کد خبر: 1167671
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۸
دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفتگویی با اشاره به رخداد‌های ماه‌های اخیر در پرونده مقاومت فلسطین برابر دشمن صهیونیستی اظهار داشت، در سال‌های اخیر شاهد تحولاتی در پرونده فلسطین بودیم، تحولاتی که به جهشی چشمگیر در حوزه مقاومت منجر شده است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از تسنیم، زیاد النَخّاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز شنبه در گفتگو با روزنامه عربی «الوفاق» ایران گفت ما شاهد فعال شدن توان مقاومت در کرانه باختری و مسلح سازی آن بودیم؛ امری که امروز دیگر به تهدید امنیتی بزرگی برای دشمن صهیونیستی مبدل شده است.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد که اندازه و ظرفیت این گردان‌ها با توجه به توانمندی‌ها و قابلیت‌های موجود در مکان‌های مختلف متفاوت است.

النخاله به تشکیل گردان‌ها و گروه‌های نظامی در تمام شهر‌های فلسطین اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه جنبش جهاد اسلامی متولی تشکیل این گروه‌ها است، ولی این امر، حضور مبارزان جنبش حماس و دیگر گروه‌های مقاومت فلسطینی در این شهر‌ها را نفی نمی‌کند.

وی همچنین درمورد گشایش در روابط جنبش جهاد اسلامی و جنبش فتح که دارای نفوذ زیادی در منطقه هستند، گفت: کمک‌رسانی ما به آن‌ها و تسلیح این گروه‌ها و حضور آن‌ها در گسترش مقاومت در کرانه باختری کمک زیادی کرد.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: آنچه امروز شاهد آن هستیم، یک اقدام مقاومتی است که در آن از موشک، خمپاره و مواد منفجره برای ضربه زدن به شهر‌های اشغالی و به‌ویژه «تل‌آویو» استفاده می‌شود.

النخاله در مورد توافق اخیر عربستان و ایران برای احیای روابط گفت که این توافق بدون شک، تأثیر مثبتی بر منطقه داشته است، به ویژه کسانی را که از اتهامات فرقه‌ای سود می‌برند، خارج کرده است.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی در رابطه با عملیات اخیر در شبه جزیره سینا که در اثر آن سه تن از نظامیان صهیونیست به دست سرباز مصری کشته شد، گفت که این یک امر طبیعی است؛ زیرا شهروندان آن‌ها رژیم اسرائیل را دشمن همه مردم اعم از عرب‌ها و مسلمانان می‌دانند و می‌بینند که سیستم آن‌ها قتل و جنایت است.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین درباره توافق اسلو (به رسمیت شناختن رژیم اسرائیل از سوی فتح) اظهار داشت: توافق اسلو مُرده است، تنها من نیستم که این را می‌گویم، حتی تشکیلات خودگردان که این توافق را امضا کرده است می‌گوید این توافق مُرده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار