کد خبر: 1188086
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸
وزیر صمت، به عنوان رئیس شورای نظارت، مقصر اصلی حضور آقای سلاح‌ورزی در این مسند است.»

به گزارش جوان آنلاین به نقل از جهان نیوز، ۵۸ تشکل دانشجویی دانشگاه‌های کشور در بیانیه‌ای اعلام کردند: جنبش دانشجویی خواستار برکناری هرچه سریع‌تر آقای سلاح‌ورزی و پاسخگویی و عذرخواهی نهاد‌های مربوطه بابت قصور صورت گرفته است.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «پس از مطالبات گسترده و دامنه‌دارِ تشکل‌های دانشجویی و تجمع در مقابل اتاق بازرگانی در اعتراض به انتخابات غیرقانونی آن، شاهد عدم پاسخگویی و بی‌توجهی از طرف وزارت صمت، شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی و وزارت اطلاعات بوده‌ایم. این عدم پاسخگویی تا جلسۀ اخیر هیئت عالی نظارت بر اتاق بازرگانی که با اعلام تنفس از سوی وزیر صمت همچنان بی‌نتیجه مانده، ادامه داشته است. در همین راستا، یادآوری فرآیند غیرقانونی طی شده را لازم می‌دانیم:

۱-معاونت حقوقی اتاق بازرگانی مدعی شده است که هیچ نامه‌ای از سمت وزارت اطلاعات به عنوان مرجع ذی‌صلاح دریافت نشده و تنها نامه‌ای از سوی حراست وزارت صمت که به زعم ایشان مرجعی بی‌ارتباط است، دریافت شده؛ درحالی‌که واضح است که وزارت اطلاعات فقط با نهاد‌های دولتی مکاتبات مستقیم دارد و با سایر نهاد‌ها از طریق حراست وزارتخانۀ مربوطه ارتباط برقرار می‌کند.

۲-درخصوص بررسی صلاحیت‌ها، وزارت اطلاعات در همان موعد مقرر ۱۰ روزه، نتیجۀ استعلام اسامی کاندیدا‌های انتخابات اتاق بازرگانی را به حراست وزارت صمت ارسال کرده است. با توجه به اینکه پس از آن ابلاغ استعلام به اتاق بازرگانی، به عهدۀ وزارت صمت بوده است، قصور و تاخیر در ارسال، واضحا متوجه وزارت صمت می‌باشد.

۳-بدون در نظر گرفتن فرآیند غیرقانونی انتخابات و با فرض عدم دریافت استعلام کاندیدا‌ها در موعد مقرر، با توجه به عدم احراز صلاحیت آقای سلاح‌ورزی، شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی می‌بایست پس از انتخاب ایشان به عنوان رئیس، به علت وجود استعلام منفی از سوی وزارت اطلاعات، سریعاً به عزل ایشان اقدام می‌کرد.

ریاست آقای سلاح‌ورزی و عدم بازنگری در این مورد از طرف شورای عالی نظارت، علی‌رغم عدم صلاحیت ایشان، کوتاهی فاحش وزارت صمت، شورای نظارت و وزارت اطلاعات تلقی می‌شود. از طرف دیگر، وزیر صمت، به عنوان رئیس شورای نظارت، مقصر اصلی حضور آقای سلاح‌ورزی در این مسند است.»

در ادامه این بیانیه خطاب به وزیر صمت آمده است: «جناب آقای علی‌آبادی! باید پاسخگو باشید که چرا با وجود تخلفات واضح و متعددِ غیرقابل چشم‌پوشیِ آقای سلاح‌ورزی، در عزل ایشان تعلل می‌کنید؟ با کدام منطق در جلسۀ شورای عالی نظارت بر اتاق، به بهانۀ اعلام تنفس، عزل ایشان را مجددا به تعویق انداختید و تصمیم‌گیری در این موضوع را منوط به تصمیم در شورای هماهنگی سران قوا کردید؟ چرا از برخورد قاطعانه با یک مفسد اقتصادی که غیرقانونی بر مسند ریاست اتاق بازرگانی تکیه زده هراس دارید؟

اعضای شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی، به ویژه وزیر صمت به عنوان رئیس‌شورای عالی نظارت، باید پاسخگو باشند؛ چگونه فردی که در اغتشاشات سال گذشته سابقۀ فعالیت علیه نظام و همراهی با تجزیه‌طلبان را دارد، بر چنین مسندی تکیه زده است؟ با توجه به احراز تخلف‌های صورت گرفته توسط آقای سلاح‌ورزی، انتظار می‌رفت برخورد قاطع و رسیدگی به پرونده‌های ایشان با جدیت در دستور کار قرار می‌گرفت؛ اما با کمال تعجب شاهد اعطای اختیارات و مسئولیت‌های بیشتر به ایشان بوده‌ایم!

حضور آقای سلاح‌ورزی به عنوان رئیس‌اتاق بازرگانی علاوه‌بر اینکه موجب ایجاد ناامیدی گسترده بین عموم مردم و بدنۀ دانشجویان مطالبه‌گر می‌شود با توجه به حضور ایشان در شورا‌های عالی اقتصادی_راهبردی کشور، توان تصمیم سازی غلط و احتمال قرار دادن اطلاعات محرمانه اقتصادی به بیگانگان را برایشان فراهم کرده است؛ که این امر مستقیما امنیت اقتصادی و روانی جامعه را به خطر می‌اندازد.

در پایان، جنبش دانشجویی، تعلل و بی‌توجهی فعلی در برابر این اقدام خلاف قانون را پذیرفته ندانسته و خواستار برکناری هرچه سریع‌تر آقای سلاح‌ورزی و همچنین پاسخگویی و عذرخواهی نهاد‌های مربوطه بابت قصور صورت گرفته می‌باشد.»

گفتنی است، این بیانیه به امضای بسیج‌های دانشجویی دانشگاه‌های تهران، امام صادق (ع)، علم و صنعت، دانشگاه شاهد، خوارزمی، الزهرا (س)، مدرسه عالی شهید مطهری (ره)، دانشگاه صداوسیما، دانشگاه جامع امام حسین (ع)، دانشگاه صنعتی مالک‌اشتر، دانشگاه شیراز، دانشگاه زنجان، دانشگاه یزد، دانشگاه صنعتی ارومیه، دانشگاه یاسوج، علوم پزشکی مشهد، علوم پزشکی گیلان، علوم پزشکی زنجان، علوم پزشکی ارومیه، دانشکده علوم پزشکی ساوه، دانشگاه صنعت هواپیمایی کشوری، دانشگاه علوم‌توانبخشی‌و‌سلامت‌اجتماعی، پردیس خواهران دانشگاه امام صادق (ع)، دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم‌و‌تحقیقات تهران، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران-شمال، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران-غرب، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران- جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد، دانشگاه سوره، دانشگاه آل طه، دانشگاه ابرار، دانشکده اصول‌الدین تهران، دانشگاه علم و فرهنگ، دانشگاه فنی، ولی عصر (عج)، دانشکده فنی_حرفه‌ای انقلاب اسلامی، دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید شمسی‌پور، دانشگاه فنی و حرفه‌ای دختران یاسوج، پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری و همچنین تشکل‌های جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران، دانشگاه خواجه نصیر، دانشگاه شهید رجایی تهران، دانشگاه‌آزاد‌اسلامی تهران-جنوب، دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، علوم پزشکی کرمانشاه، دانشگاه علوم پزشکی همدان، دانشگاه قم، دانشگاه صنعتی قم و دانشگاه آزاد اسلامی قم رسیده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار