کد خبر: 1194842
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: فقط هفت درصد از حجم سدهای مشهد آب دارد که این میزان در مدت مشابه پارسال ۱۹ درصد بود.

علیرضا طاهری افزود: سدهای تامین کننده آب مشهد عبارتند از سدهای "دوستی، طُرُق، اَرداک و کاردِه" با حجم یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون متر مکعب.

وی اضافه کرد: هم اکنون فقط ۸۶ میلیون متر مکعب از این حجم آب دارد که این رقم در مدت مشابه پارسال ۲۴۲ میلیون متر مکعب بود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: طی سال آبی گذشته از مهر ماه ۱۴۰۱ تا مهر ۱۴۰۲ کل بارندگی در مشهد ۷۷ میلیمتر بود و در سال آبی جاری نیز از مهر ماه ۱۴۰۲ تا کنون حدود ۱۷ میلمتر بوده است.

طاهری افزود: حجم ذخیره آب سدهای خراسان رضوی نیز هشت درصد است که این رقم در مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد بود.

وی تاکید کرد: با توجه به خشکسالی های پیاپی، تامین آب همچنان با چالش مواجه است لذا مدیریت مصرف باید مورد تاکید شهروندان باشد.

 ٩٨ درصد پهنه شهرستان مشهد در وضعیت خشکسالی شدید و ۶٠ درصد از این مساحت در وضعیت خشکسالی بسیار شدید است.

خراسان رضوی دارای ۳۲ سد فعال است که در شهرستانهای "تربت‌حیدریه، قوچان، مشهد، خواف، درگز، سبزوار، تایباد، تربت‌جام، چناران، سرخس، نیشابور، کلات و فریمان" قرار دارند.

هم اکنون از مجموع ۳۷ دشت استان خراسان رضوی، نیمی در شرایط ممنوعه بحرانی قرار دارد و وجود چاههای غیرمجاز و برداشت بی‌رویه از منابع آبهای زیرزمینی مهمترین علت بحرانی شدن وضعیت دشت‌های استان عنوان شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار