کد خبر: 1207890
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۱
رحیم زیادعلی

انقلاب اسلامی ایران را می‌توان بزرگ‌ترین تحول سیاسی در قرن بیستم نامید که گسل­‌های عمیقی در نظام سلطه ایجاد کرد، همچنین می‌توان گفت پس لرزه‌های آن در قرن بیست و یکم نیز ادامه دارد و توطئه‌های ریز و درشت دنیای استکباری برای فرونشاندن شعله‌های الهام‌بخش انقلاب نیز بی‌ثمر بوده است و طوفان‌الاقصی یکی از نتایج سحر انقلاب بود.
پس از جنگ جهانی دوم، امریکای سرمست از پیروزی، با هماهنگی و همکاری انگلیس و با هدف تسلط و کنترل بر منابع و انرژی غرب آسیا از یک سو و مدیریت اختلاف و شکاف در دنیای اسلام از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی را در قلب جهان اسلام نشاند. بدیهی بود که آن دولت‌ها در تقویت و پشتیبانی از این مولود نامشروع تمام تلاش خود را به کار بگیرند که تجهیز آن به توان اتمی برای استیلای نظامی، سیاسی و اقتصادی بر منطقه از جمله آن‌ها بود.
طبیعی بود که ملت‌های مسلمان منطقه در مقابل این رژیم به پا خیزند و مانع از جدا شدن بخشی از پیکره جهان اسلام شوند. جنگ‌­های ۱۹۴۸ و ۱۹۶۷ و درگیری‌های دیگر از جمله این خیزش‌­ها بود که موفقیت آمیز هم نبود.
اما پیروزی انقلاب اسلامی ایران و سقوط رژیم پهلوی به عنوان یکی از هم‌پیمانان اصلی امریکا و رژیم صهیونیستی، پایه‌های رژیم صهیونیستی را متزلزل کرد و در طول ۴۴ سال گذشته به رغم همه توطئه‌ها و تحمیل جنگ و انواع تهدید‌ها و تحریم‌ها که علیه جمهوری اسلامی ایران انجام گرفت، توانست مقتدر و الهام بخش باقی بماند.
تجربه هشت سال دفاع مقدس اگر چه تلخی‌های بسیاری داشت، اما به مدد آن، از ایران که حتی توان تأمین سیم خاردار را هم نداشت، قدرتی ساخت که با بهره‌گیری از توان متخصصان داخلی، موشک‌های دوربرد نقطه زن تولید می‌کند و اکنون به اعتراف دوست و دشمن قدرت موشکی و پهپادی آن، به کابوسی برای دشمنانش تبدیل شده است و علاوه بر آن مجاهدانی تربیت کرد که آوازه آن‌ها ماندگار و از جغرافیای کشور فراتر رفته و دنیای اسلام و بلکه همه جهان را در برگرفته است.
سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی از جمله این مجاهدان است که پس از دفاع مقدس خانه نشین نشد و جهاد را با توسعه جبهه مقاومت در منطقه دنبال کرد. سردار محبوب ملت به موازات مجاهدت و مبارزه، از توجه به مردم در داخل و تلاش برای حل مشکلات آن‌ها نیز غافل نشد و کنار مردم بود و ماند. نظام استکباری پس از شکست انواع توطئه‌های خود در منطقه از جمله توطئه شوم ایجاد داعش، چاره کار را در حذف فیزیکی آن بزرگمرد میدان جهاد دید و در یک اقدام تروریستی وی را در بامداد ۱۳ دی ماه ۹۸ با دستور مستقیم رئیس‌جمهور وقت امریکا در فرودگاه بغداد، به شهادت رساند. تصور امریکا و رژیم صهیونیستی شاید بر این نکته باطل استوار بود که با ترور سردار سلیمانی مانع بزرگ توسعه طلبی آن‌ها در منطقه برداشته شود؛ اما تشییع باشکوه و میلیونی پیکر سردار سلیمانی در ایران و عراق، ضمن تبیین جایگاه ویژه آن شهید در قلب ملت‌های مسلمان منطقه، نویدبخش تحولات جدیدی در منطقه به نفع جبهه مقاومت بود. شاید از آن رو بود که گفته شد: «شهید سلیمانی از سردار سلیمانی» برای دشمن خطرناک‌تر شد.
تحولات اخیر در فلسطین و نوار غزه که با عملیات طوفان الاقصی از سوی مجاهدان مبارز فلسطینی در مقابل ارتش رژیم صهیونیستی رقم خورد و بزرگ‌ترین شکست تاریخ این رژیم را رقم زد، از ثمرات اقدامات سردار سلیمانی در تقویت جبهه مقاومت و پرورش مجاهدانی است که در مکتب او رشد یافته‌اند. شرایط منطقه چند ماه پیش از طوفان الاقصی را که در پرتو طرح فریبنده «ابراهیم» و عادی‌سازی روابط، پایتخت‌های برخی دولت‌های اسلامی و عربی به صورت دیپلماتیک در آستانه تسخیر رژیم صهیونیستی قرار گرفته بود، یادمان نرفته است. طوفان الاقصی این پروژه آن‌ها را به زباله‌دان انداخته و قطعا به این زودی‌ها کسی از امکان احیای آن سخن نخواهد گفت. اکنون فلسطین مسئله اول «جهان خارج از اسلام» نیز شده است که بدون تردید حاج قاسم سهم عمده‌ای در این پیروزی دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار