کد خبر: 1175341
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴
عضو شورای اجرایی اتحادیه بین المجالس جهانی گفت: دستگاه دیپلماسی باید در زمان هتک حرمت مقدسات اقدامی قاطع، متناسب و به‌موقع انجام دهد و نباید به صدور بیانیه سیاسی و احضار سفیر کفایت کند تا آنها بدانند خط قرمز مسلمانان قابل چشم پوشی نیست.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، الهام آزاد، دبیر فراکسیون مهدویت مجلس شورای اسلامی و عضو شورای اجرایی اتحادیه بین المجالس جهانی(IPU) در گفت وگو با خبرنگار فارس در نایین ضمن‌ محکومیت توهین به ساحت مقدس قرآن کریم، اظهار کرد: صحنه‌گردانان و عاملان اصلی موضوع هتک حرمت مجدد به ساحت مقدس قرآن کریم قطعا دارای تفکرات موهن رژیم صهیونیستی و سازمان امنیتی موساد هستند و این اقدام نفرت انگیز در جهت عادی سازی حرمت‌شکنی به مقدسات مسلمانان طراحی و انجام شده است‌.

وی افزود: دولت سوئد باید در راستای مسؤولیت‌های بین المللی خود به ویژه تعهدات حقوق بشر در چارچوب سازمان ملل، اقدام‌های بازدارنده برای جلوگیری از چنین جنایت نفرت‌انگیز علیه دین اسلام و بیش از دو میلیارد‌ مسلمان انجام دهد.
 
آزاد با بیان‌ اینکه شکستن احترام به اصول بنیادین مذهبی قابل چشم پوشی نیست، گفت: شورای حقوق بشر از دولت‌ها می‌خواهد طبق قوانین ملی خود و مطابق با حقوق بشر و حقوق بشر دوستانه، حداکثر تلاش خود را به کار گیرند تا اطمینان حاصل شود که مکان‌های مذهبی، اماکن، زیارتگاه‌ها و نمادهای مذهبی به‌طورکامل مورد احترام و حفاظت قرار گیرد و در مواردی که در معرض هتک حرمت یا تخریب هستند، اقدامات بیشتری انجام شود.

نماینده مردم شهرستان‌های نایین و خور‌وبیابانک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دستگاه دیپلماسی کشورمان باید در این زمان حساس، اقدامی قاطع، متناسب و به‌موقع انجام دهد و نباید به صدور بیانیه سیاسی و احضار سفیر کفایت کند و بایستی اقدامات بنیادین، اساسی و عبرت‌آموز دیگری انجام شود تا آنها بدانند خط قرمز مسلمانان قابل چشم پوشی نیست.

دبیر فراکسیون مهدویت مجلس شورای اسلامی به وزارت امور خارجه توصیه کرد: ضمن اقدامات قاطع، از طریق  ظرفیت‌های سازمان همکاری اسلامی نیز این مورد مهم پیگیری و مطرح شود چرا که سازمان همکاری اسلامی باید در یک نشست اضطراری در چارچوب سیاسی، اقتصادی _تجاری و فرهنگی، تحریم‌ها را برای دولت سوئد در نظر بگیرد.

آزاد با اشاره به اینکه محدود شدن روابط دیپلماتیک و اقتصادی کل کشورهای اسلامی اقدام به موقع متنبه کننده است، بیان کرد: امیدوارم پیگیری‌های بین المللی در چارچوب سازمان همکاری اسلامی در فرصت های پیش‌رو انجام پذیرد و رویکرد قاطعانه‌ای نیز در نشست پیش‌رو مجمع عمومی سازمان ملل متحد شکل گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار