کد خبر: 1188890
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۰
رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی با بیان اینکه باید بین دانشگاه با واحد‌های دانشگاهی، مؤسسات آموزشی پژوهشی و مؤسسات آموزش عالی تفاوت قائل باشیم، گفت: در حال حاضر در کشور ۲۲۴ دانشگاه وجود دارد و اول انقلاب این تعداد ۲۶ دانشگاه بود که نسبت به دانشگاه‌های اول انقلاب ۱۰ برابر شده است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، علی باقر طاهری‌نیا رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: در فضای عمومی جامعه برخی متصورند که تعداد دانشگاه‌های ما بسیار زیاد است اما باید بین دانشگاه با واحدهای دانشگاهی، مؤسسات آموزشی پژوهشی و مؤسسات آموزش عالی تفاوت قائل باشیم.

وی افزود: در حال حاضر در کشور ۲۲۴ دانشگاه وجود دارد و اول انقلاب این تعداد ۲۶ دانشگاه بود که نسبت به دانشگاه‌های اول انقلاب ۱۰ برابر شده است. 

رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی گفت: اگر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، پیام نور، مؤسسات آموزشی پژوهشی و آموزش عالی را به صورت مجزا حساب کنیم ۲ هزار و ۲۹۰ دانشگاه می‌شود که این تعداد درست نیست. در اصل باید بگوییم ۲ هزار و ۲۹۰ واحد و مؤسسه و دانشگاه داریم که این عدد، عدد بالایی در کشور نیست. 

* تعداد دانشگاه‌های کشور نسبت به اول انقلاب ۱۰ برابر شده است

طاهری‌نیا خاطرنشان کرد: عدد واقعی‌مان برای دانشگاه‌ها ۲۲۴ و برای مؤسسات دانشگاهی و مؤسسات آموزش عالی ۲ هزار و ۲۹۰ است و جالب است که تعداد دانشگاه‌ها نسبت به اول انقلاب و تعداد واحدهای دانشگاهی نیز ۱۰ برابر شده است. 

وی در پایان گفت: ابتدای انقلاب حدود ۲۴۰ واحد دانشگاهی داشتیم که در حال حاضر دو برابر شده است و این عدد راجع به تعداد دانشگاه‌ها است، تصور اینکه تعداد دانشگاه‌ها در کشور زیاد است مبتنی بر واقعیت نیست و آن چیزی که ممکن است زیاد باشد تعداد واحدهای دانشگاهی و مؤسسات دانشگاهی است و مؤسسات غیردولتی و غیرانتفاعی نیز شامل این موارد می‌شود. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار