کد خبر: 1227732
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
دورتموند می‌خواهد فینالیست شود
می‌دانیم که فشار بسیار بالاست و این طبیعی است، چراکه در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا هستیم و رقابت در چنین مرحله‌ای بسیار سخت است. اطمینان داریم که می‌توانیم شکست دیدار رفت را جبران و راهی فینال شویم. ما به فینال صعود خواهیم کرد. من روز سه‌شنبه با نهایت آمادگی به میدان خواهم رفت
فریدون حسن

جوان آنلاین: دور برگشت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا امشب با بازی پاری‌سن‌ژرمن و دورتموند در ورزشگاه پارک‌دوپرنس پاریس آغاز می‌شود. بازی رفت دو تیم را زنبور‌های آلمانی در سیگنال ایندو‌پارک با یگ کل به سود خود تمام کردند و حالا می‌خواهند با تکرار همان بازی کار فرانسوی‌ها را در خاک خودشان تمام کنند. هرچند دو تیم وضعیتی کاملاً متفاوت با هم را در لیگ‌های آلمان و فرانسه تجربه می‌کنند، اما این تک‌بازی مهم و سرنوشت‌ساز داستانی دیگر دارد. نتیجه این بازی نه ارتباطی به قهرمانی زودهنگام پاری‌سن‌ژرمن در فرانسه دارد و نه به حضور دورتموند در رده پنجم بوندس‌لیگا که اگر داشت زرد‌ها پیروز بازی اول نمی‌شدند و امشب امیدوار نبودند که به فینال لیگ قهرمانان صعود کنند. 
 قول امباپه
امشب چشم امید پاریسی‌ها به موتور گلزنی‌شان، یعنی امباپه است. بازیکنی که در آخرین حرف‌های خود خیال هواداران را بابت کسب پیروزی و صعود به فینال راحت کرده است. امباپه خطاب به هواداران پاری‌سن‌ژرمن گفت: «می‌دانیم که فشار بسیار بالاست و این طبیعی است، چراکه در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا هستیم و رقابت در چنین مرحله‌ای بسیار سخت است. اطمینان داریم که می‌توانیم شکست دیدار رفت را جبران و راهی فینال شویم. ما به فینال صعود خواهیم کرد. من روز سه‌شنبه با نهایت آمادگی به میدان خواهم رفت. می‌خواهم بهترین بازی خود را به نمایش بگذارم و برابر هواداران جشن صعود به فینال را برگزار کنیم.»
ستاره فرانسوی آخرین بازی‌های خود را برای پی‌اس‌جی انجام می‌دهد و می‌خواهد قبل از خداحافظی خاطره خوشی از خود بجا بگذارد. او بعد از شکست بازی رفت، انتقاد‌های زیادی را عمدتاً به دلیل عدم قدرت رهبری متوجه خود دید. بنابراین با وجود اینکه برترین گلزن تاریخ پاریس است، اگر می‌خواهد از در پشتی خداحافظی نکند باید امشب بازی مرگ و زندگی را ببرد. این وعده‌ها و قول دادن‌ها هم بی‌ربط به این موضوع نیست. 


 چالش داوری. 
اما شاگردان لوئیز انریکه امشب با یک چالش دیگر هم روبه‌رو هستند؛ چالشی به نام «دانیله اورساتو»، داور معروف ایتالیایی که برای آن‌ها چندان خوش‌یمن نیست، به‌ویژه اگر حریف تیمی از آلمان باشد. پاری‌سن‌ژرمن در لیگ قهرمانان اروپا تاکنون سه بار به مصاف بایرن‌مونیخ رفته و هر سه بازی را با قضاوت اورساتو به بایرن باخته بدون اینکه گلی زده باشد. آخرین آن هم بازی فینال سال ۲۰۲۰ لیگ قهرمانان بود که بایرن یک بر صفر پیروز شد. اورساتو در مجموع هشت بازی برای پی‌اس‌جی سوت زده و حاصل کار چهار برد و چهار باخت بوده است. حالا باید منتظر ماند و دید پاری‌سن‌ژرمن می‌تواند تابوی اورساتو را بشکند و با پیروزی مقابل دورتموند به آن پایان دهد یا اینکه داور ایتالیایی همچنان برای حریفان آلمانی تیم پاریس خوش‌یمن است. 

 همه چیز برعکس قبل 
نکته جالب در خصوص تقابل این دو تیم اینکه آن‌ها در مرحله گروهی این فصل لیگ قهرمانان در یک گروه قرار داشتند، گروهی که دوتموند به عنوان صدرنشین از آن صعود کرد و پاری‌سن‌ژرمن دوم شد. بازی رفت دو تیم در مرحله گروهی را پاریسی‌ها در زمین خودشان ۲ بر صفر بردند و بازی برگشت در آلمان یک – یک مساوی شد. حالا و در حساس‌ترین زمان، ماجرا برعکس شده؛ بازی اول در آلمان را دورتموند برده و امشب در پاریس می‌تواند با یک مساوی راهی فینال شود، هرچند که آن‌ها خوب می‌دانند دل بستن به پیروزی یک بر صفر دیدار قبل، یعنی پذیرفتن شکست مقابل تیمی که نمی‌خواهد مقابل هوادارانش بازنده باشد. 
دورتموند امشب امید زیادی به درخشش جیدون سانچو دارد. او برگ برنده ادین ترزیچ محسوب می‌شود. بازیکنی که از زمان حضورش در جمع زنبور‌ها برخلاف دوران حضورش در منچستر خوش درخشیده است. او که به صورت قرضی راهی دورتموند شده بسیار مؤثر کار کرده و نقش پررنگی در برتری بازی رفت مقابل پاری‌سن‌ژرمن داشته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار