کد خبر: 1151011
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۰
در مراسم روز قدس در پکن؛
سفیر جمهوری اسلامی ایران در مراسم روز جهانی قدس در پکن اظهار داشت: تحولات اخیر در غرب آسیا نوید معماری جدیدی را می‌دهد که می‌تواند توسعه و پیشرفت را به ملت‌های مظلوم منطقه بازگرداند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، مراسم روز جهانی قدس با شرکت رئیس انجمن اسلامی، اندیشمندان، اساتید و فعالان فرهنگی مسلمان و غیر مسلمان چینی در روز جمعه (۲۵ فروردین) در سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن برگزار شد.

«محمد کشاورززاده» سفیر کشورمان در چین در این مراسم اظهار داشت: غرب آسیا در طول چند قرن اخیر صحنه منازعات مذهبی، قومی، جنگ‌های خونین و صحنه رقابت قدرت‌های جهانی بوده است و در حال حاضر بخش‌های مختلف خاورمیانه و شمال آفریقا (سوریه، عراق، لیبی، یمن، لبنان و غزه) در آتش ناآرامی و تنش می‌سوزد.

وی غصب سرزمین فلسطین توسط صهیونیست‌ها به عنوان زخمی‌ بر پیکر جهان اسلام خواند و افزود: توسعه شهرک‌سازی، نقض فاحش و سازمان یافته حقوق بشر به ویژه تضییع حقوق کودکان، نقض آزادی بیان، اقدامات تبعیض نژادی، عدم پایبندی به قوانین و مقررات بین الملل بخشی از جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین است.

سفیر کشورمان در چین با بیان این‌که مواضع و دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران در قبال تحولات فلسطین از آغاز تا به امروز بر پایه حمایت از آرمان آزادی فلسطین استوار بوده است، گفت: ابتکار دموکراتیک جمهوری اسلامی ایران برای برقراری صلح عادلانه و پایدار در غرب آسیا و حل و فصل اساسی مسأله فلسطین، پایان اشغال سرزمین فلسطین، بازگشت همه آوارگان و تشکیل دولت مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شریف و برگزاری همه‌پرسی تحت نظارت بین المللی و با مشارکت کلیه اقوام و ساکنین اصلی این سرزمین است که در مجامع بین المللی به‌صورت شفاف بیان شده و در دبیرخانه سازمان ملل هم به ثبت رسیده است.

کشاورززاده تصریح کرد: خوشبختانه تحولات اخیر در غرب آسیا نوید معماری جدیدی را می‌دهد که می‌تواند توسعه و پیشرفت را به ملت‌های مظلوم منطقه بازگرداند.

وی با بیان این‌که زمان آن رسیده است ملت‌های شریف غرب آسیا به دور از تفاوت‌های نژادی، مذهبی و فرقه‌ای، برای بازگرداندن صلح و آرامش به منطقه همت بگمارند، متذکر شد: توافق ایران و عربستان که با میانجیگری دولت چین انجام شد، سرفصل تازه‌ای برای همکاری‌های توسعه‌ای، اقتصادی و امنیتی در این منطقه خواهد بود که آثار آن را نه تنها دو کشور، بلکه سایر کشورها به ویژه ملت‌های مظلوم و ستمدیده در یمن و فلسطین و سوریه و عراق احساس خواهند کرد.

«یانگ فامینگ» رئیس انجمن اسلامی چین نیز در سخنانی در این مراسم اظهار داشت: اهمیت روز قدس در بیداری مسلمین و مقابله آنان با استیلاجویی و دفاع از صلح، عدالت و آرمان مردم فلسطین است.

وی افزود: همه مسلمانان چین ضمن دفاع از فلسطین برای ساخت جامعه بشری با آینده‌ای مشترک و حفظ صلح آن تلاش خواهند کرد؛ اگر مسلمانان جهان در مسیر خدا، قرآن و آموزه‌های پیامبر اسلام همگام شوند سرنوشت فلسطین نیز درگون خواهد شد و خورشید صلح بر این سرزمین خواهد درخشید.

رئیس انجمن اسلامی چین که مهمترین نهاد اسلامی چین و عهده‌دار کلیه امور مسلمانان این کشور است، همچنین با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور، از توسعه و تعمیق روابط مشارکت جامع راهبردی تهران - پکن ابراز خرسندی کرد.

در این گردهمایی دیگر اندیشمندان و اساتید چینی نیز با نگاه‌های متفاوت در خصوص مسأله فلسطین به ایراد سخنرانی پرداختند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار