کد خبر: 1169686
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
اهمال‌کاری سهوی یا عمدی؟
دوره ریاست علیرضا دبیر در فدراسیون کشتی ۲۶ تیرماه به پایان می‌رسد، به همین دلیل فدراسیون و وزارت ورزش روی ۲۲ تیرماه برای برگزاری مجمع انتخاباتی کشتی به اجماع رسیدند. بر همین اساس قرار است آخر هفته (پنج‌شنبه) مجمع انتخاباتی فدراسیون کشتی برای انتخاب رئیس جدید تشکیل جلسه دهد. این در حالی است که شواهد امر حکایت از تعویق احتمالی انتخابات کشتی دارد!
دنیا حیدری

در حالی تنها چهار روز تا برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون کشتی زمان باقیست که عدم برگزاری انتخابات کمیسیون‌های زیرمجموعه این فدراسیون دلیل خوبی برای تعویق انتخابات پنج‌شنبه است! براساس آیین‌نامه فدراسیون‌های ورزشی، سه ورزشکار مرد و سه ورزشکار زن به انتخاب کمیسیون ورزشکاران فدراسیون، دو مربی فعال مرد و دو مربی فعال زن به انتخاب کمیسیون و یک داور زن و یک داور مرد به انتخاب کمیسیون مربوطه در انتخابات حق رأی دارند، اما در کمال ناباوری و براساس مستندات موجود، انتخابات کمیسیون ورزشکاران و مربیان در سال ۹۶ برگزار شده است، یعنی بیش از شش سال قبل و در این مدت تنها انتخابات کمیسیون داوران در زمانی که باید (۱۴۰۰) در زمان رئیس فعلی برگزار شده و کمترین توجهی به برگزاری انتخابات دیگر کمیسیون‌های زیرمجموعه فدراسیون کشتی نشده است، آن‌هم در شرایطی که کمیسیون‌های زیرمجموعه فدراسیون کشتی دارای ۱۲ حق رأی هستند! اهمیت این تعداد رأی زمانی مشخص می‌شود که یادآور شویم رقابت دبیر برای کسب عنوان ریاست فدراسیون به دلیل همین تعداد رأی بود که به دور دوم کشیده شد.
۲۶ تیرماه ۹۸، مجمع انتخاباتی ریاست فدراسیون کشتی با حضور هفت نامزد و با ریاست محمدرضا داورزنی، معاون وزیر ورزش برگزار شد. سیداصغر آزوره، جاسم امیری، حمید بنی‌تمیم، علی‌اکبر جیره‌سرایی‌بازار‌کرد، محمدرضا صالحی، عبدالمهدی نصیرزاده و علیرضا دبیر کاندیدا‌های ریاست فدراسیون بودند که از بین این نفرات، جیره‌سرایی و جاسم امیری از انتخابات انصراف دادند و محمدرضا صالحی نیز در مجمع حاضر نشد تا رقابت بین آزوده، حمید بنی‌تمیم، عبدالمهدی نصیرزاده و علیرضا دبیر باشد. هرچند آزوده تنها دو رأی آورد، اما بنی‌تمیم ۱۱ و نصیرزاده ۱۲ رأی کسب کردند تا دبیر با کسب ۱۸ رأی نتواند در همان دور نخست به عنوان رئیس انتخاب شود و کارش به دور دوم بکشد. البته در دور دوم دبیر با کسب ۳۱ رأی از ۴۳ رأی مأخوذه به عنوان رئیس انتخاب شد، اما همان ۱۲ رأی نصیرزاده بود که کار او را به دور دوم کشید. ۱۲ رأی مهمی که به نظر می‌رسد فدراسیون کشتی عمدی یا سهوی نقش مهم آن را در انتخابات به دست فراموشی سپرده است! اتفاقی که می‌تواند انتخابات را به تعویق بیندازد، چراکه بی‌هیچ شک و تردیدی برگزاری انتخابات کمیسیون‌ها (با توجه به اینکه پروسه ثبت‌نام و برگزاری انتخابات) حداقل به چیزی حدود ۴۵ روز زمان نیاز دارد و بی‌شک نمی‌توان طی یکی، دو روز تکلیف آن‌ها را روشن کرد تا براساس قوانین، شاهد حضور نماینده‌های کمیسیون‌های زیرمجموعه فدراسیون کشتی در مجمع انتخاباتی باشیم و همین یک قلم می‌تواند زمان انتخابات را دستخوش تغییر کند که براساس آن تا زمان مشخص شدن مجمع بعدی، فدراسیون کشتی باید با سرپرست اداره شود، سرپرستی که اتفاقاً همین چند روز گذشته برخی معتقد بودند باید علیرضا دبیر باشد!
اینکه فراموشی نقش کمیسیون‌های زیرمجموعه فدراسیون در مجمع انتخاباتی عمدی بوده یا سهوی، پاسخی است که تنها فدراسیون و دست‌اندرکاران آن می‌توانند بدهند، اما جالب است که چند روز قبل برخی مدعی بودند اگر کار فدراسیون به انتخاب سرپرست بکشد، وزارت بهتر است دبیر را به عنوان سرپرست انتخاب کند. پیشنهادی که مطرح شدن آن جای سؤال و تعجب داشت، خصوصاً که تا همین چند روز قبل کمتر کسی حواسش به نقش کمیسیون‌های زیرمجموعه فدراسیون کشتی بود و عدم برگزاری انتخابات آنها، به همین دلیل لزومی برای انتخاب سرپرست نبود که حرف آن پیش کشیده شود. اما شاید برخی حواس‌شان جمع‌تر از رسانه‌ها بوده که حرفش را پیش کشیده‌اند!
در هر صورت اهمال‌کاری فدراسیون کشتی در برگزاری انتخابات کمیسیون‌های زیرمجموعه خود می‌تواند روشن شدن تکلیف مجمع انتخاباتی و رئیس جدید را به درازا بکشد و مقصر اصلی آن کسی نیست جز دبیر که طی چهار سال گذشته هیچ توجهی به این مهم نکرده و زمینه برگزاری انتخابات کمیسیون‌های زیرمجموعه خود را فراهم نکرده است!

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار