کد خبر: 1151363
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱
عضو کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: اگر دانشگاه‌ها از ظرفیت‌های مهارتی به خوبی بهره‌مند نشوند خروجی فارغ‌التحصیلان ما مدرک‌های روی دست مانده‌ای می شود که دردی از جامعه حل نمی‌کنند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، احمد حسین فلاحی عضو کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره عدم ارتباط صنعت و دانشگاه، گفت: متأسفانه دانش‌مان به سمت دانش‌مهارتی نرفته و گرایش‌ها و رشته‌ها را براساس نیازهای جامعه نیز توسعه نداده‌ایم. نیامده‌ایم براساس واقعیت‌ها تصمیم‌گیری و سرفصل‌ها و دروس آموزشی را مطابق با نیاز بازار برنامه‌ریزی کنیم؛ البته ناگفته نماند که در حال حاضر آموزش‌ها با نیاز جامعه سنخیت ندارد.  

 وی افزود: در حال حاضر در قانون برنامه ششم توسعه آمده ۵۰ درصد آموزش‌ها در آموزش و پرورش و ۳۰ درصد در دانشگاه‌‌ها باید به صورت مهارتی باشد؛ در صورتی که الان ۱۶ درصد آموزش‌ها در دانشگاه‌ها مهارتی است و ۱۵ درصد در نظام‌ آموزش و پرورش عقب هستیم. 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه افزود: هنرستان‌ها را تعطیل کردیم و دانش‌آموزان هنرستانی را آزاد گذاشته‌ایم تا در رشته‌های دیگری در دانشگاه‌ها تحصیل کنند؛ طبیعتاً ادامه مهارت‌آموزی متوقف می‌شود با ادامه چنین رفتاری نمی‌توان به خوبی از ظرفیت‌های مهارتی استفاده کرد.

حسین فلاحی خاطرنشان کرد: قطعاً اگر دانشگاه‌ها از ظرفیت‌های مهارتی به خوبی بهره‌مند نشوند خروجی فارغ‌التحصیلان ما مدرک‌های روی دست مانده‌ای که دردی از جامعه حل نمی‌کنند، می‌شود یا اینکه جامعه متوجه سرمایه‌ انسانی که در اختیار دارد نیست که برای تولید علم وقت گذاشته است. ارتباط صنعت و دانشگاه را هم باید مانند حالت ستادی مولدسازی که سران قوا پای کار آمدند عملی کنیم در بحث صنعتی‌سازی، ناظر به بحث تولید و ناظر به رشد تولید تشکیل شود تا دستگاه‌ها را موظف کند با یکدیگر تعامل و همگرایی داشته باشند. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار