کد خبر: 1178323
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۴
وزیر حقوق بشر در دولت نجات ملی یمن خبر داد که از آغاز جنگ ائتلاف سعودی-اماراتی علیه یمن، تا به امروز، در جریان حملات نیرو‌های این ائتلاف، هشت هزار کودک یمنی جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، علی الدیلمی وزیر حقوق بشر در دولت نجات ملی یمن مستقر در صنعا گفت ائتلاف سعودی-اماراتی همچنان به جنایات خود علیه کودکان یمنی ادامه می‌دهد.

پایگاه خبری وکاله الصحافه الیمنیه به نقل از الدیلمی گزارش داد، از آغاز جنگ ائتلاف سعودی-اماراتی علیه یمن، تا به امروز، در جریان حملات مستقیم نیرو‌های این ائتلاف، هشت هزار کودک یمنی جان خود را از دست داده‌اند.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت و اوامر آمریکا و با جانبداری‌های سازمان ملل، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت، اقدام به تجاوز نظامی علیه یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرده است.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرده است و فقط با کشته و زخمی شدن هزاران یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور، گسترش قحطی، گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

الدیلمی با بیان اینکه کشتار مستقیم و غیر مستقیم کودکان یمن همچنین ادامه دارد، خاطر نشان کرد: از انحطاط اخلاقی و بی‌انصافی نهاد‌های حقوق بشری بین‌المللی باید متأسف بود؛ زیرا با آمار‌های نادرست، به دنبال سفیدشویی چهره ائتلاف هستند، ولی در عین حال ادعا می‌کنند که برای حمایت از کودکان یمن اقداماتی را انجام داده‌اند.

وی در پایان گفت که این نهاد‌ها هیچ اقدامی برای کودکان یمن انجام نداده‌اند و این مسئله باعث رسوایی نهاد‌های بین‌المللی شده است؛ نهاد‌هایی که بستن قرارداد با کشور‌های ائتلاف را به حساب خون کودکان یمن انجام می‌دهند.

سید عبدالملک الحوثی رهبر انقلاب یمن هم شب گذشته تأکید کرد که نمی‌توان در قبال این وضعیت که ملت یمن با مشکلات زیادی روبروست، سکوت کرد. الحوثی در این زمینه گفت: نمی‌توان در برابر اجرای برنامه‌های آمریکا و انگلیس توسط عربستان سکوت کرد؛ برنامه‌هایی که با جنگ، اشغالگری و محروم کردن از منابع ملی همراه است. عربستان هم تصور نکند که پس از شکست در جنگ نظامی، خواهد توانست به «پلن بی» روی آورد و به محاصره و محروم کردن یمن ادامه دهد.

رهبر انقلاب یمن خاطر نشان کرد: عربستان فکر نکند که می‌تواند از بازسازی، خروج از یمن و توقف محاصره شانه خالی کند و ملت ما هم کشتار و نابودی این کشور را فراموش خواهد کرد. به هر حال، این وضعیت نمی‌تواند تا ابد ادامه داشته باشد. عربستان هم باید این واقعیت را درک کند. عربستان باید بفهمد که ادامه اجرای دیکته‌های آمریکا و انگلیس، عواقب وخیمی برایش به همراه خواهد داشت.

وی ضمن هشدار به عربستان مبنی بر اینکه با وجود مشکلات یمن، ریاض هم نخواهد توانست در امنیت و رفاه باشد و در پروژه‌هایی مانند نئوم، سرمایه‌گذار جذب کند، گفت: عربستان فکر نکند که کشور ما نابود خواهد شد و ملت ما با گرسنگی روبرو خواهد بود و این کشور از تبعات اقدامات خود به دور می‌ماند. تداوم سیاست‌های خصمانه و نادرست از سوی سعودی و مداخله در امور داخلی ما، صلح برای این کشور به همراه نخواهد داشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار