کد خبر: 1132706
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱
برای نخستین بار انجام شد:
برای نخستین بار در تاریخ حفاری تونل مترو، جمعی از بانوان فعال اجتماعی اسلامشهری از روند اجرایی پروژه عظیم مترو جنوب غرب استان تهران (اسلامشهر) بازدید کردند.
بهاره عشقی صابر

به همت امور بانوان فرمانداری اسلامشهر جمعی از بانوان فعال اجتماعی ،با حضور در شفت میانی شاطره از ابر پروژه عمرانی مترو جنوبغرب استان تهران و احداث ایستگاه مترو میدان نماز بازدید و در جریان روند احداث این پروژه عظیم قرار گرفتند.

معصومه گیل آبادی مسئول امور بانوان فرمانداری شهرستان اسلامشهر، در حاشیه این بازدید چند ساعته بانوان کنشگر و فعال فرهنگی اجتماعی از مترو جنوب غرب استان تهران، اظهار کرد: این اردو و بازدید به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و هفته زن و با حضور بانوان فعال شهرستان اسلامشهر در گروه های مردمی و جهادی و با هدف معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران، برای نخستین بار از تاریخ کلنگ زنی وآغازعملیات اجرایی احداث مترو جنوب غرب تهران انجام شده است.

گیل آبادی افزود: پروژه مترو جنوب غرب استان تهران که توسط شهرداری اسلامشهر در حال احداث بوده، یکی از بزرگترین و فاخرترین پروژه های شهرستان اسلامشهر و استان تهران است که با همت مسئولین ملی، استانی و شهرستانی کلنگ احداث آن دی ماه سال ۹۷ بر زمین زده شد و تاکنون پیشرفت خوبی داشته و به عنوان یک ابر پروژه ملی از آن یاد می شود.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری  برای روشنگری و ضرورت جهاد تبیین، تاکید کرد: در این بازدید، بانوان توانمند و کنشگران اجتماعی با گوشه ای از پیشرفت های عمرانی شهرستان اسلامشهر و اقدامات مسئولین آشنا شدند، تا هر کدام در حوزه فعالیت خود با آگاهی و بینش به عنوان سفیران بانوان بتوانند، روایت کننده و بیانگر دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشند.

مسئول امور بانوان فرمانداری،گفت: بازدید از بوستان بانوان در حال احداث شهرداری اسلامشهر، پروژه اصلاح هندسی میدان الغدیر، وروند احداث کمربندی شمالی اسلامشهر و دیگر پروژه های عمرانی شهرداری از جمله برنامه های اردوی است که، در نظر داریم در برنامه های بعدی جمع دیگری از بانوان شاغل درادارات و فعالان فرهنگی و اجتماعی شهرستان از این پروژه ها بازدید واز نزدیک در جریان روند عملیات احداث  آنها قرار گیرند.

بانوان فعال اجتماعی از این اردوی چند ساعته خود به عنوان یک تجربه منحصر به فرد یاد کردند و از مسئولین شهرستان اسلامشهر که در این شرایط سخت اقتصادی هیچ یک از پروژه های عمرانی این شهرستان تعطیل نشده و در حال اجرا است، تقدیر و تشکر کردند و خواستار کمک و مساعدت مسئولین استانی و ملی برای تامین اعتبارات ابر پروژه متروی جنوب غرب استان تهران شدند.

قابل ذکر است  که حفاری مکانیزه تونل ابرپروژه مترو جنوب غرب استان تهران بطول ۹۶۰۰متر تا پایان دی ماه۱۴۰۱ در حدود ۷۰درصد و حفاری تونل دستی آن  نیز ۶۴درصد و درمجموع از ۱۰/۵کیلومتر طول تونل، حفاری ۶/۵کیلومتر انجام شده و ایستگاه مترو میدان نماز که بر اساس مدل سازی BIM در حال اجرا است هم تا پایان دی ماه بالغ بر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار