینی (ره) این راه ادامه دارد و رهبر معظم سید الحسینی علی الخامنه ای این مسیر و روش مبارک امام خمینی (ره) را به سوی احقاق حق و به سوی مسأله قدس و پیروزی ادامه می دهند.
شهید سلیمانی نقش بسیار برجسته ای در مقاومت فلسطین داشت

سخنگوی جهاد اسلامی فلسطین گفت : شهید سردار حاج قاسم سلیمانی نقش بسیار برجسته و اساسی در آنچه که امروز مقاومت فلسطین به آن دست پیدا کرده داشته است.

آقای داوود شهاب در ارتباط تصویری زنده از غزه با برنامه گفتگوی ویژه خبری افزود: درود می فرستم خدمت شما و خدمت ملت مسلمان ایران و دوست و برادر و رهبری جمهوری اسلامی ایران که امروز این مواضع بزرگوارانه ایشان را درباره مسأله فلسطین در حمایت از ملت فلسطین و جهاد فلسطین شنیدیم ؛ یعنی ملت فلسطین ملت مقاوم و مجاهدی هستند و دنبال وسایلی می گردند که او را برای مقابله با دشمن صهیونیستی توانمند سازد.
وی اضافه کرد : ملت فلسطین مقابله خودش را با سنگ و با سلاح سرد آغاز و هنگامی که فرصت پیدا کرد برای اینکه پشتیبانی و حمایت دریافت کند از طرف مجاهدان، امروز توانست به یک قدرت نظامی تبدیل شود و به موشک ها، سلاح آتشبار، راکت و پهپاد دست پیدا کرده است .
سخنگوی جهاد اسلامی فلسطین گفت : جمهوری اسلامی ایران به طور گسترده از ملت و مقاومت فلسطین پشتیبانی کرده است و حضرت امام خامنه ای که خداوند ایشان را حفظ کند همیشه اعلام کرده اند به نیروهای نظامی ایران که پشتیبانی کنند از مقاومت فلسطین وآنها را آموزش بدهند و با تمام امکاناتی که دارند به لحاظ نظامی یا دیگر مسائل به آنها کمک کنند و امروز خدا را شکر ما تهدیدو حمله می کنیم و عمق این دشمن صهیونیستی را هدف قرار می دهیم و پایداری می کنیم.
داوود شهاب افزود : بعد از یاری خداوند ، ایران از مقاومت فلسطین و تسلیح آن حمایت و کمک کرده است و در اینجا باید به یاد بیاوریم و افتخار کنیم به شهید سردار حاج قاسم سلیمانی که کمک های بسیار زیادی به ملت فلسطین و مقاومت فلسطین کرد.
وی اضافه کرد : دشمن صهیونیستی همیشه تلاش می کند که هوشیاری ملت فلسطینی را هدف قرار بدهد و دلخوش کرده بود که ملت فلسطین مسأله خودش را فراموش می کند و به این توانایی ها و به این قدرت دست پیدا نمی کند.
سخنگوی جهاد اسلامی افزود : دشمن صهیونیستی حملات پیشگیرانه ای انجام می داداماامروز دشمن صهیونیستی ضعیف شده است و هرگز انتظار نداشت که قدرت ملت فلسطین و پایداری ملت فلسطین به این سطح برسد.
آقای مهدی عزیزی کارشناس مسائل غرب آسیا نیز در ارتباط تصویری با این برنامه گفت: روز جهانی قدس فراتر از یک روز ملی و یک مناسبت اسلامی ، به یک معادله جدیدی که امروز دستاوردهایش را در عرصه منطقه ای به ویژه در فلسطین می بینیم ، تبدیل شد.
وی افزود : برای اینکه ببینیم این روحیه و این روحیه مقاومت و اصرار بر گزینه مقاومت از کجا نشأت گرفته و تا به امروز با این حجم و تراکم در حال افزایش است باید نگاه بکنیم که مقاومت قبل از پیروزی انقلاب ایران و قبل از نامگذاری روز قدس کجا بود و امروز در چه شرایطی قرار گرفته است.
این کارشناس مسائل غرب آسیا اضافه کرد : وضعیت امروز مقاومت بعد از چهار دهه نامگذاری روز جهانی قدس به یک معادله بازدارندگی مؤثر خیلی خوب رسیده ، معادله ای که توانسته است متغیرات و تحولات منطقه را تغییر دهد.
عزیزی گفت : در چند هفته گذشته و چند عملیاتی که در عمق مناطق 1948 و عمق امنیتی رژیم صهیونیستی اتفاق افتاد حاصل همین روحیه مبارزه و اصرار فلسطینی ها بر مقاومت بود که البته چند ویژگی جدید داشت.
وی افزود : یکی از ویژگی هایش این بود که دیگر مقاومت فقط در نوار غزه منحصر نشد و یک منطقه جغرافیایی خاص مربوط به مقاومت نبود بلکه مقاومت از نوار غزه، کرانه باختری و مناطق 1948، مناطق اشغالی قدس بود و یک راهبرد و هم افزایی بین تمام جریان های سیاسی فلسطینی با تمام سلیقه ها شکل گرفت و یک نسل جدیدی ایجاد شد.
عزیزی اضافه کرد : ویژگی های عملیات پیش از ماه مبارک رمضان ، جوان بودن عامل عملیات بود ، بنابراین این هم تکمیلی، این هم افزایی این روحیه مقاومت نقشش محصول و دستاورد اتفاقاتی است که بعد از انقلاب ایران، گفتمان انقلاب اسلامی ایران اتفاق افتاد.
آقای خالد قدومی نماینده جنبش حماس نیز در این برنامه گفت: رژیم صهیونیستی به مقدسات ملت فلسطین توهین و به مسجدالاقصی و شهر قدس ، دست درازی می کند ، به نمازگزاران، غیرنظامیان، مدافعان، کسانی که می آیند برای عبادت در مسجدالاقصی و دشمن صهیونیستی می خواهد که حرمت مسجدالاقصی را درهم بشکند وبه نمازگزاران تعدی و حمله کند.
وی افزود : حتی یونسکو اعلام کرده است که این مکان و این مسجد مربوط به مسلمانان است و به دین یهود یا دین دیگری متعلق نیست.
قدومی گفت : آنها می خواهند مسجد را به لحاظ زمانی و مکانی بین مسلمانان و یهودیان تقسیم کنند که این امکان پذیر نیست و نه فقط جهاد و حماس، بلکه ملت فلسطین این مسأله را قبول نمی کنند.
عضو جنبش حماس اضافه کرد : حجم جنایت های صهیونیست ها در همه سرزمین فلسطین است ، صهیونیست ها غزه را محاصره کرده و ارتباط آن با کرانه باختری را قطع کرده اند، کرانه باختری به شهرهای کوچکی تقسیم شده است که آنها را دیوارکشی کردند و یک در برای آنها گذاشته اند.
وی افزود : الخلیل، نابلس، رام الله، اینها شهرهایی هستند که دور آنها دیوار کشیده است و به لحاظ امنیتی مردم نمی توانند به هر منطقه ای بروند؛ در کرانه باختری، بیش از 600 ایست و بازرسی نظامی وجود دارد که مردم را بازرسی می کنند ، در داخل یک روستا دیوار حائل ایجاد کردند که بیش از 90 کیلومتر است و کودکان، 5 دقیقه مسیر مدرسه را باید 3 ساعت پیاده روی کنند که از درهای الکترونیکی رد شوند.
قدومی گفت : در شهر قدس اهالی را وادار می کنند که با دست خودشان خانه هایشان را خراب کنند و پول آنها را می گیرند، بولدوزر صهیونیستی که می آید آنجا را خراب کند پولش را از فلسطینی صاحب خانه می گیرد این ظلم است و نمی شود آن را تحمل کرد.
عضو جنبش حماس افزود : در سایه این جنایت ها برای نجس کردن و توهین به مسجدالاقصی برخی از حکومت های عربی و اسلامی می خواهند که روابط خودشان را با دشمن صهیونیستی عادی سازی کنند و البته احساس می کنند کسی آنها را مجازات نمی کند و به کسی پاسخگو نیستند اما به مجرد اینکه کنفرانس نقب برگزار شد در سرزمین فلسطین بین صهیونیست ها و بلینکن وزیر امور خارجه امریکا و کشورهای عادی سازی کننده عربی در داخل نقب، عملیات های شهادت طلبانه در کل فلسطین اتفاق افتاد و گویی ملت فلسطین رعدی بود که در کرانه باختری به وجود آمد.
وی گفت : رعد همان جوان فلسطینی بود که رفت و از همه خطوط امنیتی و تجهیزات نظامی صهیونیستی عبور کرد و به تل آویو رسید و با نظامیان صهیونیستی، نظامیان مسلح که سر تا پا مسلحند مقابله کرد، این جوان یک سلاح ابتدایی داشت درحالی که نظامیان صهیونیست ها از میدان درگیری فرار کردند و در یک مکان دیگری این جوان شهید شد.
قدمی افزود : این اراده آهنین و فولادینی ملت فلسطین است ، ملت فلسطین معادلات جدیدی ایجاد کرده است همان طور که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی روز جهانی قدس فرمودند معادله جدیدی ایجاد شده و این اراده شکست ناپذیر است .
وی گفت: می گفتند ارتش اسرائیل شکست ناپذیر است اما اراده شکست ناپذیر ملت فلسطین ، این ارتش را با شکست رو به رو کرده است.
عضو جنبش حماس افزود : معادله ای که بعد از نبرد سیف القدس در سال گذشته اعلام شد می گوید هویت مقاومت قدس است و مقاومت فقط برای فقط دفاع از غزه نیست بلکه دفاع از همه فلسطین است .
آقای خالد قدومی گفت: سؤال مهمی است من برخی روستاها در شمال ایران دیدم عجیب است وقتی که به این روستاهای شمالی می رویم یک مسجد عادی وجود دارد که به شکل قبةالصخره است. این حکومتی نیست تصمیم مردمی است که این کار را کرده اند به شکل قبةالصخره ساخته اند این مساجد را، مردم می آیند به خیابان ها در تظاهرات شرکت می کنند این مسأله بزرگی است اما در جنبش حماس جناب خلیل الحَیِّه و اسامه حمدان اینها به شکل رسمی در این تظاهرات شرکت کردند.
وی افزود : در قم و در تهران در مصلای تهران نیز هزاران نفر حضور داشتند و خدا را شکر این همان طوری که گفتم نشان دهنده دو بعد است اول اینکه ملت بزرگ ایران به امت اسلامی تعلق دارد.
قدومی گفت : مسأله دوم این است که شما ای اهل فلسطین تنها نیستید ما با شما هستیم و ما شرکای شما هستیم بعد از گذشت این سال ها ملت ایران امروز بر اساس نظرسنجی هایی که انجام شده است برای مردم ایران 70 درصد ملت ایران توجه می کنند به مسأله فلسطینی و مقاومت فلسطینی، این ها را مریلند گفته و من نگفتم یا شما نگفته اید.
وی افزود : بنابراین ملت ها زنده اند ملت ها می دانند که چه کاری انجام بدهند می خواهند که فقط در مسیر صحیح حرکت کنند ملت فلسطین امروز می بیند که یکی از برادرانش یکی از دوستانش که تحت محاصره در طول این 40 سال قرار دارد و ملت ایرانی دقیقاً همان مشکلات ملت فلسطین را دارد و در کنار همدیگر قرار گرفته اند نمی گوییم که کمک کنیم به ملت فلسطین می گوییم که مشارکت داشته باشید در فلسطین و در اعتقاداتشان، در آینده آنها، ما دشمن مشترک داریم .
عضو جنبش حماس گفت : امروز رژیم صهیونیستی، علمای ایرانی را ترور کردند ، ما شاهد آن بودیم و در پایتخت های عربی و اسلامی ببین چه کارهایی می کنند به تونس می روند و در آنجا ترور می کنند .
قدومی افزود : ملت ها امکان ندارد که ساکت بنشینند در مقابل این سلطه گری و این جنایت ها بنابراین ما یک ملتیم یک امتیم ما و شما در مقابل دشمن مشترک قرار داریم و آن دشمن، رژیم صهیونیستی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار