کد خبر: 1199010
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱
آوازه جنایات صهیونیست‌ها چنان عالم‌گیر شده که ان‌ها دیگر نمی‌توانند کشتار غیرنظامیان، به ویژه زنان و کودکان را انکار کنند و چاره‌ای برای آن‌ها باقی نمانده غیر از اینکه به توجیه متوسل شوند

جوان آنلاین: کشتار فجیع فلسطینیان طوری افکار عمومی جهان را جریحه‌دار کرده است که در شماری از نقاط جهان که عموماً در برابر تحولات فلسطین و دیگر وقایع جهانی موضع‌گیری نمی‌کنند، مردم به خیابان‌ها آمدند و علیه صهیونیست‌ها و در حمایت از پایان جنگ شعار دادند.

آوازه جنایات صهیونیست‌ها چنان عالم‌گیر شده که ان‌ها دیگر نمی‌توانند کشتار غیرنظامیان، به ویژه زنان و کودکان را انکار کنند و چاره‌ای برای آن‌ها باقی نمانده غیر از اینکه به توجیه متوسل شوند. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که نیرو‌های نظامی اسرائیل برای به حداقل رساندن تلفات غیرنظامیان موفق عمل نکرده‌اند. وی که با شبکه خبری سی‌بی‌اس صحبت می‌کرد، مسئولیت کشتار ده‌ها هزار غیرنظامی فلسطینی را حماس دانست و وی سپس به کوچ اجباری ساکنان غزه اشاره کرد و افزود: «ما با پخش اعلامیه از ساکنان غزه خواسته‌ایم که منطقه را ترک کنند و خیلی‌ها رفته‌اند. چیز دیگری که می‌توانم بگویم این است که ما سعی خواهیم کرد این کار را با حداقل تلفات غیرنظامی به پایان برسانیم. اما متأسفانه موفق نبودیم.» چنین اظهاراتی هم نمی‌تواند مردم خشمگینی را که شاهد کشتار غیرنظامیان در باریکه غزه هستند، قانع کند. در امان پایتخت اردن تظاهرات گسترده‌ای در حمایت از غزه و مقاومت با شعار: «گفتند حماس تروریست است... همه جهان حماسی است» برگزار شد. در عمان هم مردم در حمایت از غزه به خیابان آمدند و شعارهای: «نه به سازش و عادی‌سازی روابط با اسرائیل»، «سرنگون باد اسرائیل» سر دادند. مردم قطر و ژاپن هم با هدف محکومیت جنگ علیه غیرنظامیان راهپیمایی کردند. همچنین در کره جنوبی، کشوری که چندان درگیر تحولات خاورمیانه نیست، ده‌ها هزار نفر در حمایت از غزه تجمع کردند. در شهر کردنشین دیاربکر ترکیه هم تصویر ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس روی قلعه‌ای تاریخی این شهر آویخته شد. همچنین ده‌ها نفر مقابل ساختمان شبکه ABC استرالیا در سیدنی خشم خود را از کشتار جاری در غزه فریاد زدند. حتی خطیب مسجدالحرام که کمتر وارد سیاست می‌شود برای پیروزی مردم مظلوم غزه و دفع ظلم و ستم جلادان صهیونیست از آن‌ها دست به دعا شد.


خطر نابودی کامل یک نسل
طبق اعلام آژانس آنروا وابسته به سازمان ملل، از هفتم اکتبر گذشته حدود ۶/۱ میلیون نفر از ساکنان مناطق مختلف نوار غزه آواره و بی‌سرپناه شدند حدود ۸۳۰ هزار نفر هم اکنون در ۱۵۴ مرکز وابسته به آنروا در استان‌های مختلف غزه از جمله استان شمالی اسکان داده شدند. ضمن اینکه به پایان رسیدن سوخت در غزه اثرات فاجعه‌باری از جمله توقف تأمین آب، از کار افتادن خدمات بهداشتی و فاضلاب و همچنین توقف ارتباطات مخابراتی خواهد داشت. پدرو آروخو-آگودو، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور بهداشت و آب آشامیدنی سالم گفت: «هر ساعتی که می‌گذرد و اسرائیل اجازه دسترسی نوار غزه به آب آشامیدنی را نمی‌دهد، نقض آشکار قوانین بین‌المللی است که شهروندان غزه را در خطر مرگ بر اثر تشنگی و بیماری‌های مرتبط با آن قرار می‌دهد.» وی گفت: «من می‌خواهم به اسرائیل یادآوری کنم که جلوگیری آگاهانه از ورود منابع مورد نیاز آب سالم به نوار غزه، نقض حقوق بشردوستانه بین‌المللی و حقوق بشر است. اسرائیل نباید از آب به عنوان یک سلاح جنگ استفاده کند.» علاوه بر این، «ولید ابوحطب» رئیس بیمارستان زنان و زایمان التحریر به خبرنگار ایرنا گفت: «کمبود شدید تجهیزات پزشکی و دارو و سوخت در بیمارستان‌های غزه، گواهی‌دهنده نابودی کامل یک نسل است.» وی افزود: «بیش از ۵۰ هزار زن باردار در غزه فاقد خدمات اولیه بهداشت و خدمات زایمان هستند. شاهد موارد زایمان خطرناک و نبود تغذیه سالم هستیم.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار