کد خبر: 1177382
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۶
به بهانه روز خبرنگار؛
از رخداد‌های پرشور و بی‌سابقه در سطح دنیا که در دهه‌ی اخیر بخصوص پس از حذف ناآرامی‌های داخلی در عراق و حذف گروهک تروریستی داعش همه ساله و با گستردگی بیشتری برگزار می‌شود حماسه‌ی پیاده‌روی اربعین است که توانسته تاثیر بسزایی در وحدت و همگرایی شیعیان جهان از یک سو و از سویی تجلی آمادگی شیعیان در برابر نفوذ و تعدی استکبار و تروریزم داشته باشد.
رضا دهبالایی



به دلیل اهمیت و گستردگی موضوعیت اربعین، کشور‌های تحت سلطه و وهابیت در منطقه و نیز استکبار جهانی آمریکا و غرب همواره تلاش داشته این جو میلیونی را کم‌اهمیت جلوه داده و با سانسور خبری، به نوعی این حماسه را در برابر دیدگان جهانیان ناچیز جلوه دهند. لذا اهمیت اطلاع‌رسانی بین‌المللی توسط تیم‌های خبررسانی و خبرنگاری بیش از پیش جلوه‌گر می‌نماید. این امر مستلزم داشتن تیم خبرنگاری آشنا به زبان بین المللی، دارای مهارت‌های تکنولوژیکی و امکان بهره‌گیری از ابزار‌های هم‌افزایی خبری است.

در حقیقت با وجود چنین خبرنگاران زبده و با استعدادی می‌توان امید بست شکوه عظیم برنامه‌های ملی و مذهبی ماندگار شود. لذا پوشش کمی خبرنگاری در مراسمات مذهبی بزرگ بین المللی نظیر اربعین، مراسم تاسوعا و عاشورا، ولادت‌ها و شهادت‌های مذهبی از یک سو و از سویی مهارت خبرنگار در استفاده از ابزارهای تکنولوژیک و اطلاع‌رسانی جمعی می‌تواند در راستای تحقق یک پوشش خیری ویژه نقش بالایی ایفا نماید. از سویی شخصیت و تفکر خلاق خبرنگار نیز در توسعه عمق خبر و بازتاب به موقع و موثر رخدادی نظیر اربعین موثر است.

همگرایی خبرنگاران شیعه با خبرنگاران سایر نقاط دنیا و بازتاب سوژه‌های خبری ناب از جمله برپایی موکب‌ها، نحوه عزاداری‌ها، رسالت واقعه کربلا و سایر موارد نه تنها می‌تواند در پوشش گسترده‌ی خبری اربعین نقش داشته باشد، بلکه حتی می‌تواند سبب ایجاد انگیزه در پیروان سایر ادیان در تحقیق راجع به واقعه‌ی کربلا و در نهایت دین اسلام و تشیع شود.
شخصیت یک خبرنگار مذهبی و اطلاع از روانشناسی حرفه‌ی خبرنگاری مذهبی می‌تواند نقش شگرفی در به چالش کشاندن هجمه‌ی استکبار و شیطنت آنان در کمرنگ جلوه دادن واقعه اربعین داشته باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر