کد خبر: 1228188
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
سخنگوی ارتش صهیونیستی: اسرائیلی‌ها واقعیت را بدانند
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درحالی دستور حمله زمینی به رفح را برای نابودی حماس صادر کرده که دیگر مقامات این رژیم تحقق این هدف اعلانی را با دیده تردید می‌نگرند. سخنگوی ارتش صهیونیستی اعتراف کرد که پس از حمله به رفح، سایه تهدیدات امنیتی از میان نرفته و حماس همچنان به حیات خود ادامه داده و به سازماندهی نیروهایش اقدام خواهد کرد اظهاراتی که از هم اکنون دورنمای جنگ‌افروزی در رفح را برای اشغالگران ترسیم کرده که در نهایت چیزی عاید افراطی‌های تل‌آویو نخواهد شد

جوان آنلاین: نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی درحالی دستور حمله زمینی به رفح را برای نابودی حماس صادر کرده که دیگر مقامات این رژیم تحقق این هدف اعلانی را با دیده تردید می‌نگرند. سخنگوی ارتش صهیونیستی اعتراف کرد که پس از حمله به رفح، سایه تهدیدات امنیتی از میان نرفته و حماس همچنان به حیات خود ادامه داده و به سازماندهی نیروهایش اقدام خواهد کرد؛ اظهاراتی که از هم اکنون دورنمای جنگ‌افروزی در رفح را برای اشغالگران ترسیم کرده که در نهایت چیزی عاید افراطی‌های تل‌آویو نخواهد شد. 
 
به گزارش «جوان»، درحالی که حمله زمینی به رفح در جنوب غزه، به عنوان آخرین تیر در کمان بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل برای کسب دستاورد حداقلی در جنگ غزه آغاز شده است، از اظهارات مقامات امنیتی این رژیم این‌گونه بر می‌آید که این حملات هم همانند سایر گزینه‌ها توفیقی نخواهد داشت. 
دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه درباره تحولات جنگ در غزه توضیحاتی ارائه داد. هاگاری در گفتگو با روزنامه یدیعوت آحارونوت، ادعای تندرو‌های کابینه برای نابودی حماس را زیر سؤال برد و گفت: «به اسرائیلی‌ها دروغ نمی‌گوییم، زیرا حتی پس از پایان حمله به رفح نیز مقاومت در غزه وجود خواهد داشت و حماس به سمت شمال رفته و نیرو‌های خود را تجمیع خواهد کرد.»
او با اشاره به جنگ غزه گفت: «نقشی که در حال حاضر دارم، بزرگ‌ترین چالشی است که تا حالا دیده‌ام. ما در یک برنامه عملیاتی برای جنگ نقشه جنگ را ترسیم کردیم که تخمین زده می‌شد حدود یک سال جنگ ادامه داشته باشد. در این یک سال پیش بینی می‌کردیم که قبل از همه چیز، باید با حماس برخورد کنیم که بزرگ‌ترین مراکز قدرت است که بیشتر هم در شمال غزه بود.» او گفت: «غزه از نظر تراکم جمعیت و تونل‌هایی که حماس در زیر زمین حفر کرده است، شاید یکی از سخت‌ترین میدان‌های جنگ در جهان باشد.» هاگاری در پاسخ به سؤالی درباره عملیات رفح گفت: «شرایط عملیاتی لازم برای اجرای آن وجود نداشت.» او گفت: «تا زمانی که حماس اسرا را آزاد نکند، ارتش اسرائیل آن‌ها را در همه جا تعقیب خواهد کرد.» اعترافات هاگاری در ماه‌های اخیر بار‌ها از سوی مقامات سابق و کنونی اسرائیل بیان شده است که گفته‌اند نابودی حماس ممکن نیست زیرا تنها گروه نیست بلکه به عنوان تفکر مبارزه‌طلبی در بین همه فلسطینیان ریشه دوانده که مقابله با آن دهه‌ها زمان می‌برد. حتی سرویس‌های اطلاعاتی امریکا هم گفته‌اند که حماس توان لازم را دارد که بتواند ماه‌ها با ارتش اسرائیل مبارزه کند. ادعای تندرو‌های تل‌آویو برای نابودی حماس در حمله زمینی به رفح، درحالی است که در هفت ماه گذشته ارتش اشغالگر با بسیج ۳۰۰ هزار نفری در از بین بردن تونل‌های حماس ناکام مانده و تنها ۲۰ درصد آن‌ها را کشف و تخریب کرده است. در آزادی اسرا هم رژیم صهیونیستی هیچ موفقیتی کسب نکرده و بیش از ۱۰۰ اسیر صهیونیست همچنان در اختیار گردان‌های القسام هستند و با حمله به رفح هم نمی‌توانند این اسرا را آزاد کنند، چرا که هیچ اطلاعاتی از مخفیگاه آن‌ها در اختیار ندارند. 
اظهارات هاگاری به باقی ماندن حماس به عنوان یک تهدید جدی برای صهیونیست‌ها در آینده، درحالی است که این جنبش در ماه‌های اخیر در مناطقی که مقامات اسرائیل مدعی بودند ۱۰۰ درصد آن‌ها را اشغال کرده‌اند، عملیات موشکی و کمین‌گذاری علیه نظامیان و شهرک‌های اطراف غزه انجام داده بود. تا جایی که رسانه‌های عبری‌زبان اذعان کردند که حماس بر نیمی از شمال غزه تسلط دارد و شلیک موشک‌ها نشان می‌دهد که این جنبش تضعیف نشده است. 
نتانیاهو و دیگر مقامات کابینه ادعا کرده‌اند تا زمانی که حماس با شروط آن‌ها برای مبادله اسرا موافقت نکند، دامنه حمله به رفح را گسترش خواهند داد، اما حماس مفاد توافقات آتش‌بس را که از سوی امریکا، مصر و قطر پیشنهاد شده پذیرفته ولی نتانیاهو آن را رد کرده است. اسرائیل قصد دارد با حمله زمینی به رفح و کشتار بیشتر فلسطینیان و کوچاندن آن‌ها از غزه، حماس را تحت فشار قرار داده تا امتیازاتی را در میز مذاکرات به اشغالگران بدهد، اما رهبران مقاومت فلسطین گفته‌اند که به توافق به هر قیمتی تن نمی‌دهند و زیر آتش جنگ، مذاکره نخواهند کرد. با اعترافات هاگاری و تجربه دستاورد‌های گردان‌های القسام در برابر ارتش صهیونیستی، می‌توان گفت که نتانیاهو و دوستانش در رفح «آب در هاون می‌کوبند.» چیزی که روزنامه هاآرتص هم دیروز در گزارشی اذعان کرد که تنها راه برای بازگشت اسرای اسرائیلی از غزه توافق با مقاومت است، حتی اگر بهای این توافق برای اسرائیل دردناک باشد. 

 درگیری‌های شدید در رفح
با پیشروی ارتش اسرائیل در شرق رفح، گروه‌های مقاومت هم با همه توان برای توقف دشمن اشغالگر تلاش می‌کنند و درگیری‌های شدیدی بین دو طرف در جریان است. گردان‌های القسام روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد نیروهایش وارد درگیری‌های شدیدی با نیرو‌های رژیم اشغالگر در شرق شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه شدند. گردان‌های القسام همچنین از هدف قرار دادن نیرو‌های اشغالگر در شرق گذرگاه رفح با خمپاره‌های سنگین خبر داد. القسام همچنین اعلام کرد یکی از تانک‌های رژیم صهیونیستی را بعد از هدف قرار دادن آن با راکت منهدم کرد و تجمعات نیرو‌های رژیم صهیونیستی در شرق رفح را با موشک‌های «رجوم» هدف قرار داد. گردان‌های القدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی) اعلام کرد مبارزانش وارد درگیری‌های شدیدی با نیرو‌های اشغالگر صهیونیستی در شرق رفح شدند. گردان‌های شهدای الاقصی نیز وارد درگیری‌های شدیدی با سربازان دشمن صهیونیستی در محور‌های شرق رفح شد. گردان‌های شهدای الاقصی اعلام کرد خودروی ارتش رژیم صهیونیستی را در شرق رفح با راکت هدف قرار داد. در این درگیری‌ها تعدادی از مبارزان فلسطینی شهید و زخمی شده‌اند و دشمن اشغالگر هم تلفاتی را متحمل شده است. رهبران مقاومت هشدار داده بودند که در صورت ورود زمینی به رفح، صهیونیست‌ها به پیک‌نیک نخواهند آمد و دروازه‌های جهنم به روی آن‌ها گشوده خواهد شد. 

 واکنش‌های بین‌المللی به جنایت در رفح
با تشدید جنایات اسرائیل در رفح، واکنش‌های بین‌المللی علیه نسل‌کشی فلسطینیان افزایش یافته است. طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، عبدالله دوم، پادشاه اردن در سخنانی گفت که حمله رژیم صهیونیستی به گذرگاه رفح و بسته شدن آن برای ورود کمک‌ها فاجعه انسانی در نوار غزه را تشدید خواهد کرد. یک منبع مصری هم به روزنامه العربی‌الجدید گفت: «قاهره نامه اعتراض‌آمیزی را علیه یورش ارتش اسرائیل به گذرگاه رفح و فیلادلفیا به تل‌آویو ارسال کرده است.» طبق گفته این منبع، قاهره در پیام خود هشدار داده است که این سرکشی اسرائیل ممکن است مصر را به بازنگری در نقش میانجیگری خود در مذاکرات آتش‌بس در نوار غزه سوق دهد. وزارت خارجه قطر نیز اعلام کرد که کوچ اجباری غیرنظامیان از رفح نقض جدی قوانین بین‌المللی به‌شمار می‌آید و بحران انسانی را افزایش می‌دهد. سایر کشور‌ها نیز به نوبه خود نگرانی خود را نسبت به وضعیت انسانی در رفح ابراز کرده و خواستار توقف حملات اسرائیل به غیرنظامیان شدند. جامعه جهانی نگران است که حمله زمینی به رفح، علاوه بر کشتار بیشتر فلسطینیان، قطحی و گرسنگی را نیز شدت بخشد و شرایط را برای ۵/۱ میلیون فلسطینی مستقر در این منطقه دشوارتر از قبل کند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سامان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
0
0
نمی‌دونم جمعیت غزه رو ۱/۵ میلیون نوشتید یا ۵/۱ میلیون
در هر حال هیچکدوم درست نیست
گزارش خوبی بود ممنون.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار