کد خبر: 1084132
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵

استفاده و الهام از ترندهای روز دنیا در طراحی نما و دکوراسیون داخلی

یکی از راه هایی که به شما کمک می کند تا ویلایی که طراحی می کنید لوکس تر و شیک تر دیده شود استفاده از ترندهای روز طراحی و معماری می باشد . برای مثال در طراحی ویلا مدرن امروزه از  پلان های باز استفاده می کنند و تا جایی که ممکن است فضاهای مشترک میان درون و بیرون طراحی کرده و همچنین از تک تک فضاها بهترین استفاده را می کنند . از متریال هایی مانند چوب بیشتر از گذشته استفاده می شود و از پارتیشن های چوبی یا شیشه ای برای جدا کردن یکسری فضاها نیز استفاده می شود . البته که بهتر است در طراحی ویلا اصالت سبک مورد نظر و سلیقه ی کارفرما را در نظر گرفته شود چرا که ترندها ممکن است دوره ای باشند و دوره ای نباشند . همچنین بهتر است که از متخصصین این زمینه کمک گرفته شود ، آن ها می توانند از همین ترندها بهترین استفاده را نموده و طوری نما و دکوراسیون داخلی ویلا را طراحی کنند که همیشه زیبا و لوکس به نظر بیاید .

طراحی ویلا تضمینی با بالا ترین کیفیت و مناسب ترین قیمت با هیرادانا

  • استفاده از متریال های مرتبط با سبک مدرن

در هر سبکی با توجه به ویژگی هایی که دارد ، متریال های خاصی پر طرفدارتر و پر استفاده تر می باشند . در سبک مدرن در طراحی ویلا متریال هایی مانند کامپوزیت ، سنگ ، چوب ، بتن ، شیشه ، فلز و ... طرفدار و استفاده ی زیادی دارد . حال برای آنکه ویلا لوکس تر و منحصر به فردتر شود باید از همین متریال ها بهترین و خلاقانه ترین استفاده را نمود . می توان از چوب برای پله ها ، پوشش سطوح ، از کامپوزیت و شیشه برای نما ، از فلز برای نرده ها و یا عناصر تزیینی درون ویلا و ... استفاده نمود . حتی بسیاری از افراد از بتن و بتن اکسپوز نیز علاوه بر طراحی نما در داخل خانه و برای دیوارها استفاده می کنند که حس و حالی خاص و مینیمال به فضا می بخشد .

  • استفاده از پنجره های سرتاسری و بزرگ

یکی از المان ها و شاخصه های سبک مدرن استفاده از نور طبیعی و پنجره های سرتاسری می باشد . حال باید دقت نمود که این نکته در تمامی ویلاهای مدرن یکسان است . اما جزییات آن می تواند باعث معمولی یا لوکس بودن ویلا باشد . برای مثال باید به چهارچوب پنجره ها و حتی شکل خود پنجره دقت کنید . اگر از پرده برای پوشاندن پنجره ها استفاده می کنید طرح و جنس پرده بسیار مهم می باشد . اصولا پرده های بلند و ساده در رنگ های خنثی و یا پرده هایی با طرح ریز در سبک مدرن طرفداران زیادی دارند . پنجره های باریک مستطیلی و یا مربعی برای بالکن نیز میتوانند گزینه ی مناسبی باشد . چهارچوب های ساده ی مشکی رنگ و یا سفید رنگ نیز می تواند هماهنگی خوبی با انواع متریال ها و رنگ ها در دکوراسیون داخلی و طراحی نما ایجاد کند .

استفاده و الهام از ترندهای روز دنیا در طراحی نما و دکوراسیون داخلی

  • توجه به طراحی تراس و بالکن

یکی از نکاتی که برای طراحی ویلا بسیار مهم است و باعث زیبایی و شیک تر شدن آن می شود طراحی بالکن و تراس است . اکثر ویلاهای سبک مدرن حتی در طبقه همکف خود نیز فضایی را مانند تراس یا بالکن طراحی می کنند که با فضای بیرونی در ارتباط است . بالکن ها در ارتفاع این مزیت را دارند که به ساکنین هم لذت دیدن چشم انداز اطراف ویلا و هم استفاده از هوای پاک و مطبوع را می دهند . به همین دلیل مبلمان این فضا و به طور کلی طراحی مناسب این فضا می تواند گزینه ی خوبی برای شیک تر و لوکس تر کردن ویلا باشد .

  • طراحی پله های دکوراتیو

از جمله ترندهای این چند سال اخیر در طراحی دکوراسیون داخلی ویلا پله های دکوراتیو می باشد . به طوری که می توان گفت طراحی پله های دکوراتیو در طراحی ویلا مدرن جز جدانشدنی آن محسوب می شود . پله ها انواع مختلف یک طرفه ، دو طرفه ، گرد و ... را دارند و می توان با استفاده از متریال هایی مانند چوب ، شیشه ، بتن و ... آن ها را طراحی و اجرا نمود . نکته ای برای طراحی پله ها حائز اهمیت است این است که دیگر به پله فقط به چشم یک فضای ارتباطی میان طبقات نگاه نمی شود بلکه آن را و اطراف آن را فضایی جذاب برای مکث نیز می دانند . به همین علت طراحان امروزه در کنار پله به طراحی پنجره ، استفاده ی مفید به عنوان فضای کتابخانه ، فضای نشستن و ... از زیر پله می پردازند .

  • طراحی وید

وید را می توان فضایی برای گلخانه و یا حتی نشیمن یا فضایی برای گذران اوقات فراغت در ویلاهای دوبلکس و با تعداد طبقات بیشتر دانست . در تمامی ویلاها وید طراحی نمی شود اما در بسیاری از ویلاهای مدرن این فضا در نظر گرفته می شود و گاهی به آن به شکل ویژه و مخصوصی پرداخته می شود و گاهی آن جزیی از فضای معمولی خانه محسوب می شود . به هر حال طراحی وید و پرداختن و توجه به آن و شاخص کردن آن می توان نکته ای برای جذابیت بیشتر ویلا مدرن باشد . درواقع وجود فضاهای شاخص و قابل توجه در یک ویلا می تواند کیفیت فضایی آن را در دید صاحبان آن و دیگران بالا ببرد .

  • طراحی فضاهای واسطه و آزاد

همانطور که گفتیم در ویلاهای مدرن به ویژه ویلاهای مدرن امروزی فضاهایی که به صورت اشتراکی هم جزییاز بیرون محسوب شده و هم جزیی از داخل به حساب می آیند طرفداران زیادی دارند و محبوب هستند . این فضاها در صورت لزوم می توانند دارای دیوار و سقف باشند و در غیر این صورت نیز می توانند هیچگونه دیواری نداشته باشند و جزیی از محوطه ی ویلا به حساب بیایند . اصولا در کنار این فضاها درخت و استخر و عناصر و فضاهای شاخصی طراحی می شود که باعث دل انگیزی بیشتر آن و لذت بخشیدن بیشتر به ساکنین بشود .

  • طراحی فضاهای داخلی به صورت باز و منعطف

همانطور که پیش تر نیز گفتیم سبک مدرن به فضاهای باز علاقه ی زیادی دارد . از طرفی امروزه سلیقه و شخصیت افراد به این سمت می رود که از فضاها استفاده های چند وجهی داشته باشند . برای مثال بسیاری از افراد در فضای عمومی خانه ی خود ورزش نیز می کنند و یا به مطالعه می پردازند . به همین علت بهتر است که فضاهایی مانند نشیمن و پذیرایی به صورت منعطف و باز طراحی شوند تا بتوان از آن ها استفاده های زیادی نمود .

  • استفاده از یخچال توکار در آشپزخانه و کابینت های سرتاسری

یکی از ترندهای طراحی آشپزخانه استفاده از کابینت های سرتاسری و عناصر مخفی می باشد . درواقع دیگر مثل گذشته بدنه ی یخچال و فر و ماشین ظرف شویی و ... مشخص نمی باشند بلکه آن ها پشت درب های کابینتی مخفی شده و ظاهری یکدست به فضای آشپزخانه می بخشند . این کار باعث شیک تر دیده شدن فضای آشپزخانه نیز می شود و همچنین آن را تمیزتر نشان می دهد . همچنین می توان از کاشی های روشن برای دیواره ها و از کفپوش های چوبی و یا سرامیک هایی با ابعاد بزرگ برای کف آشپزخانه استفاده نمود . اغلب در آشپزخانه های امروزی به جای اپن از جزیره استفاده می شود .

  • و ...

استفاده و الهام از ترندهای روز دنیا در طراحی نما و دکوراسیون داخلی

کلام آخر

شرکت طراحی ویلا هیرادانا را می توان جز بهترین شرکت معماری و دکوراسیون ها در ایران در زمینه طراحی ویلا و دیگر زمینه های طراحی و معماری و بازسازی و مشاوره دانست . هیرادانا با داشتن مهندسین و طراحانی با تجربه و خبره آماده ی خدمت رسانی به شما می باشد . شما می توانید با توضیح پروژه ی خود به مهندسین این شرکت از خدمات مختلف این شرکت استفاده نمایید . از طریق شماره 09125754921 با ما در تماس باشید و جهت مشاهده نمونه کار ها به سایت به آدرس www.hiradana.com  مراجعه کنید .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر