کد خبر: 1186611
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۳
اقدام رئیس جمهور ایران در بالا بردن قرآن کریم در حین سخنرانی بامداد روز چهارشنبه در مجمع عمومی سازمان ملل و بوسیدن کلام‌الله مجید در تقبیح و محکومیت اهانت‌ غرب به ساحت مقدس قرآن، بازتاب گسترده‌ای در میان کاربران عرب‌زبان شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی داشت.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، سخنان آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد به خصوص پس از بالا بردن قرآن کریم و بوسیدن کلام‌الله مجید در محکومیت اقدام موهن قرآن سوزی در اروپا، واکنش گسترده کاربران عرب‌زبان در شبکه‌های اجتماعی را به همراه داشت.

جمله «پشت‌پرده این نفرت‌پراکنی‌ها طراحی بزرگ‌تری وجود دارد اما تعالیم قرآنی برای جوامع بشری هرگز نمی‌سوزد و آتش توهین و تحریف حریف حقیقت نخواهد شد»، یکی از جملاتی است که بیشتر در بین کاربران عرب‌زبان در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد.

کاربری تحت عنوان «حسین الخزعلی» ضمن انتشار فیلم مربوط به سخنرانی آیت‌الله رئیسی در سازمان ملل و بوسیدن قرآن کریم در صفحه توئیتر خود نوشت که رئیس جمهور ایران کلام‌الله مجید را بوسید و آن را بالای سر خود برد و به نقل از رئیس جمهور ایران نوشت که «قرآن هرگز نمی‌سوزد، قرآن حقیقت جاودانه است».

کاربر دیگری با عنوان «huda» نوشت که «رئیس جمهور ایران مایه افتخار شیعیان است، خداوند حفظش کند و عمرش را طولانی کند و به حق محمد و آل محمد بر قوم ستمگر پیروز گرداند، خدایا جمهوری اسلامی ایران را حفظ کن. ایران مایه مباهات شیعیان است، آنها تکیه گاه شیعیان و امید مستضعفین هستند».

کاربر دیگری تحت عنوان «نورس مهاجر» این جمله آیت‌الله رئیسی را توئیت کرد و نوشت: «آمریکا باید تا به حال درک کرده باشد که استفاده از زبان زور علیه ملت ایران، چه در قالب مجازات و چه در قبال تهدید ابزار کارآمدی نیست».

«نورس مهاجر» با انتشار تصاویر مربوط به بوسیدن قرآن کریم از سوی رئیس جمهور ایران نوشت «او از پشت تریبون سازمان ملل اقدام موهن سوزاندان قرآن کریم را به شدت محکوم کرد».

«اسعد البصری» دیگر کاربری است که با انتشار فیلم مربوط به سخنرانی بامداد روز چهارشنبه رئیس جمهور ایران در سازمان ملل، اقدام آیت‌الله رئیسی در بالابردن نسخه قرآن کریم را ستود و برخی از سخنان او را توئیت کرد و از رئیس جمهور ایران نقل کرد که «نظام لیبرال کنونی منسوخ شده است و ایران نقش مهمی در شکست استکبار جهانی داشت».

«حسین مرتضی» دیگر کاربر عرب زبان است که با انتشار تصاویر مربوط به سخنرانی آیت الله رئیسی در سازمان ملل گفت که «رئیس جمهور ایران از سازمان ملل قرآن کریم را با خود حمل کرد و بالا سر برد».

«حیدر البرزنجی» دیگر کاربر عرب زبان در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: « تعلق و هویت و فرهنگ اسلامی در سخنرانی آقای ابراهیم رئیسی با در دست داشتن یک نسخه از قرآن کریم در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در محکومیت حملات مکرر به قرآن کریم در کشورهای غربی تجسم یافته است».

کاربر دیگری به نام «الموسوی احمد الثانیه» فیلم مربوط به ترک کردن دیپلمات صهیونیستی از سالن مجمع عمومی سازمان ملل را منتشر کرد و نوشت که «نماینده و دیپلمات رژیم موقت در حین سخنرانی سید ابراهیم رئیسی، صحن سازمان ملل را ترک کرد».

گیلعاد اردان سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل همزمان با رئیس جمهوری ایران در مجمع عمومی این نهاد در نیویورک به همراه سایر دیپلمات‌های صهیونیست، سالن را ترک کرد.

نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل هنگام سخنرانی آیت الله رئیسی بدلیل این رفتارهای خلاف عرف و اقدامات غیردیپلماتیک از سوی نیروهای امنیتی سازمان ملل برای مدت کوتاهی بازداشت شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار