کد خبر: 1186193
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۵
نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان در دیدار با دبیر کل سازمان ملل متحد نسبت به تعداد آوارگان سوری حاضر در لبنان ابراز نگرانی کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، امروز سه‌شنبه، نجیب میقاتی، نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان در جریان سفر خود به نیویورک جهت حضور در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، ضمن حضور در دفتر آنتونیو گوترش، دبیر کل این سازمان، نگرانی لبنان از تعداد آوارگان سوری حاضر در این کشور را ابراز داشت.

نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان در این دیدار اعلام کرد که لبنان در سایه بحران اقتصادی و مالی شدید، نمی‌تواند بار تعداد آوارگان بیشتر را به دوش بکشد.

میقاتی در این دیدار ضمن قدردانی از سازمان ملل متحد به دلیل حمایت از لبنان در تمامی زمینه‌ها تاکید کرد: لبنان به قطعنامه‌ها و مصوبات بین‌المللی پایبند است.

نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان در ادامه از سازمان ملل متحد خواست که در راستای توقف نقض حاکمیت لبنان از سوی رژیم صهیونیستی از این کشور حمایت کند.

از سوی دیگر گوترش نیز ضمن قدردانی از سخاوت لبنان در میزبانی از آوارگان سوری بر حمایت مداوم سازمان ملل متحد از ملت لبنان تاکید کرد.

دبیر کل سازمان ملل متحد در ادامه گفت: من تلاش خواهم کرد که کشور‌های کمک‌کننده به لبنان، حمایت بیشتری از خانواده‌های فقیرتر لبنان و حل‌وفصل بحران آوارگان سوری حاضر در این کشور صورت بدهند.

گفتنی است تعداد آوارگان سوری حاضر در لبنان به ۱.۸ میلیون نفر می‌رسد که براساس ارزیابی منابع لبنانی نام ۸۸۰ هزار نفر از آنان نزد کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان به ثبت رسیده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار