کد خبر: 1219404
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۷

جوان آنلاین: کانال تلگرامی موسسه مطالعات ایران و اوراسیا مطلبی را با عنوان بررسی افکار عمومی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری مارس ۲۰۲۴ منتشر کرد که به شرح زیر است:

پدیده افکار عمومی به صورت سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بر حیات یک جامعه اثر می‌گذارد و هویت باطنی یک جامعه را مشخص می‌کند.

در روسیه به اعتقاد صاحب‌نظران دو نوع نگرش به سیاست در کنار هم به مدت چند قرن وجود داشته است: نوع طرف‌دار اقتدارگرایی و نوع دموکراتیک. بسیاری از مردم روسیه معتقدند آزادی فقط در یک جامعه منظم ممکن است و دولت مسئول ایجاد نظم اجتماعی و اخلاقی است و عدالت را بیشتر به عنوان برابری اجتماعی می‌دانند تا برابری در مقابل قانون.

زمانی که در یک نظرسنجی از گروهی از مردم روسیه سوال شد که چه آزادی‌هایی برای آنان مهم است، بیش از نیمی از آن‌ها «آزادی که در موارد بیماری، از دست دادن شغل و یا فقر از سوی دولت حمایت شوند» و نیز «آزادی برای خرید چیز‌هایی که می‌خواهم» را به عنوان مهم‌ترین آزادی خود دانستند.

طبق نظرسنجی انجام شده توسط بنیاد افکار عمومی (FOM) بیش از ۸۰ درصد از روس‌های مورد بررسی و واجد شرایط رای دادن قصد دارند در انتخابات ریاست جمهوری در ماه مارس شرکت کنند.

طبق این نظرسنجی، اگر رای گیری روز یکشنبه ۱۸ فوریه برگزار شود، ۸۱ درصد از کسانی که آماده شرکت در آن هستند، گفته‌اند که به ولادیمیر پوتین رای می‌دهند. این نظرسنجی می‌گوید: «نیکولای خاریتونوف (CPRF) و لئونید اسلوتسکی (LDPR) هر کدام ۳ درصد و ولادیسلاو داوانکوف (کاندید جدید) – ۲ درصد رای دریافت خواهند کرد.»

پیش از این، مرکز تحقیقات افکار عمومی روسیه (VCIOM) نتایج نظرسنجی خود را نیز منتشر کرده بود: طبق بررسی‌های انجام شده توسط این مرکز ۷۷ درصد از مردم روسیه آماده شرکت در انتخابات هستند، که از این تعداد ۶۳٪ از آن‌ها قطعا رای خواهند داد و ۱۴٪ دیگر احتمالاً شرکت خواهند کرد.

شورای فدراسیون انتخابات را برای ۱۷ مارس ۲۰۲۴ تعیین کرد. کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه تصمیم گرفت که رای گیری سه روز طول بکشد: ۱۵، ۱۶ و ۱۷ مارس. این اولین انتخابات ریاست جمهوری سه روزه در روسیه خواهد بود. در ابتدا تعداد شرکت کنندگان بیشتر بود، اما در نهایت در برگه رای چهار نام وجود دارد.

بررسی افکار عمومی روسیه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ روسیه نشان می‌دهد که اکثر جامعه روسیه آمادگی شرکت در انتخابات را دارند و به خوبی زمان و تاریخ برگزاری آن را می‌دانند. آن چه که طبق نظرسنجی‌ها مبرهن و قابل پیش بینی است، ولادیمیر پوتین با اختلاف بسیار بالایی در صدر جدول قرار دارد و رقیب‌های وی تهدیدی جدی برای وی در انتخابات پیش رو محسوب نمی‌شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار