کد خبر: 1217181
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۸
رییس ستاد مبارزه با مواد مخدر در بازدید از غرفه جوان در نمایشگاه مطبوعات اعلام کرد:
اسکندر مؤمنی رییس ستاد مبارزه با مواد مخدر در بازدید از غرفه گروه رسانه‌ای جوان در چهارمین روز برگزاری نمایشگاه رسانه‌های ایران در خصوص میزان کشفیات مواد مخدر در ایران گفت: بالاترین کشفیات مواد مخدر مربوط به ایران است و ما معمولا سالانه حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ تن مواد مخدر کشف می‌کنیم.

وی افزود: گاهی هم در اوج کشفیات ما به هزار یا هزار و صد تن هم می‌رسد و در همین ۱۰ ماه امسال حدود ۶۰۰ تن کشفیات مواد مخدر را داشتیم.


مؤمنی اظهار داشت: از سوی دیگر برای بالا بردن هزینه ورود مواد مخدر و ترانزیت آن به خارج از کشور دستگاه‌هایی مانند سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، بسیج و حتی دستگاه‌هایی مثل گمرک که در مبادی فعالیت دارند همکاری خوبی داشته اند به طوریکه برآورد‌های ما نشان می‌دهد حدود ۱۵ درصد ورود مواد مخدر به ایران و ترانزیت آن به خارج کاهش پیدا کرده است.


رییس ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: به دلیل افزایش هزینه قاچاقچیان معابر دیگری را غیر از ایران برای ترانزیت مواد مخدر به کشور‌های دیگر انتخاب کرده اند.


وی افزود: همچنین انسداد و تقویت کنترل مرز‌ها و اقدامات جدیدتری در حال وقوع است تا انشالله ما بتوانیم هزینه‌های ورود و ترانزیت از مسیر ایران را افزایش بدهیم که به تبع آن ورود مواد مخدر کاهش پیدا کند. البته افزایش کشفیات را صرفا دلیل بر افزایش موفقیت نمی‌دانیم و ما باید اقدامات بازدارنده به ویژه در مرز‌ها به گونه‌ای باشد که هزینه بالا برود و ورود از مسیر ایران به صرفه برای قاچاقچیان نباشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار